В усі часи, відколи існує педагогіка як наука,актуальним було і є питанняефективності навчального процесу. Учителі прагнуть учити учнів швидко і якісно. Вони розмірковують над тим як навчити учнів як їх розвивати, оцінити як встигнути на уроці викласти заплановане як не перевантажити учнів викликати у них інтерес підвищити якість навчання зробити успішним кожного тощо
Учень, у свою чергу, розмірковує,як навчитися, як все встигнути, щоб не стомитися, а, навпаки,підвищити свій рівень знань,та їх якість, стати успішним. Перед сучасним учнем виникає питання, чому так багато матеріалу слід опанувати,чому, іноді так важко і не зрозуміло осягнути все те, що відбувається на уроці.
Поняття «багатомірність» все частіше зустрічається в роботах з педагогіки, філософії,психології і інформатики, однак до сьогодні не визначені його статус як дидактичної категорії___, характеристика сутності і принципи реалізації в дидактиці для подання знань природною мовою,і підтримки їх та переробки поділ порівняння висновок ранжування систематизація зв’язування згортання розгортання
- технологія наочного, системного, послідовного, логічного уявлення навчальної інформації; - технологія сприйняття, переробки, засвоєння, запам’ятовування, відтворення і застосування навчальної інформації; - технологія розвитку інтелекту,уваги, мовлення, системного мислення, усіх видів пам'яті людини.
На першому уроці з певної теми у читель може запропонувати учням схему, карту пам’яті. Таку схему, карту пам’яті можна створювати разом з учнями протягом кількох уроків цієї теми чи підтеми. У подальшому таку розумову кару корисно використати на уроці узагальнення знань, узагальнюючи певний матеріал кількох уроків.
Для індивідуальної роботи учитель дає каркас,основу(ключові слова) на який учень під час вивчення теми поступово “одягає” програмовий, а також позапрограмний (додатковий) матеріал. Для контролю учитель пропонує каркас, а, учні добудовують модель розумової карти, опрацьовуючи параграф у підруч- нику,читаючи текст наукової статті чи літературного твору.
Робота з картами пам'яті, створеними учнями на уроці під час самостійної роботи, дає змогу вчителеві з'ясувати розуміння і усвідомлення учнями матеріалу, що вивчався, їх активність під час роботи над малюванням карти пам'яті. Ефективним є використання такого інструменту БДТ, як карта пам'яті на уроках вивчення нового матеріалу під час роботи в групах.
Адже кожен член команди активно включається в роботу, тобто у згортання інформаціїхтось малюєхтось озвучує ключові слова хтось доповнює хтось бере на себе відповідальність за останній етап роботи – презентацію. Саме під час презентації іде розгортання прихованого в карті тексту,сюжету, статті, теоретичного матеріалу, біографії письменника, фонових знань.
Така робота захоплює учнів, організовує, стимулює до активності тих, хто зазвичай «спить» на уроці. Одногрупники разом переживають творення їхнього власного «шедевру», вболівають за того, хто зголосився Презентувати їхнє творіння на загал. Це і є командна робота, яка є актуальною в усі часи. Вміння бути членом команди ще у шкільні роки – це важливий крок у майбутнє.