«Фонетичний бар`єр»
Завдання – пояснити значення прислів`їв та приказок, заповнити пропуски префіксами з- або с-, виконати фонетичний розбір виділених слів.
Робота з таблицею
(У таблиці заповнена лише друга колонка)
Завдання – визначити за прикладами (поява на дошці третьої колонки) та назвати мовознавчі поняття, які мають бути в першій колонці.
«Фонетичний бар`єр»Завдання – пояснити значення прислів`їв та приказок, заповнити пропуски префіксами з- або с-, виконати фонетичний розбір виділених слів. Робота з таблицею(У таблиці заповнена лише друга колонка)Завдання – визначити за прикладами (поява на дошці третьої колонки) та назвати мовознавчі поняття, які мають бути в першій колонці.
Лінгвістична гра «Сейф мовних знань»Учні одержують картки з п`ятнадцятьма надрукованими словами, що поділяються на п`ять груп. Завдання – записати у вигляді коду цифри, що супроводжують запозичені слова, у яких уживається літера и. Лінгвістична гра «Мовний аукціон»Завдання – протягом 2-3 хвилин учні мають дібрати якомога більше слів іншомовного походження, написання яких регулюється такими правилами…
Лінгвістична гра «Правописна подорож»Користуючись атласами, учні мають побудувати маршрут мандрівки, спираючись на одне з правописних правил.І група – правило написання географічних назв із подвоєнням приголосних. Львів…ІІ група – правило написання географічних назв із літерою и. Львів…ІІІ група - правило написання географічних назв із літерою і. Львів…
Гра «Хто більше?»Завдання – згадати й назвати відомих письменників, учених, композиторів, художників у прізвищах яких відбувається подвоєння/ подовження приголосних. Лінгвістична гра «Рекламний ролик»Завдання – підготувати текст реклами, за допомогою якого ви змогли б переконати учнів нашого ліцею в тому, що їм необхідно вивчити про складне речення.
Інформаційна хвилинка «Цікаво знати…»(демонстрування на мультимедійній дошці) Лінгвістична гра «Правописна селекція»Викладач дає представникам груп по 5 карток, на кожній з яких надруковано по 10 іменників. Завдання учнів полягає в тому, щоб найшвидше знайти картку, на якій містяться іменники, передані без орфографічних помилок.
Гра «Морфологічний бар`єр»Прочитайте текст. Випишіть 2-3 іменники, виконайте їх морфологічний розбір. Лінгвістична гра «Синтаксичний дистих» (робота в парах)Завдання – скласти синтаксичні дистихи з означено-особових речень. Придумавши речення, учень передає його сусідові, а той у свою чергу має скласти речення, яке римувалося б із попереднім. Наприклад: Лежу і книгу читаю. Відразу про все забуваю. Сторінку за сторінкою гортаю. До ранку книгу дочитаю.
Лінгвістична гра «Пунктуаційна тотожність»Команди одержують дві картки, на одній з яких подано речення з цитатами без розділових знаків, на другій – розділові знаки до них. Завдання – провести ототожнення між реченнями й пунктуаційними схемами, розставити розділові знаки. Лінгвістична гра «Трансформації»Учні одержують картки, на яких подано речення, кожне з яких треба перетворити на інше відповідно до сформульованого завдання.