ВПРАВИ для мозку та САМОМАСАЖ РУК як один із видів корекції Роботу виконала вчитель трудового навчання Семененко Т. В.
Номер слайду 2
Мозок людини являє собою «співдружність» функціонально асиметричних півкуль - лівої і правої, кожна з яких - не дзеркальне відображення іншого, а необхідне доповнення. Для того щоб ТВОРЧО осмислити будь-яку проблему необхідні обидві півкулі: ліва півкуля, логічна, виділяє в кожній проблемі найважливіші, ключові моменти, а права півкуля, їх в цілому.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Пол Деннісон і його дружина Гейл Деннісона виявили величезні можливості природних фізичних рухів, які можуть бути використані для успішного розвитку і навчання, як дитини, так і дорослого. Їх відкриття лягли в основу програми під назвою «Гімнастика мозку» «Brain goom». Ця програма являє собою комплекс вправ, які сприяють розвитку міжпівкульної спеціалізації і міжпівкульної взаємодії. «Гімнастика мозку» «Brain goom». нагадує звичайну зарядку і проста у виконанні.
Номер слайду 5
Вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії Ці вправи розвивають міжпівкульні зв’язки, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання і письма. Вправи необхідно виконувати щодня. Вони стануть у нагоді для маленьких перерв в ході заняття, або для налаштування на роботу перед заняттям, або просто як гра у вільну хвилинку.
Номер слайду 6
1. Масаж вушних раковин. Промасажуйте мочки вух, потім всю вушну раковину. В кінці вправи розітріть вуха руками.2. Кільце. По черзі і як можна швидше перебирайте пальці рук, з'єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т.д. Проба виконується в прямому і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку. Спочатку вправа виконується кожною рукою окремо, потім відразу двома руками.3. Кулак-Ребро-Долоня. Дитині показують три положення руки на площині столу, послідовно змінюють одне одне. Долоню на площині, долоню, стислу в кулак, долоню ребром на площині столу, пряма долоня на площині столу. Дитина виконує вправу разом з педагогом, потім по памяті протягом 8 - 10 повторень моторної програми. Вправи виконуються спочатку правою рукою, потім - лівою, потім - двома руками разом. При засвоєнні програми або при ускладненнях у виконанні, педагог пропонує дитині допомагати собі командами («кулак-ребро-долоня»), що вимовляє вголос або про себе.
Номер слайду 7
4. Лезгинка. Ліву руку складіть в кулак, великий палець відставте в сторону, кулак розгорніть пальцями до себе. Правою рукою прямою долонею в горизонтальному положенні доторкніться до мізинця лівої. Після цього одночасно змініть положення правої і лівої рук. Повторити 6-8 разів. Домагайтеся високій швидкості зміни положень.5. Вухо-ніс. Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою - за про-протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».
Номер слайду 8
6. Змійка. Схрестіть руки долонями одна до одної, зчепіть пальці в замок, виверніть руки до себе. Рухайте пальцем, який вкаже ведучий. Палець повинен рухатися точно і чітко. Торкатися до пальця не можна. Послідовно у вправі повинні брати участь всі пальці обох рук.7. Дзеркальне малювання. Покладіть на стіл чистий аркуш паперу. Візьміть в обидві руки по олівцю або фломастеру. Почніть малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери. При виконанні цієї вправи відчуєте, як розслаблюються очі і руки. Коли діяльність обох півкуль синхронізується, помітно збільшиться ефективність роботи всього мозку. 8. Горизонтальна вісімка. Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.
Номер слайду 9
Приклади симетричних малюнків:
Номер слайду 10
У розвитку мозку допомагають шахи, шашки, головоломки, кубик Рубіка, ребуси і кросворди,таблиці Шульте, п’ятнашки. Вправа «РАХУНОК»: Спокійно і глибоко вдихніть 10 раз. Не кваплячись порахуйте вголос від 1 до 100, і навпаки, від 100 до 1. Порахуйте до 50 і назад, але пропускаючи цифру, наприклад, 3 або яке ділиться на 3. Вправа «СЛОВО»: Візьміть в руки газету і прочитайте будь перше-ліпше слово. Складіть з цим словом десять різних речень. Вправа «БУКВА»: Закрийте очі і уявіть в голові будь-яку букву. Назвіть в слух до двадцяти предметів на цю букву.
Номер слайду 11
Якщо ви вирішили застосувати вправи «гімнастики мозку» «Brain goom» в роботі з дітьми, то вам необхідно систематично застосовувати їх для тренінгу певних функцій. Спробуйте - результати не змусять себе довго чекати! Так, застосування даного метода показало, що в результаті систематичного виконання кінезіологічних вправ у дітей покращилася пам'ять, увага, мова, просторові уявлення, дрібна й загальна моторика, знизилася стомлюваність, підвищилася здатність до довільного контролю.
Номер слайду 12
САМОМасаж кистей рук – це м’які масажні рухи та розминання кожного пальчика, долоні, зовнішньої сторони кисті. Це дуже корисне і приємне заняття, яке покращує рухові можливості дитини, розвиток психічних і мовленнєвих навичок ІГРОВИЙ САМОМАСАЖ РУК
Номер слайду 13
Су джок масажери(«Су»- кисть, «Джок»-стопа)
Номер слайду 14
Вантажний кран Вертоліт Естафета Качалочка прасочка добування вогню рулетка катання з гірки
Номер слайду 15
Вправи з віршованими текстами. Перший пальчик - наш дiдycь, Другий пальчик - то бабуся, Третій пальчик - наш татусь, А четвертий - то матуся, А мізинчик - наш малюк, Biн сховався тут. Сорока-ворона. Дітям кашу варила.(Перебирають пальчики від мізинчика, згинаючи їх в кулачок). Тому дала, тому дала, тому дала, тому дала,(беруться за великий пальчик, трясуть),А тому не дала. Бо він ледар: дров не рубав,Печі не палив, каші не варив,Діток гулять не водив – іди собі геть!(Легенько смикають за пальчик).