Презентація "Агресія дітей: причини та профілактика"

Про матеріал

У сучасному світі прояв дитячої агресивності є однією з найбільш поширених форм порушення поведінки, з яким доводиться мати справу вчителям, фахівцям.

Для подолання агресії важливо знати її істині причини і на основі цього будувати комплексну профілактичну та корекційну роботу за участю батьків, педагогів та працівників психологічної служби закладу.

У даній презентації висвітлені основні критерії, чинники дитячої агресії та напрямки її корекції.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Агресія дітей: причини та профілактика

Номер слайду 2

Агресія – (від лат. аgressio – напад) фізична або словесна поведінка людини, спрямована на пошкодження або руйнування. Агресивна поведінка – одна з форм реагування на різні несприятливі у фізичному і психічному відношенні життєві ситуації, що викликають стрес, фрустрацію та інші негативні стани.

Номер слайду 3

Агресія. Власне агресія(окремі дії, вчинки)Агресивність (стійка властивість особистості: готовність до проявів агресії, сприйняття поведінки іншого як ворожої)

Номер слайду 4

Критерії агресивності(схема спостережень за дитиною)Часто втрачає контроль над собою. Часто сперечається, лається з дорослими. Часто відмовляється виконувати правила. Часто спеціально дратує людей. Часто звинувачує інших у своїх помилках. Часто сердиться і відмовляється зробити що-небудь. Часто заздрісна і мстива. Чуттєва, дуже швидко реагує на різні дії оточуючих, що нерідко дратують її.

Номер слайду 5

ПРИЧИНИ АГРЕСІЇСімейне середовище Жорстокі стосунки (сварки, бійки, знущання і т.д)Незадоволеність потреби в увазі, любові, доброму відношенні, розумінні) Насилля над дитиною. Виховання за типом “кумир сім'ї”Непослідовне виховання із суворим покаранням

Номер слайду 6

Психологічні особливості Занижена самооцінка Нерозвиненість комунікативних навичок Недостатній розвиток інтелекту. Низький рівень самоконтролю Підвищена збудливість нервової системи внаслідок травм, хвороби, стресу тощо. Страх, реакція захисту, спосіб самоствердження

Номер слайду 7

Засоби масової інформації Перегляд фільмів, телепередач зі сценами насильства Комп'ютерні ігри з елементами агресії, насильства

Номер слайду 8

Соматичні захворюваннята захворювання головного мозку

Номер слайду 9

Напрямки корекції агресивної поведінки. Робота з гнівом. Навчити дитину способів вираження гніву у прийнятній формі. Сформувати вміння розпізнавати і контролювати свої емоції в ситуаціях, що провокують спалахи гніву. Надавати можливість виплеснути рухову енергію, звільнитися від утоми.4. Розвивати здатність до співчуття, довіри, співпереживання, вирішення проблем мирним шляхом

Номер слайду 10

ЯК ПРАЦЮВАТИ ЗІ СПАЛАХАМИ ГНІВУДати дитині можливість виплеснути свою енергію.2. Після того, як заспокоїться, поговорити з нею, показати, що ви розумієте її почуття, але не схвалюєте, коли вона висловлює їх неприйнятним чином

Номер слайду 11

Порекомендувати прийнятні шляхи виявлення своїх почуттів у даній ситуації (наприклад, Я-висловлюваня){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЯВідчуваю образу. Злюся. Хвилююся. Розчарованаколи ти. Не виконуєш обіцянки,запізнюєшся. МеніНеприємно. Прикроколи ти. Береш речі без дозволу. Не прибираєш за собою

Номер слайду 12

4. Запевнити дитину, що ви вірите в її змогу знаходити правильний вихід із складних життєвих ситуацій.5. Вміти переключити гнів (гра, змагання, фізичні вправи тощо).6. Виконати вправу “Калюжа”.

Номер слайду 13

Позиції батьків у відповідь на агресивну поведінку дитини{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Стратегія. Приклад. Стиль поведінки дитини. Наслідки. Різке подавлення агресії“Припини! Щоб я не чула, що ти таке кажеш (робиш)! Дитина може припинити, проте згодом виплесне агресію в інший час, в іншому місці, з більшою силою. Дитина копіює батьків і вчиться у них агресивних форм поведінкиІгнорування агресіїБатьки роблять вигляд, що нічого не помічають. Дитина продовжує діяти агресивно. Дитина вважає, що робить правильно, агресія переходить в рису характеру. Батьки надають можливість виплеснути агресію прийнятним способом і тактовно забороняють поводити себе агресивно з іншими. Переключення на гру, активні справи. Пояснюють, як треба себе поводити в таких ситуаціях. Дитина навчиться керувати гнівом. Дитина вчиться аналізувати ситуацію, бере приклад з тактовних батьків

Номер слайду 14

Дякую за увагу!Підготувала: психолог Ніжинського ЗЗСО І-ІІІ ст. № 5 Парубець Віталія Володимирівна

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
7060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку