Презентація "Адаптація 1 клас НУШ"

Про матеріал
Дослідити та попередити першокласників з труднощами адаптації, зберегти стан психологічного здоров’я та гармонійного розвитку учнів . У жовтні 2022/2023 навчального року була проведена діагностична робота, щодо виявлення учнів, які мають труднощі з адаптацією до навчання у школі. Для легкого адаптування серед однолітків надано їм корекційно - профілактична допомога.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Адаптація першокласників. Підготувала вчитель початкових класів Лілія Фадєєва

Номер слайду 2

Тема: « Адаптація першокласників»Мета: Дослідити та попередити першокласників з труднощами адаптації, зберегти стан психологічного здоров’я та гармонійного розвитку учнів . У жовтні 2022/2023 навчального року була проведена діагностична робота, щодо виявлення учнів, які мають труднощі з адаптацією до навчання у школі. Для легкого адаптування серед однолітків надано їм корекційно - профілактична допомога.

Номер слайду 3

1-Б клас -21учнів. Дівчата-10 учнів. Хлопці-11 учнів

Номер слайду 4

Для діагностики адаптаціїпершокласників до навчання у школі були використані такі методики: Анкета для оцінки рівня шкільної мотивації Н. ЛускановоїОпитування вчителів щодо поведінки дітей в процесі проведення занять

Номер слайду 5

В ході діагностики були виявлені такі показникиІндивідуальна адаптація. Мотиваційна сфера. Соціальна сфера. Пізнавальна сфера

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Перший рівень. Це високий рівень психологічної адаптації до навчання в школі - першокласник має високий рівень шкільної мотивації та навчальної активності. Позитивно ставиться до школи, висунуті вимоги сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко; глибоко і повною мірою опановує матеріал програми, уважно слухає вказівки та пояснення; проявляє сильний інтерес до самостійної навчальної роботи, готується до всіх уроків, суспільні доручення виконує охоче і сумлінно, позитивно ставиться до однолітків. У таких дітей є пізнавальний мотив, прагнення найбільш успішно виконувати всі вимоги, що пред'являються школою. Учні чітко дотримуються всіх вказівок вчителя, сумлінні та відповідальні, переживають, якщо одержують незадовільні оцінки.

Номер слайду 11

Третій рівень. Це означає, що першокласник має знижений рівень шкільної мотивації та навчальної активності. У нього позитивне ставлення до школи, але школа приваблює таких дітей поза навчальною діяльністю. Такі діти досить благополучно почуваються у школі, проте частіше ходять до школи, щоб спілкуватися з друзями, з учителем. Їм подобається почуватися учнями, мати гарний портфель, ручки, зошити. Пізнавальні мотиви у таких дітей сформовані меншою мірою, і навчальний процес їх мало приваблює. Такі учні на віддають перевагу загальним шкільним ситуаціям, але не навчальні діяльності.

Номер слайду 12

Другий рівень. Це середній рівень психологічної адаптації до навчання в школі - першокласник має гарний рівень шкільної мотивації та навчальної активності. Позитивно ставиться до школи, заняття не викликають у нього негативних переживань, він розуміє навчальний матеріал, якщо вчитель викладає його докладно, засвоює основний зміст навчальних програм, розв'язує типові задачі, зосереджений і уважний при виконанні завдань, доручень, вказівок дорослого, але під його контролем; буває зосереджений тільки тоді, коли займається чимось для нього цікавим, готується до уроків і домашнє завдання робить майже завжди, суспільні доручення виконує сумлінно, товаришує з багатьма однокласниками. Подібні показники мають більшість учнів початкових класів, які успішно справляються з навчальною діяльністю, але виявляють меншу залежність від жорстких вимог і норм. Подібний рівень мотивації є середньою нормою.

Номер слайду 13

Четвертий рівень. Першокласник перебуває у стані нестійкої адаптації до школи. Ці діти відвідують заняття неохоче. Під час уроків часто займаються сторонніми справами, іграми. Зазнають серйозних труднощів у навчальній діяльності. При виконанні самостійних навчальних завдань не проявляє інтересу. До уроків готується нерегулярно, йому необхідний постійний контроль, систематичні нагадування та спонукання з боку вчителів і батьків, зберігає працездатність і увагу при довгих паузах; для розуміння нового матеріалу потребує значної навчальної допомоги вчителя і батьків.

