Аналіз програм повинен сформувати у вчителів чітке розуміння того, яка із поданих програм(Шиян; Савченко) може повноцінно розвивати їх вихованців під час освітньої діяльності.
Аналіз навчальних програм з трудового навчання(1 – 2 класи)
Номер слайду 2
Назва освітньої галузі
Номер слайду 3
А) За Р. Б Шияном «Технологічна освітня галузь»;Б) За О. Я Савченком «Дизайн і технології»
Номер слайду 4
Мета галузі
Номер слайду 5
За О. Я Савченком1. Розвиток особистості;2. Формування ключових компетентностей;3. Культурне та національне самовираження.
Номер слайду 6
За Р. Б Шияном. Здатність до зміни навколишнього світу;Використання технологій для власної самореалізації;Культурний та національний самовияв.
Номер слайду 7
Завдання курсу
Номер слайду 8
За О. Я Савченко. Формування допитливості;Виховання любові до українських традицій;Набуття творчого досвіду;Вироблення навичок застосування досвіду;Формування культури праці.
Номер слайду 9
За Р. Б Шияном1. Залучення учнів до різних видів праці;2. Формування вмінь для створення виробу;3. Формування культури праці;4. Раціональне використання природних матеріалів;5. Створення умов для практичного і творчого застосування традицій і сучасних ремесл.
Номер слайду 10
Змістові лінії
Номер слайду 11
За програмою Р. Б Шияна виділяють 4 змістові лінії:«Технічна творчість і техніка»«Світ технологій»«Світ ремесл»«Побут»
Номер слайду 12
Змістова лінія «Технічна творчість і техніка»Передбачає залучення учнів до творчої діяльності у процесі моделювання та конструювання, під час роботи з конструктором. Дана змістова лінія сприяє розвитку просторової уяви, творчого та технічного мислення. За допомогою дорослих або самостійно планує власну діяльність з виготовлення виробу.
Номер слайду 13
Змістова лінія «Світ технологій»Передбачає читання і аналіз графічних зображень, і використання їх у творчій діяльності учнів , дотримання безпечних прийомів праці під час роботи з різними інструментами і матеріалами, раціональне використання матеріалів під час виготовлення того чи іншого виробу, оцінка та представлення власних робіт.
Номер слайду 14
Змістова лінія «Світ ремесл»Ця змістова лінія має на меті, виховування любові до України під час аналізу творів декоративно – ужиткового мистецтва, створення власних неповторних робіт, в яких простежуватимуться поодинокі елементи технік ужиткового мистецтва.
Номер слайду 15
Змістова лінія «Побут»Змістова лінія передбачає виконання практичних завдань в побуті, організацію робочого місця за допомогою дорослих, планування та реалізацію найпростіших трудових дій, розрахування орієнтовних витрат під час виготовлення виробу.
Номер слайду 16
Програма О. Я Савченка виділяє теж 4 змістових ліній:«Інформаційно – комунікативне середовище»;«Середовище проектування»;«Середовище техніки і технології»;«Середовище соціалізації».
Номер слайду 17
Змістова лінія«Інформаційно – комунікативне середовище»Передбачає вивчення питань поєднання функціональності та естетичності у виробах, пошук та опрацювання інформації, для кожної теми, дослідження природних, штучних, синтетичних матеріалів, конструювання виробів з готових виробів.
Номер слайду 18
Змістова лінія«Середовище проектування»Передбачає реалізацію творчого потенціалу учнів у ході виготовлення виробів, вибору власних об’єктів праці, виконання елементарних графічних зображень, читання й аналіз інструкцій для послідовного виготовлення виробу.
Номер слайду 19
Змістова лінія«Середовище техніки і технології»Передбачає організацію робочого місця для комфортної діяльності, поетапне виготовлення виробів з використання традиційних, сучасних технологій, раціональне використання матеріалів необхідних для виготовлення виробів.
Номер слайду 20
Змістова лінія«Середовище соціалізації»Змістова лінія передбачає аналіз і оцінку власних робіт, виховання критичного мислення, вміння прислуховуватися до думок інших, долучення до благочинної роботи.