У презентації розрито поняття асертивність (впевненість).
Однією з рис, що впливають на ефективність роботи викладача вищої школи є асертивність, яка є основою оптимального, конструктивного способу міжособистісної взаємодії
Доповідач. Головньова Оксана Вікторівна. Викладач основ психології
Номер слайду 2
Однією з рис, що впливають на ефективність роботи викладача вищої школи є асертивність, яка є основою оптимального, конструктивного способу міжособистісної взаємодії
Номер слайду 3
Термін «АСЕРТИВНІСТЬ» використовують як синонім упевненостіУ перекладі з англійської мови слово «assert» означає «стверджувати наполегливо, показово, упевнено». Асертивність – здатність людини упевнено і з гідністю відстоювати свої права, не зневажаючи при цьому прав інших людей
Номер слайду 4
Концепція асертивності оформилася наприкінці 50-х – на початку 60-х рр. ХХ ст. в працях А. Солтера. Сам термін з’явився у середині 90-х рр., після публікації чеських авторів В. Каппоні та Т. Новака «Як робити все по-своєму» («Асертивність – у життя»)Під асертивністю розуміють особистісну рису, яку визначають як автономію, незалежність, здатність самостійно регулювати власну поведінку, тобто рису, яка характеризує самодостатню особистість
Номер слайду 5
АСЕРТИВНІСТЬце практичний метод у галузі міжособистісної комунікаціїЦей метод дозволяє:
Номер слайду 6
Асертивність відкидає усі форми маніпуляцій. Вона вчить спокійно, без агресії протидіяти маніпуляторам, залишаючись на висоті, тобто асертивна поведінка припускає також відмову як від агресивної, так і від пасивної поведінки. Людина, яка поводиться асертивно, здатна чітко і зрозуміло формулювати те, про що йде мова, як вона бачить ситуацію, що вона про неї думає і як її переживає
Номер слайду 7
Для асертивної поведінки характерним є спокій. Мовлення такої людини виразне і зрозуміле, погляд відкритий. Людина, що поводить себе асертивно, створює навколо себе приємну атмосферу. Вона почувається впевнено ще й тому, що добре орієнтується у сформованій ситуації; нічого не навіює собі заздалегідь, уміє зустрічати гідно невдачу.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
почуття професіоналізму, компетентності, тобто, коли він знає, як, якими засобами, методами, техніками здійснити позитивні зміни у спілкуванні зі студентами, колегами, попередити конфлікт, зняти напруження Джерелом асертивності педагога вищої школи має бути:
Номер слайду 11
Викладач (асертивний) має право: Вимагати уваги і участі аудиторіїДомагатися дотримання правил навчальної дисципліни. Наполягати на виконанні завдань. Педагог (асертивний) не боїться: Бути жорстким (інколи)Бути м’яким (інколи)Жартувати і грати (інколи)Стикатися з агресією, уїдливістю, погрозами, байдужістю студентів
Номер слайду 12
Впевнений (асертивний) педагог чітко знає: Свої ціліСвої завдання. План своєї діяльностіСвої сильні якостіСвої обмеження. Техніка асертивної поведінки передбачає: Впевнену позу, жестикулювання, міміку. Відкритий, спокійний погляд. Впевнений голос, оптимальну силу голосу і темп мовлення. Асортимент поведінки у «важких» ситуаціях, продуманих заздалегідь «Репетиція» перед дзеркалом варіантів поведінки. Формування позитивного «самообразу»