Тема : « Чарівні квіти». Арт-терапевтичне заняття з правопівкульного малювання на уроках трудового навчання в центрі комплексної реабілітації дітей з інвалідністю.
Розділ програми: Рослинний світ.
Мета: Зняття емоційного напруження у дітей. Розвиток дрібної моторики пальців рук, слухових, дотикових, зорових аналізаторів. Корегування психоемоційного стану дитини. Повторення кольорів.
Тип уроку: Арт-терапія , правопівкульне малювання
Матеріали та обладнання: Аркуш альбомного паперу, фарби ГУАШ, пензлі , серветка, склянка з водою.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент – Вітання.
Підготовка матеріалів до роботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Діти, назвіть кольори, яки на вашу думку добрі та веселі? А яки сумні?
-
Якого кольору стебло та листя квітки?
-
Як ви думаєте, чому людям подобається коли їм дарують квіти?
Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
Діти, як ви вважаєте? Для чого потрібні квіти?
Давайте разом пригадаємо які існують квіти на землі та якого вони кольору.
Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на занятті ви будете створювати чарівні квіти.
А допоможуть нам в цьому фарби, пензлі, папір та фантазія.
ІІІ Вивчення нового матеріалу
-
Квіти – одне з прекрасних створінь природи. Квіти корисні та лікувальні, їх використовують у фармацевтичній промисловості, стебла та листя служать їжею для худоби, суцвіття корисні оскільки містять нектар з якого бджоли виготовляють мед.
-
Всі квіти мають однакову будову, стебло, листя, чашечку та суцвіття.
-
Здавна люди наділили квіти містичними можливостями душею і мудрістю, здатністю оберігати.
-
Квіти це невичерпне джерело для творчого натхнення художника, поета, душі любої людини.
ІV Практична робота (Алгоритм виконання)
Вступний інструктаж (дітям пропонується вдягнути одяг для захисту від фарби)
Виконання тренувальних вправ. (для активізації роботи правої півкулі головного мозку та для переходу з «Л-режиму» в «П-режим» виконуються наступні вправи:
-
Правою рукою гладимо живіт за часовою стрілкою, лівою гладимо голову.
-
Правою ногою малюємо круг по колу, правою рукою малюємо в повітрі коло проти часової стрілки. Змінюємо руки та ноги.
-
Лівою рукою беремо кінчик носа, правою ліве вухо. Хлопок, міняємо руки.
V. Техніка правопівкульного малювання . Малюємо не ведучою рукою
-
Візьміть аркуш паперу та пофарбуйте його повністю весь з ліва на право у білий колір. (це буде наше полотно)
-
Якщо в нас гарний настрій і ми ради бачити своїх друзів, то ми вітаємось і говоримо другові : «Дай п’ять» Од же візьміть п’ять кольорів, яки вам сподобались та поставте ці плями на білому полотні, де вам забажається.
-
Бувають дні коли вам сумно, або ви посварились з другом і приходить злість і тоді кольори здаються невеселими. Виберіть фарбу, яка вам не подобається і поставте на полотно стільки крапочок, скільки негативних моментів було у вас сьогодні.
-
Навіть за один короткий день буває то весело то сумно, все переплетено у житті і хороше і погане, тому ми беремо пензлик з білою фарбою и змішуємо наші кольорові крапки, розтягуючи кольори з права на ліво. Утворився різнокольоровий фон.
-
Іноді відбуваються в житті незвичайні події, зовсім неочікувані, після яких може змінитися життя і ми говоримо : «Все стало шкереберть», або «До гори дригом». Од же і ми з вами також перевернемо папір та продовжимо малювати.
-
Давайте додамо в наш день радості та життя! А в цьому нам допоможе зелений колір, намалюйте травичку, хаотичними лініями від краю аркушу до середини.
-
Переверніть аркуш паперу, у вас вийшло галявина, на який не вистачає квітів.
-
Подумайте, кому ви бажаєте добра, кого любити, візьміть фарби любого кольору та намалюйте квіти для цих людей.
VІ . Заключна частина. Позитивне оцінювання робіт
Питання:
-
Який настрій у твоїх квітки?
-
Подобається тобі твоя картина?
-
Кому ти подаруєш свій шедевр?
-
Що побажаєш?
ДОДАТОК
Техніка правопівкульного малювання
-
Візьміть аркуш паперу та пофарбуйте його повністю весь з ліва на право у білий колір. (це буде наше полотно)
-
Візьміть п’ять кольорів, яки вам сподобались та поставте ці плями на білому полотні, де вам забажається.
-
Виберіть фарбу, яка вам не подобається і поставте на полотно стільки крапочок, скільки негативних моментів було у вас сьогодні.
-
Візьміть пензлик з білою фарбою и змішуємо наші кольорові крапки, розтягуючи кольори з права на ліво. Утворився різнокольоровий фон.
-
перевернемо папір та продовжимо малювати.
-
Давайте додамо в наш день радості та життя! А в цьому нам допоможе зелений колір, намалюйте травичку, хаотичними лініями від краю аркушу до середини.
-
Переверніть аркуш паперу, у вас вийшло галявина, на який не вистачає квітів.
-
Подумайте, кому ви бажаєте добра, кого любити, візьміть фарби любого кольору та намалюйте квіти для цих людей