Презентація "Арт–терапія в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
Арт–терапія в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами відіграє важливу роль.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Арт – терапія в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Підготувала вчитель початкових класів Волошина Л. Г.

Номер слайду 2

Арт-терапія. Поняття та історія.

Номер слайду 3

Арт-терапія— це вид психотерапії та психологічної корекції, заснований на мистецтві та творчості.

Номер слайду 4

У вузькому сенсі слова під арт-терапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом з метою впливу на психоемоційний стан людини.

Номер слайду 5

Поступово, протягом ХХ століття, арт-терапія стає невід’ємною частиною соціальних заходів профілактичного й реабілітаційного характеру, медичної, психотерапевтичної та педагогічної практики.

Номер слайду 6

Арт-терапія надає можливість особистості виразити себе «іншими голосами»: рухами, кольором, формою, пластикою, глиною, ландшафтом.

Номер слайду 7

У різних країнах існують різні моделі арт-терапії. Дуже важливо відзначити, що дана методика не має протипоказань і обмежень. Вона застосовується майже всіма напрямками психотерапії. Знайшла вона також досить широке застосування в педагогіці, соціальній роботі і навіть бізнесі. Арт-терапія будь-якій людині дає можливість виразити свій внутрішній світ через творчість.

Номер слайду 8

Класична арт-терапія. Якщо говорити про класичну арт-терапію, то вона включає в себе тільки візуальні види творчості, такі, як: живопис, графіка, фотографія, Малювання.ліплення

Номер слайду 9

Сучасна арттерапіябібліотерапію, маскотерапію, казкотерапія, орігамі, драматерапію, музикотерапію , кольоротерапію , відеотерапію, пісочну терапію, ігротерапію і т.д. Сучасна арт-терапія характерезується такими нетрадиційними методиками.

Номер слайду 10

До основних форм арт-терапії належать:групова;індивідуальна;сімейна.

Номер слайду 11

Історія арт-терапіїСимволічне мистецтво бере початок від печерних малюнків первісних людей. Древні використовували символіку для ідентифікації свого місця у світовому космосі і пошуків сенсу людського існування. Мистецтво відбиває культуру і соціальні характеристики того суспільства, у рамках якого воно існує.

Номер слайду 12

Історія арт-терапіїУ 20-і рр. Принцхорн (Prinzhorn, 1922/1972) провів класичне дослідження творчості пацієнтів із психічними відхиленнями і прийшов до висновку, що їхня художня творчість відбиває найбільш інтенсивні конфлікти

Номер слайду 13

Історія арт-терапіїУмови для розвитку арттерапії почали закладатися разом з появою інтересу до дитячого та примітивного мистецтва. Люди стали цінувати спонтанне вираження емоцій, яке не стримувалося рамками умовності.

Номер слайду 14

Дитина з особливими освітніми потребами. Поняття, яке охоплює всіх дітей, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми, йдеться про дітей із особливостями психофізичного розвитку, обдарованих, а також із соціально вразливих груп .

Номер слайду 15

Досвід показує, що малювання нетрадиційними матеріалами дозволяє дитині:отримувати незабутні позитивні емоції; активізувати художній потенціал;привчитися до творчості; розвивати думки (як ще можна зобразити? як інакше?); розвивати самостійність; розвивати уявлення; розвивати дрібну моторику рук; проявити індивідуальність ; позбутися психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).

Номер слайду 16

Витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках їх пальців. Від пальців ідуть струмочки, які дають наснаги творчій думці. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 17

Кольори і особистість дитини Перевага , яку надає дитина певному кольору протягом тривалого часу і незалежно від настрою, вказує на домінування в структурі ії особистості певної творчої функції. Червоний. Любителі цього кольору – найактивніші. Червоному кольору відповідає функція вольової сенсорики. Цей колір вказує на соціотипи: «Лідер» і «Політик».2. Помаранчевий. Такі діти більше, ніж інші, прагнуть до стабільності у справах і взаєминах, їх характеризує ділова «хватка» та «залізна» логіка, цей колір характерний для соціотипів: “Критик” і “Майстер”.3. Жовтий. Любителі цього кольору більше, ніж інші, схильні до творчості. Найчастіше вони – інтуїтивні екстраверти і належать до соціотипів – «Новатор» і «Натхненник».4. Зелений колір – індикатор високої інтуїції та хорошої працездатності людини. Це колір сенсорики відчуттів: слуху, зору, смаку, нюху і дотику. Це – «Комунікатори» і «Управляючі».5. Блакитний колір найбільше відповідає дитячому періоду розвитку людини. Соціотипи «Посередники» і «Лірик».6. Синій. Найкраще синій колір відповідає якостям структурної логіки, любителі цього кольору – раціональні інтроверти, що відповідає соціотипам «Аналітика» і «Інспектора».7. Фіолетовий. У таких дітей – багатий внутрішній світ. Найближча цьому кольору функція – відчуття часу. Найяскравіше виявляється у соціотипів: «Наставник» і «Експерементатор».

Номер слайду 18

Дякуємо за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
5915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку