Тема: Аплікація з паперу. Виготовлення аплікації з геометричних фігур “Транспорт” за зразком чи власним задумом
Мета уроку: розвивати дрібну моторику; повторити правила організації робочого місця, правила безпеки життя; закріпити навички роботи з шаблоном; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність, терплячість, відчуття прекрасного.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: різнокольоровий папір, клей, шаблони втажівки, зразок готового виробу, ТЗН.
Хід уроку
1.Організація класу
1.1. Привітання
Любі діти. У наш клас
Завітали гості щирі
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром
Привітайтесь!
Кому дозволимо сісти першим?
Дівчаткам
Правильно, спочатку краса, а потім сила.
1.2. Перевірка готовності до уроку
Скажіть будь ласка чи всі готові до уроку? Покажіть який у вас настрій на початку уроку? (Діти показують зображення смайликів, які показують настрій).
1.3. Упорядкування робочих місць
2. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з матеріалами та інструментами, які використовують на уроці трудового навчання; з правилами їх використання, з різними художніми техніками. Створимо комбіновану композицію «Наш акваріум». Ви зробите гарних рибок і «запустете» їх у наш акваріум.(На дошці імпровізований паперовий акваріум). Отже урок ми проведемо у підводному царстві.
— А яких підводних створінь ви знаєте?
(Відповіді дітей)
Послухайте загадки. Я сподіваюсь, що ви їх неодмінно відгадаєте. (Показ слайдів).
3. Вивчення нового матеріалу
3.1. Розповідь учителя
- Транспорт – це засіб, призначений для перевезення людей або вантажу.
Види транспорту:
- залізничний;
- автомобільний;
- морський і річковий;
- повітряний.
(Наводжу приклади з ілюстраціями)
3.2. Повторення правил безпечної роботи з інструментами та матеріалами
— Пам’ятайте, що кожен учень зобов’язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримувати їх.
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу
й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.
3.3.. Інструктаж учителя по виготовленню вантажівки.
Демонстрація готового виробу.
3.4. Повторення правил безпеки під час роботи.
Правила роботи з клеєм
-Погляньте на своє робоче місце чи весь необхідний матеріал є у вас на партах.
Але спершу нам потрібно згадати основні правила роботи з клеєм:
Фізкультхвилинка
4. Практична робота учнів
- Поетапно разом з учнями виконую практичне завдання. За потреби підходжу до кожного учня і пояснюю щераз.
5. Виставка робіт
6. Підсумок уроку
— Чому був присвячений наш урок?
— Чи сподобався вам урок?
— Який у вас настрій на кінець уроку?