Презентація "Айзек Азімов "Фах"

Про матеріал
Презентація містить портфоліо автора твору, матеріали для йдейно-художнього аналізу оповідання "Фах", дослідницької та творчої роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Айзек Азімов«Фах»

Номер слайду 2

Портфоліо письменника. Прізвище, ім’‎я, по-батькові: Ісаак Юдович Озимов. Літературний псевдонім: Айзек Азімов. Дата народження: 02.01.1920 року. Місце народження: м. Петровичі (Білорусь) поблизу м. Смоленська (Росія)Освіта: Колумбійський університет. Фах: біохімік, доктор наук, викладач Колумбійського та Гарвардського університетів, мав 14 почесних наукових ступенів і відзнак різних університетів світу. Літературний кумир: Шолом-Апейхем. Жанр, в якому працював митець: наукова фантастика. Найвідоміші твори: творчий набуток - 467 творів, збірка оповідань «Я - Робот» (1950), романи «Сталеві печери» (1953), «Оголене сонце» (1954), «Кінець Вічності» (1955), «Самі боги»(1972) Нагороди: п’‎ятикратний лауреат премії «Х'юго»Дата смерті, місце поховання: 06.01.1996 року, Нью-Йорк.

Номер слайду 3

Словник. Фах (багатозначний термін, від нім. Fach) — спеціальність, професія, наукова дисципліна, галузь. Звідси походить: фахівець (синонім) — професіонал, спеціаліст.

Номер слайду 4

Літературознавчі терміни. Фантáстика (від дав.-гр. φανταστική — мистецтво уяви, фантазія) — жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реального. Наукова фантастика — різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки. Сюжети таких творів зазвичай побудовано на певному науковому припущенні. Змальовуючи фантастичні картини майбутнього, письменники-фантасти, як правило, розкривають реальні проблеми сучасного суспільства. Найкращі твори наукової фантастики порушують вагомі морально-філософські питання.

Номер слайду 5

Оповідання «Фах»Рік написання – 1957 Жанр “Фах”: науково-фантастичне оповідання (повість: у творі йдеться про тривалий період із життя головного героя Джорджа Плейтена, події відбуваються в різних місцях, існує паралельна сюжетна лінія – лінія Тревеліяна)Головні герої “Фах”: Джордж Плейтен, Арманд Тревіліан, Хейлі Омейні (психолог), Інженеску Ладислас (історик), лікар Ллойд, лікар Зекері Антонеллі, лікар Сем Елленфорд, Інженеску Ладислас (історик-соціолог) Тема “Фах” — зображення моделі майбутнього суспільства, здобуття освіти та фаху. Місце дії — Земля. В оповіданні згадується єдина конкретна географічна назва — місто Сан-Франциско. Ні назви рідного міста Джорджа, ні місця перебування в Інтернаті автор не вказує. Та й те, що усе людство розмовляє однією мовою і проживає на півтори тисячі планет, вільно переміщається не лише на Землі, а й в космічному просторі, створює відчуття всеосяжності Час подій: Описані події відбуваються в майбутньому, коли земляни почали успішно заселяти планети в усій Галактиці. Описані події — фантастичні (спосіб здобуття освіти, заселення інших планет, спілкування з інопланетянами). Автор використав наукові гіпотези про освоєння космосу, про програмування інтелекту, про необмежені можливості людини.

Номер слайду 6

Події твору відбуваються фактично трохи більше, ніж добу. Йдеться про незвичайний день — Перше травня, день Олімпіади. Але художньо час подовжено, оскільки у власних спогадах його переживає Джордж Плейтен — від Дня Читання до дня Олімпіади. Це період формування людини, здобуття нею знань, вибору життєвого шляху.

Номер слайду 7

Мета А. Азімова: глибокі, ґрунтовні знання здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя. Ідея “Фах” – утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. Довести, що глибокі знання дає тільки само-освіта; треба розвиватися в різних напрямках, щоб бути ерудованою людиною, правильно визначитися у своєму професійному виборі.

Номер слайду 8

Конфлікт твору: Людина і суспільство. Чи має людина право на власний вибір життєвого шляху; стандартизована система освіти і здатність до творчого мислення окремої людини. Назва «Фах» – це не лише освіта, професія людини, а ще і її справжнє покликання, талант, її людська сутність, призначення на землі.

Номер слайду 9

Коваленко Т. В.

Номер слайду 10

Опишіть процедуру проведення Дня Читання та поясніть роль цього етапу Освіти

Номер слайду 11

День Читання Проводиться щороку у вересні для дітей восьмирічного віку; «він ще не знав таємниці алфавіту». Мета: навчити всіх дітей восьмирічного віку читати, «нас цікавила будова твого мозку» (у восьмирічному віці лікарі здійснюють вимірювання особливостей структури мозку кожної дитини, виявляючи таким чином володаря унікального мозку, здатного бути творчим, а не тільки засвоювати готову інформацію). Вміння читати отримують всі. Система освіти майбутнього

Номер слайду 12

Опишіть процедуру проведення Дня Освіти та поясніть роль цього етапу Освіти

Номер слайду 13

День Освіти Проводиться щороку в листопаді для молоді, що досягла вісімнадцяти років («Перше листопада того року, коли виповниться вісімнадцять» ). Мета: визначення фахової відповідності кожної молодої людини на основі медичного обстеження. Зіставлення бажань і можливостей молодої людини у виборі фаху. Останнє слово за собою залишає Система Освіти, а не сама людина. Фах отримують не всі. Люди з унікальними розумовими можливостями не стають запрограмованими дипломованими спеціалістами, їх відбирають для отримання вищої освіти. Система освіти майбутнього

Номер слайду 14

Поясніть роль Дня Олімпіади для Освіти

Номер слайду 15

День Олімпіади Проводиться в травні щороку в різних фахових галузях для забезпечення професійних запитів у Всесвіті в цілому й зокрема на Землі. Мета кожного учасника: показати найвищий рівень фахової майстерності й отримати призначення на роботу на планету класу А. Процедура проведення: змагання між дипломованими фахівцями на виявлення кращих професіоналів згідно із запитами планети-покупця. З кожного фаху проводиться своя Олімпіада, до участі в якій допускаються дипломовані спеціалісти за їхніми заявками. Людина з дипломом може брати участь в Олімпіаді щороку, але рівень її знань залишається таким, який вона отримала у День Освіти. Система освіти майбутнього

Номер слайду 16

«Інтернати для недоуків», кодована назва Інститутів вищої освіти. Мета Системи Освіти: надати можливість людям з високими та унікальними можливостями розвиватися, самостійно за допомогою книжок та наставників отримувати поглиблені й розширені знання, ставати творчими особистостями, що рухають розвиток науково-технічного прогресу. Роль цього етапу Освіти: «А хто створює стрічки освіти? Фахівці по виробництву стрічок? А хто ж тоді складає стрічки для їхнього навчання? Фахівці ще вищої кваліфікації? А хто складає стрічки… Ти розумієш, що я хочу сказати. Десь має бути кінець. Десь мають бути чоловіки та жінки, здатні оригінально мислити» (Джордж Плейтен).

Номер слайду 17

Модель цивілізації майбутнього. Мета поділу людства на групи: «Не можна, щоб усі оті люди вважали себе невдахами. Вони прагнуть здобути фах, і тим чи іншим шляхом здобувають його. Кожен може додати до свого ім’я слова: «дипломований такий-то чи така-то». Так чи інакше, кожен посідає своє місце в суспільстві. Це необхідність». Принцип існування системи: швидка підготовка за єдиними стандартами дає змогу економити ресурси, колонізувати Всесвіт, зберігаючи єдність усіх 1500 світів. Прагматичність системи: «Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з них (геніїв) або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань».

Номер слайду 18

Номер слайду 19

В оповіданні А. Айзімова «Фах»Нині на ЗемліПроект на майбутнєРозвиток цивілізаціїЗемляни освоїли Галактику, заселили 1500 планет. Активно освоюється космос, але ресурси інших планет ще не використовуються. Освоєння найближчих планет, постачання звідти ресурсів«Мандрівка в майбутнє»Розвиток суспільстваІнтелектуально кероване суспільство. Демократичне, авторитарне, тоталітарне. Унітарне, мирне, гармонійно розвинене на демократичних засадах, без кордонів, але зі збереженням своїх національних позитивних особливостей

Номер слайду 20

Освіта. За допомогою програмування людей. Шкільна, вишівська, самостійна за допомогою книг, інших носіїв інформаціїРозширення можливостей пам’‎яті, широкий розвиток логічного, образного, критичного мислення. Медицина. Високий рівень дослідження інтелектуальних можливостей людини, її психологічного стану, можливість на них впливати. Невисокий рівень, не подолано багато хвороб, недостатньо проводиться досліджень через брак коштів. Подолання невиліковних хвороб, високий рівень профілактики, здоровий спосіб життя (штрафи за недотримання)«Мандрівка в майбутнє»В оповіданні А. Айзімова «Фах»Нині на ЗемліПроект на майбутнє

Номер слайду 21

«Мандрівка в майбутнє»В оповіданні А. Айзімова «Фах»Нині на ЗемліПроект на майбутнєНаука і техніка. Високорозвинені, надточні технології, особливо в металургіїРозвинені, але не на достатньому рівні через брак матеріальних ресурсів«Розумне житло», створення за допомогою технічних засобів максимально комфортного проживання. Відпочинок. Дискотеки, розваги. Клуби, кафе, природа, спорт. Мандрівка за допомогою телепортації тощо

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сафонюк Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 травня 2022
Переглядів
10257
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку