Презентація. § 12. Уміння вчитися 8 клас

Про матеріал
до підручника Основи здоров'я. 8 клас. І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко, 2021
Зміст слайдів
Номер слайду 1

§ 12. Уміння вчитися. Білокузьминівський ліцей Костянтинівської міської ради Донецької областіРозробила: Прокоф’єва Л. Р.,практичний психолог, учитель основ здоров’я

Номер слайду 2

переконаєшся у необхідності вчитися упродовж усього життя;пригадаєш, як працює твій мозок;упевнишся, що маєш необмежені можливості для розвитку своїх здібностей;проаналізуєш, що перешкоджає ефективному навчанню;дізнаєшся, що допомагає зосередитися. У цьому параграфі ти:

Номер слайду 3

В сучасному світі кількість інформації подвоюється кожні десять років. Тепер важливо бути відкритим до змін і готовим учитися впродовж усього життя. Навіть якщо ти вирішиш не продовжувати навчання після школи, тобі доведеться постійно вчитися — самостійно чи на різноманітних курсах. Тому важливо дізнатись, як працює наш мозок, і оволодіти сучасними методиками: ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до іспитів. Багато цікавого можеш дізнатися з книжок Тоні Б’юзена(мал. 19). У деяких країнах вони є обов’язковими для тих, хто хоче навчатися в університеті.

Номер слайду 4

Прочитайте історію про підлітка, який завдяки використанню ефективних методик з трієчника став відмінником і здійснив свою мрію.https://docs.google.com/document/d/15699h. Gpz. Y7 Tua. PBja. Pvv. Bz. G9 Bf3 LXDGx. Et. Eyd. GELQz. U/edit?usp=sharing

Номер слайду 5

МОЖЛИВОСТІ МОЗКУ І РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙДві тисячі років тому людство нічого не знало про мозок. Думки і почуття людини вважали продуктом безтілесної субстанції — душі. Лише 500 років тому люди усвідомили, що за свідомість і мислення відповідає «те, що знаходиться в голові».https://www.youtube.com/watch?v=5ej. UIKmo14 U

Номер слайду 6

МОЖЛИВОСТІ МОЗКУ І РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙНещодавно було встановлено, що чим більше людина користується тільки однією півкулею, тим менше вона може ослуговуватися іншою у ситуаціях, коли це необхідно. Але якщо «слабшу» півкулю увесь час стимулювати і залучати до роботи разом із «сильною», то ефективність мозку зростає не у два, а в 5—10 разів (мал. 20). Таке явище називають синергією (від англ. «syn» — «спільна» та «energy» — «енергія»).

Номер слайду 7

Кожен із нас потенційно є видатним ученим і талановитим митцем. І якщо на певний момент деякі наші здібності ще не виявилися, то це тому, що ми їх не розвивали.https://docs.google.com/document/d/1j. NVnrb5d1 Iv. ENSlg. Suo. Qwpq. PBUl71k. BHug. Unp. M_5yp0/edit?usp=sharing. МОЖЛИВОСТІ МОЗКУ І РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ

Номер слайду 8

За прикладом на мал. 21 перевір, чи збалансовано ти розвиваєш свої здібності. Для цього протягом тижня записуй усі види своєї діяльності та час, витрачений на них. Підсумуй результат для кожного виду активності та приблизне співвідношення активності лівої і правої півкуль. Поміркуй, які зміни у твоєму житті допоможуть збалансувати діяльність мозку. МОЖЛИВОСТІ МОЗКУ І РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ

Номер слайду 9

МОЗОК І ЗДАТНІСТЬ НАВЧАТИСЯ1. Мозок складається з крихітних клітин — нейронів. Спочатку вважали, що інтелект людини визначається масою мозку і, отже, кількістю нейронів у ньому. Згодом професор Петро Анохін довів, що інтелект залежить не від кількості мозкових клітин, а від зв’язків між ними. Кількість зв’язків, які потенційно може містити людський мозок вражає. Вона дорівнює одиниці з десятьма мільйонами кілометрів стандартних друкованих нулів за нею!2. Вважається, що інтелектуальні здібності людини та її здатність навчатися погіршуються з віком. Але якщо постійно стимулювати діяльність мозкових клітин, вони утворюють величезну кількість нових зв’язків, тому інтелектуальні здібності зростають незалежно від віку. Це підтверджує не тільки наука, а й численні факти. 3. Люди використовують лише мізерну частку потенціалу свого мозку. Більшість наших інтелектуальних проблем виникають не через обмеженість можливостей мозку, а через те, що ми не беремо до уваги, як мозок сприймає інформацію, обробляє її, запам’ятовує і відтворює.

Номер слайду 10

ПАМ’ЯТЬ І УВАГАПсихологи розрізняють два види пам’яті: короткострокову (робочу) і довготривалу. Робоча пам’ять утримує інформацію не більш як 30 секунд. У довготривалу пам’ять потрапляє лише те, що привернуло твою увагу. ПАМ’ЯТІ МОЖУТЬ ЗАВАДИТИ:3. Низька мотивація. Часто є наслідком відсутності чіткої мети. Як тільки згадаєш, для чого тобі це потрібно (оцінка, похвала вчителя, батьків, можливість вступити до ВНЗ), мотивація зросте. 4. Бідний словниковий запас. Іноді увага розсіюється тому, що в тексті є незнайомі слова. 5. Надто повільне читання. Оскільки в короткостроковій пам’яті інформація зберігається не більш як 30 секунд, за цей час важливо дочитати речення до кінця, а краще — цілий абзац. 6. Відсутність перерв. Мозку час від часу потрібна невелика перерва, щоб «перетравити» отриману інформацію. Тому, замість працювати через силу, зроби перерву на 5—15 хвилин. Сторонні звуки. Телевізор, плач немовляти, навіть транспортний шум відволікають увагу. 2. Неналежна організація робочого місця. Перш ніж узятися до роботи, перевір, чи є на робочому місці все необхідне: ручка, олівці тощо.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ1. Опрацювати  § 12. Уміння вчитися2. Робота у зошиті: За прикладом на мал. 21 перевір, чи збалансовано ти розвиваєш свої здібності. Для цього протягом тижня записуй усі види своєї діяльності та час, витрачений на них. (ст.75)3. Виконати тест за посиланням

pptx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
11 січня 2023
Переглядів
1700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку