Презентація "Адаптація першокласників"

Про матеріал
На допомогу практичному психологу в проведенні батьківських зборів з батьками учнів 1 класу в перші місяці перебування учнів у школі. Презентація є складовою батьківського всеобучу за участю практичного психолога і може бути доповнена результатами скринінгового обстеження учнів 1 класу, щодо готовності їх до шкільного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості адаптаційного періоду першокласників

Номер слайду 2

Успішність школярів у середніх та старших класах залежить від того, як відбувалася адаптація до умов навчально-виховного процесу в початкових класах. Лев Виготський

Номер слайду 3

Адаптація залежить відіндивідуальних психологічних особливостейрівня підготовленості до навчанняпедагогічних умов створених у школіАдаптація — це пристосування дитини до нових умов

Номер слайду 4

Облаштовані відповідні зони класної кімнатинавчання відбувається лише в першу змінууроки тривають 35 хв. перші два тижні не більше трьох уроків на день перерви тривають від 15 хв. на кожному уроці проводять фізкультурні хвилинки. основним методом навчання першокласників є гра. Педагогічні умови створені у школі

Номер слайду 5

Складові рівня підготовленості до навчання.мотиваційнаінтелектуальнаемоційно-вольовакомунікативна

Номер слайду 6

особливості нервової системи дитини,темперамент, характер, рівень особистісного розвитку,індивідуальні психологічні особливості першокласників!

Номер слайду 7

Дитина може знати букви і навіть опанувати читання, але є недостатньо готовою інтелектуально — має мимовільну пам’ять та нестійку увагуу дитини може переважати зовнішня мотивація до навчання — отримати соціальний статус з відповідною атрибутикою (портфелем, власним «робочим місцем» тощо).

Номер слайду 8

Фізичні етапи шкільної адаптації «фізіологічна буря» Від 1-до 3 тижніврозумова роботастатичне сидіння напругаперевтома«розпогодження» «буря затихає» до 2 місяцівдо 5 місяців. Знижується або підвищується тиск. Скарги на головний біль, поганий сон, зниження апетиту. Лікарі діагностують шум у серці, порушення нервово-психічного здоров'я /поява страху /

Номер слайду 9

Дитячі страхи. Вікові Невротичні«Вроджені»«придбані» Від шести до семи років:§  гучний шум, звуки побутової техніки;§  казкові та інші створення «потойбічної реальності (Баба-Яга, привиди, зомбі й інша «нечисть»);§  травми, порізи;§  втрата батьків;§  темрява і самотність перед сном (кошмари і бачення);§  перехід до школи;§  фізичне покарання батьків; конфлікти чи непорозуміння з однолітками в школі.семирічним дітям стає зрозумілим сенс смерті, вони починають реально побоюватися за своє життя.

Номер слайду 10

Більшість першокласників мають середній рівень готовності до навчання. І при цьому більшість із них достатньо добре адаптується до шкільних вимог Діти з високим рівнем готовності переважно вдало адаптуються — позитивно сприймають навчальний процес, вчителя однолітків та себе як учня. Хоча й тут бувають виключення . Діти з низьким рівнем готовності здебільшого потрапляють у «групу ризику». Один з трьох учнів із середнім рівнем психологічної готовності також потрапляє в «групу ризику»Згідно статистики

Номер слайду 11

Запитуйте інтерпретовано «Яким був день ?»Адаптаційні акценти для батьків. Повноцінне харчування. Спати лягати не пізніше 21.00режим. Не запитуйте «Як справи ?»уважність

Номер слайду 12

Поясніть, що гратись можна на перервіАдаптаційні акценти для батьків. Не порівнюйте свою дитину з іншими. Звертайте увагу на те що змінилось. Зосередження на успіхах. Дозволяйте брати до певного часуІграшка

Номер слайду 13

Не дублюйте школу вдома. Адаптаційні акценти для батьків. Активне рухання не менше 3 годин. Активний відпочинок. Не відвідуйте заняття в гуртках в перші місяці навчання. Ні перевантаженню !

Номер слайду 14

Успішної адаптації !!!

pptx
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку