В презентації представлені десять практичних порад, яких бажано дотримуватися під час створення презентацій.
Матеріал може бути використаний під час вивчення відповідних тем та в гуртковій роботі.
Коли у 1984 році Гаскінс придумав для виступів програму PowerPoint, він, навіть, не підозрював, що його творіння із помічника доповідачеві перетвориться в фільм, мультфільм, засіб показати, що ми вміємо і предмет, який відволікає нашу увагу (замість того, щоб її привертати) тощо. За багато років використання програми PowerPoint у мене виробилися певні правила. Ними я і поділюся з вами.
1. В презентаціях представляти інформацію так, щоб вона надовго залишилася в пам'яті. Для цього не потрібно використовувати багато текстового матеріалу (та ще надрукованого дрібним шрифтом). Часто доповідач читає текст зі слайду, а глядач не розуміє, на що йому звертати увагу: на слова доповідача чи на напис на слайді. Як біолог скажу: наша увага ділиться на зір та на слух, а не на пам’ять.
2. Створюючи презентацію, згадайте себе на місці слухача, коли Вам набридає якийсь 32-слайд і Ваш організм бореться зі сном. Перевірено, що оптимальний об’єм презентації – 15-25 слайдів. Якщо, звісно, це не тематична презентація, призначена для перегляду малюнків, фотографій, яка може містити і 50 слайдів. В цьому випадку краще застосувати слайд-шоу.
3. Не потрібно всі Ваші ідеї вкладати в мультимедійні засоби. «Живе» спілкування ще ніхто не відмінив. Але для нас «непотрібних» ідей не існує, всі повинні запам'ятати все, - і на слайд потрапляє все –потрібне і не дуже. Число слайдів зростає, презентація «пищить» від інформації, і виступ наш зрештою перетворюється на показ фільму або снодійний засіб.
4. Презентація, як і урок, повинна складатися з 3-х основних частин: - 15-20 % - вступ, завдання, мета; - 60-70 % - основна (головна) частина; - 15-20 % - висновок, завершення, рішення. А взагалі для «екранної» допомоги доповідачеві доцільно використовувати 30-50 % свого повідомлення.
6. Завжди звертайте увагу на якість створюваного Вами слайду. Використовуйте для слайдів один стиль – це менше відволікає глядачів від основної теми. Не робіть складних та різноманітних переходів між слайдами. В такому разі аудиторія звертає увагу не на Вас, а «чекає наступного фокусу». Цим зараз нікого не здивуєш. Показати, що я вмію? Зараз це може і другокласник. Як казав класик: Эти «рисовки» ни к чему!
9. Немає нічого гіршого ніж череда стрибаючих букв, картинок, які весь час крутяться, падають, вистрибують і відволікають від самої презентації. А самі по собі не несуть ніякого змістовного матеріалу. Використовуйте мінімум анімаційних ефектів – це дратує (моя думка) всіх, крім тих хто створив цю презентацію.