Офіційно - діловий стиль. Заява, її реквізити та оформлення. Автобіографія. Ознаки офіційно- ділового стилю1. Сфера використання: ділові папери, інструкції, правила, законодавчі документи.2. Завдання мовлення: дати відомості про те, що має бути обов’язковим для виконання, повідомлення фактів державного чи приватного значення.3. Стильові ознаки: офіційність, точність, доступність, лаконічність, логічність, чіткість.4. Мовні засоби: офіційні слова і вирази; стандартизовані слова і словосполучення; дієслова неозначеної форми та теперішнього часу;прості ускладнені речення.
Номер слайду 2
Підстилі офіційно –ділового стилю: - дипломатичний ( використовують у політиці та міжнародних стосунках);- законодавчий , або юридичний (застосовують у юриспруденції, судочинстві);- адміністративно – канцелярський (у справочинстві).
Номер слайду 3
ДОКУМЕНТАЦІЯ ЩОДО ОСОБОВОГО СКЛАДУ До цієї групи документів належать: - заяви, - автобіографія, - резюме,- характеристика, - накази щодо особового складу, - контракти з найму працівників, - трудова книжка, - особовий листок з обліку кадрів,- особова справа.
Номер слайду 4
Заява
Номер слайду 5
Види та реквізити заяв. Особисті( від фізичної особи, у них може зазначатися домашня адреса);Службові ( від організацій і установ; оформляються, як правило, на готових бланках). Прості( містять лише прохання чи пропозицію)Складні , мотивовані ( подають обгрунтування прохання чи пропозиції, можуть містити перелік документів, що їх додають до заяви). Реквізити заяви-адресат ( назва установи, посада та прізвище керівника, до якого звертаються, - у давальному відмінку);- адресант (назва посади, прізвище особи, яка звертається із заявою, - у родовому відмінку);- назва виду документа; - текст;- додаток; - дата;- підпис.
Номер слайду 6
Ознайомтеся з текстами заяв, з їх оформленням і дайте відповіді на такі запитання:1) в якій послідовності розміщені відомості в заяві (яка її побудова)?2) яка із заяв с простою, а яка — складною (вмотивованою)? У чому полягає різниця між ними?. Директорові Васильківської середньої школи .................................................................... Петренка Сергія ЗАЯВА У зв'язку з хворобою матері прошу звільнити мене від занять на 10 днів.12.04.20.. р. С. Петренко Ректорові Українського національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова .................................................. Савенко Ганни Іванівни, що проживає в м. Боярка Київської області, вул. Лісова, буд. 7 ЗАЯВА Прошу допустити мене до вступних іспитів на філологічний факультет зі спеціальності українська мова і література. В 20.. році я закінчила СШ № 3 м. Боярки. До заяви додаю: 1) атестат про освіту за №.. ; 2) характеристику для вступників до вузу; 3) довідку про стан здоров’я( форма № 086 - у); 4) 4 фотокартки.7.07.20.. р. Г. Савенко
Номер слайду 7
Зверніть увагу!Складна (вмотивована) заява відрізняється від простої тим, що в ній не лише викладається прохання, а й дається його обґрунтування, пояснюються причина, мотиви. У складній заяві може вказуватися, які саме документи до неї додаються. їх перелік дається після основного тексту заяви перед підписом.
Номер слайду 8
Практична робота. Складіть самостійно заяву: 1) директорові школи про звільнення від занять у зв'язку з переїздом на нове місцепроживання; 2) до вищрго навчального закладу з проханням допустити до вступних іспитів. Дотримуйтеся вимог щодо складання заяви!
Номер слайду 9
Варто пам’ятати. Прізвище керівника установи або закладу, до якого звертаються із заявою, може вказуватися або не вказуватися
Номер слайду 10
Перелік документів, що додаються, може починатися словами
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Автобіографія
Номер слайду 13
Автобіографія Це життєпис, документ щодо особового складу, в якому особа повідомляє основні факти своєї біографії. Документ, як правило, пишеться власною рукою на чистому паперовому аркуші. Іноді підприємство чи установа, яка приймає осіб на роботу або навчання, укладає спеціальний бланк. Характер тексту автобіографії розповідний, виклад відомостей – за хронологією.
Номер слайду 14
Реквізити автобіографії:1) назва виду документа;2) прізвище, ім’я, по батькові в називному відмінку однини;3) дата народження;4) місце народження: місто (село, селище); район; область; держава (якщо особа, що складає автобіографію, народилася в іншій країні);5) відомості про навчання (подаються в хронологічній послідовності, указуючи повну назву всіх навчальних закладів, у яких довелося вчитися);6) відомості про трудову діяльність (коротко, у хронологічній послідовності назви місць праці й посад, час праці на тій чи іншій посаді, у тій чи іншій установі);7) відомості про громадську роботу;8) відомості про склад сім’ї — батько, мати, брат, сестра (чоловік або дружина, діти); (указується повністю прізвище, ім’я, по батькові в називному відмінку однини) (для матері та дружини — дівоче прізвище), рік народження, посада і місце роботи (для тих, хто навчається — факультет і повну назву навчального закладу);9) дата (ліворуч);10) підпис (праворуч).
Номер слайду 15
Автобіографія Я, прізвище, ім’я, по батькові (у Н. В. однини), дата народження, місце народження. Навчання, назви спеціальностей, перебування на військовій службі Відомості про трудову діяльність Склад сім’ї Дата Підпис
Номер слайду 16
Зразок: Автобіографія Я, Марченко Олена Леонідівна, народилася 28 березня 1978 р. в м. Старобільську Луганської обл. З 1986 до 1996 р. навчалася в міській СШ № 7, 11 класів, яку закінчила з відзнакою. З 1996 р. – студентка педагогічного факультету Луганського державного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка, на 3-му курсі якого й навчаюсь. На громадських засадах очолюю редколегію факультетського часопису. З 1997 р. обіймаю посаду профспілкового лідера групи. Склад сім’ї: Батько – Марченко Леонід Іванович, 1948 р. нар., слюсар АТП – 10968; Мати – Марченко Людмила Євгенівна, 1955 р. нар., домогосподарка, Місце проживання: вул. Матросова – 2, гурт. № 5, к. 147. м. Луганськ, 91002.17.04.01. (підпис)
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Словникова робота. Народитися у сім’ї, а не походити з сім’ї. Оселитися в місті, а не поселитися. Обіймати керівні посади, а не займати. Бути стимулом, а не служити. Брати участь , а не приймати. Опанувати навчальні дисципліни,а не опанувати навчальними дисциплінами. Освіту здобувають, а не отримують. Досвід запозичують, а не переймають. Звання здобувають, а не набувають. Винаймати квартиру, а не знімати квартиру. Постав за мету, а не став метою. Вступити до, а не поступити у чи до. Переїхати до міста, а не переїхати в місто. Вивчав, а не займався вивченням. Досягти мети, а не добитися. Рівень підвищується, а не збільшується. Уживати заходів, а не приймати заходи. Узяти до уваги, а не прийняти. Проблему розв’язують, а не вирішують.
Номер слайду 19
Практична робота Скласти автобіографію, користуючись пам’яткою.
Номер слайду 20
Домашнє завдання1. Оформити письмово автобіографію, роботу над якою розпочато було на уроці.2. Написати заяву про допущення до складання державної підсумкової атестації.