Номер слайду 14

П'ятий рівень Першокласник має негативне ставлення до школи. Такі діти мають серйозні труднощі в навчанні: вони не справляються з навчальною діяльністю, мають проблеми у спілкуванні з однокласниками, у взаєминах з учителем. Школа нерідко сприймається ними як вороже середовище, перебування в якому їм нестерпно. Маленькі діти (5-6 років) часто плачуть. В інших випадках учні можуть виявляти агресію, відмовлятися виконувати завдання, дотримуватися тих чи інших норм та правил. Часто у таких школярів відзначаються нервово - психічні порушення. Малюнки таких дітей, як правило, не відповідають запропонованій темі, а відображають індивідуальні уподобання дитини.

Номер слайду 15

Висновки : В цілому діти добре адаптувалися до нових умов життя. До «групи ризику» не потрапило жодного учня.

Номер слайду 16

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

Доповідь

Про результати психологічно-педагогічного діагностування учнів перших класів щодо адаптації до умов навчання в школі

 

         У 1-Б класі 21 учнь. З них 10 дівчаток, 11 хлопчиків. Троє учнів обрали екстернатну форму навчання. До школи всі діти були охоплені дошкільною освітою.

        Найбільш складним періодом адаптації першокласників у школі вважаються перші 4-6 тижнів навчання. Спостереження за учнями показало, що соціально-психологічна адаптація проходить в класі по-різному.

              Більша частина учнів адаптувалась протягом 2 місяців навчання,  відносно швидко освоїлась у новому колективі, знайшла друзів, так як частина учнів навчались разом в дошкільному навчальному закладі. Діти в основному привітні, доброзичливі,  з бажанням і без напруги виконують шкільні обов’язки, хоча інколи і виникають певні складності  в контакті з іншими.

           Такі учні, як Наливайко Данило, Свіщова Каміла, проходили більш тривалу адаптацію, деколи відмовлялися виконувати поставлене перед ними завдання  , проте завдяки розумній реакції вчителя приступали до роботи. Та на початку жовтня реакція цих учнів стала відповідною до вимог школи.  Один учень Кіценко Данііл має труднощі у засвоєнні навчальної програми, плутає букви, ще не читає, рахувати вміє до 10, постійно перепитує. Адаптація цієї дитини триває, батькам надано педагогічні та психологічні рекомендації .

           Завжди емоційно підтримую всіх дітей за успіхи, навіть якщо вони і незначні. Впродовж двох місяців навчання в школі  вела щоденник спостережень кожного учня. Відповідно до нього помітний прогрес у навчанні продемонстрували такі учні: Адаменко Єгор, Дем’яненко Артем, Бровко Анастасія, Гадяцький Єгор,  Казаковська Кіра, Лисицька-Хабаль Анастасія, Світлична Вікторія, Михайленко Мирослава. Учні Старцева Дар’я, Семашко Руслан, Машковський Володимир, Ормоцадзе Діана досягають зосередженості у навчанні за допомогою вчителя. Двоє учнів Бочаров Владислав та Шило Соломія прийшли до школи вже підготовленими до навчання, виявляють інтерес до навчання, активно працюють на уроці, виявляють самостійність у роботі, демонструючи помітний прогрес, читають, розв’язують приклади , задачі, працює логічне мислення.

           Проте,  ще потребує великої уваги і допомоги вчителя Наливайко Данило. Цей учень не виявляє інтересу до навчання, не працює на уроці, відмовляється виконувати завдання вчителя. Іноді  соромиться брати участь у колективній грі та демонструє розгніваний настрій.

                 В ході діагностики були використані рівні та напрямки сфер- мотиваційна, соціальна, пізнавальна. Двоє учнів першого рівня- це є пізнавальний мотив, прагнення найбільш успішно виконувати всі вимоги, що пред'являються школою. Учні чітко дотримуються всіх вказівок вчителя, сумлінні та відповідальні,  переживають, якщо одержують незадовільні оцінки. Більша кількість учнів другого рівня, це середній рівень психологічної адаптації до навчання в школі - першокласник має гарний  рівень шкільної мотивації  та навчальної активності. Декілька учнів мають третій рівень це знижений рівень шкільної мотивації та навчальної активності. У нього позитивне ставлення до школи, але школа приваблює таких дітей поза навчальною діяльністю.

                   В групу ризику ніхто не потрапив, вивчення даного питання показало, що всі учні 1-го класу адаптувались до навчання в закладі загальної середньої освіти.

 

 

                               Доповідач                                              Лілія ФАДЄЄВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
24 серпня 2023
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку