Облаштовані відповідні зони класної кімнатинавчання відбувається лише в першу змінууроки тривають 35 хв. перші два тижні не більше трьох уроків на день перерви тривають від 15 хв. на кожному уроці проводять фізкультурні хвилинки. основним методом навчання першокласників є гра. Педагогічні умови створені у школі
Дитина може знати букви і навіть опанувати читання, але є недостатньо готовою інтелектуально — має мимовільну пам’ять та нестійку увагуу дитини може переважати зовнішня мотивація до навчання — отримати соціальний статус з відповідною атрибутикою (портфелем, власним «робочим місцем» тощо).
Фізичні етапи шкільної адаптації «фізіологічна буря» Від 1-до 3 тижніврозумова роботастатичне сидіння напругаперевтома«розпогодження» «буря затихає» до 2 місяцівдо 5 місяців. Знижується або підвищується тиск. Скарги на головний біль, поганий сон, зниження апетиту. Лікарі діагностують шум у серці, порушення нервово-психічного здоров'я /поява страху /
Дитячі страхи. Вікові Невротичні«Вроджені»«придбані» Від шести до семи років:§ гучний шум, звуки побутової техніки;§ казкові та інші створення «потойбічної реальності (Баба-Яга, привиди, зомбі й інша «нечисть»);§ травми, порізи;§ втрата батьків;§ темрява і самотність перед сном (кошмари і бачення);§ перехід до школи;§ фізичне покарання батьків; конфлікти чи непорозуміння з однолітками в школі.семирічним дітям стає зрозумілим сенс смерті, вони починають реально побоюватися за своє життя.
Більшість першокласників мають середній рівень готовності до навчання. І при цьому більшість із них достатньо добре адаптується до шкільних вимог Діти з високим рівнем готовності переважно вдало адаптуються — позитивно сприймають навчальний процес, вчителя однолітків та себе як учня. Хоча й тут бувають виключення . Діти з низьким рівнем готовності здебільшого потрапляють у «групу ризику». Один з трьох учнів із середнім рівнем психологічної готовності також потрапляє в «групу ризику»Згідно статистики