Арт – терапія в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Підготувала вчитель початкових класів Волошина Л. Г.
Номер слайду 2
Арт-терапія. Поняття та історія.
Номер слайду 3
Арт-терапія— це вид психотерапії та психологічної корекції, заснований на мистецтві та творчості.
Номер слайду 4
У вузькому сенсі слова під арт-терапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом з метою впливу на психоемоційний стан людини.
Номер слайду 5
Поступово, протягом ХХ століття, арт-терапія стає невід’ємною частиною соціальних заходів профілактичного й реабілітаційного характеру, медичної, психотерапевтичної та педагогічної практики.
Номер слайду 6
Арт-терапія надає можливість особистості виразити себе «іншими голосами»: рухами, кольором, формою, пластикою, глиною, ландшафтом.
Номер слайду 7
У різних країнах існують різні моделі арт-терапії. Дуже важливо відзначити, що дана методика не має протипоказань і обмежень. Вона застосовується майже всіма напрямками психотерапії. Знайшла вона також досить широке застосування в педагогіці, соціальній роботі і навіть бізнесі. Арт-терапія будь-якій людині дає можливість виразити свій внутрішній світ через творчість.
Номер слайду 8
Класична арт-терапія. Якщо говорити про класичну арт-терапію, то вона включає в себе тільки візуальні види творчості, такі, як: живопис, графіка, фотографія, Малювання.ліплення
Номер слайду 9
Сучасна арттерапіябібліотерапію, маскотерапію, казкотерапія, орігамі, драматерапію, музикотерапію , кольоротерапію , відеотерапію, пісочну терапію, ігротерапію і т.д. Сучасна арт-терапія характерезується такими нетрадиційними методиками.
Номер слайду 10
До основних форм арт-терапії належать:групова;індивідуальна;сімейна.
Номер слайду 11
Історія арт-терапіїСимволічне мистецтво бере початок від печерних малюнків первісних людей. Древні використовували символіку для ідентифікації свого місця у світовому космосі і пошуків сенсу людського існування. Мистецтво відбиває культуру і соціальні характеристики того суспільства, у рамках якого воно існує.
Номер слайду 12
Історія арт-терапіїУ 20-і рр. Принцхорн (Prinzhorn, 1922/1972) провів класичне дослідження творчості пацієнтів із психічними відхиленнями і прийшов до висновку, що їхня художня творчість відбиває найбільш інтенсивні конфлікти
Номер слайду 13
Історія арт-терапіїУмови для розвитку арттерапії почали закладатися разом з появою інтересу до дитячого та примітивного мистецтва. Люди стали цінувати спонтанне вираження емоцій, яке не стримувалося рамками умовності.
Номер слайду 14
Дитина з особливими освітніми потребами. Поняття, яке охоплює всіх дітей, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми, йдеться про дітей із особливостями психофізичного розвитку, обдарованих, а також із соціально вразливих груп .
Номер слайду 15
Досвід показує, що малювання нетрадиційними матеріалами дозволяє дитині:отримувати незабутні позитивні емоції; активізувати художній потенціал;привчитися до творчості; розвивати думки (як ще можна зобразити? як інакше?); розвивати самостійність; розвивати уявлення; розвивати дрібну моторику рук; проявити індивідуальність ; позбутися психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).
Номер слайду 16
Витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках їх пальців. Від пальців ідуть струмочки, які дають наснаги творчій думці. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина. В. О. Сухомлинський
Номер слайду 17
Кольори і особистість дитини Перевага , яку надає дитина певному кольору протягом тривалого часу і незалежно від настрою, вказує на домінування в структурі ії особистості певної творчої функції. Червоний. Любителі цього кольору – найактивніші. Червоному кольору відповідає функція вольової сенсорики. Цей колір вказує на соціотипи: «Лідер» і «Політик».2. Помаранчевий. Такі діти більше, ніж інші, прагнуть до стабільності у справах і взаєминах, їх характеризує ділова «хватка» та «залізна» логіка, цей колір характерний для соціотипів: “Критик” і “Майстер”.3. Жовтий. Любителі цього кольору більше, ніж інші, схильні до творчості. Найчастіше вони – інтуїтивні екстраверти і належать до соціотипів – «Новатор» і «Натхненник».4. Зелений колір – індикатор високої інтуїції та хорошої працездатності людини. Це колір сенсорики відчуттів: слуху, зору, смаку, нюху і дотику. Це – «Комунікатори» і «Управляючі».5. Блакитний колір найбільше відповідає дитячому періоду розвитку людини. Соціотипи «Посередники» і «Лірик».6. Синій. Найкраще синій колір відповідає якостям структурної логіки, любителі цього кольору – раціональні інтроверти, що відповідає соціотипам «Аналітика» і «Інспектора».7. Фіолетовий. У таких дітей – багатий внутрішній світ. Найближча цьому кольору функція – відчуття часу. Найяскравіше виявляється у соціотипів: «Наставник» і «Експерементатор».