Презентація "Балада як жанр фольклору та літератури. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ"

Про матеріал

Ознайомити учнів із баладою як жанром фольклору й літератури; звернути увагу на характерні ознаки балади; розпочати аналітичне дослідження староанглійської балади «Король Лір та його дочки»; закцентувати увагу учнівської аудиторії на поведінці персонажів на початку трагедії та її роль у смисловому полі тексту; формувати навички аналізу балад; розвивати образне та критичне мислення; сприяти вихованню уважного читача.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Староанглійська балада "Король Лір і його дочки"

Номер слайду 2

Бліц-опитування. Що таке билина? Назвіть найвідоміших билинних героїв. Яка форма властива билинам? На які художні засоби багата билина? Про які цикли билин ви дізналися? Чим билина відрізняється від казки? Кого прославляє билина? У чому секрет популярності образу Іллі Муромця? Як билина про Іллю Муромця висвітлює трагічні та героїчні сторінки історії Київської Русі?

Номер слайду 3

Теоретична скарбничка. Балада - невеликий за обсягом ліро-епічний твір фольклорного походження на легендарну чи історичну тему. У баладі, як правило, розповідається про щось незвичайне, виняткове, героїчне; реальне часто поєднується з фантастичним.

Номер слайду 4

ОЛС “Тематика балад”Баладифантастичніісторико-героїчнісоціально-побутові

Номер слайду 5

ОЛС «Жанрові особливості балад»оповідний характернапружений сюжетнаявність герояелементи фантастикинесподівана розв'язка

Номер слайду 6

Аналітичне дослідження тексту балади «Король Лір»Де й коли відбуваються події? Яким чином читач дізнається, що події в баладі відбуваються в давні часи. У якому ще жанрі фольклору використовуються узагальнені характеристики художнього часу? Поміркуйте, чому час в баладі чітко не окреслюється?

Номер слайду 7

Назвіть головних героїв балади? Доведіть текстом балади, що король Лір був мудрим правителем та піклувався про свою державу. Що в баладі сказано про дочок Короля? Яке питання поставив король своїм дочкам? Як характеризує героя влаштований ним іспит?Як відповіла кожна з дочок? Спробуємо проаналізувати їхні відповіді.

Номер слайду 8

Що найбільше вразило вас, як дітей своїх батьків, у поведінці короля Ліра? Як учинив король Лір з «нелюбою дитиною»? Оцініть з точки зору моралі вчинок короля як батька. Чому Корделія не знайшла притулку в Англії?- Поміркуйте, чому французький король не тільки прихистив Корделію у себе, дізнавшись про її трагедію та вчинену проти неї несправедливість, а й узяв її за дружину?Чому король поділив своє королівство між старшою та молодшою дочками? Чому не залишив собі геть нічого? На що він розраховував?Яким було життя короля Ліра у старшої дочки? Які риси характеру поступово розкриваються в образі Регани? Використайте цитатний матеріал.

Номер слайду 9

Як відреагував король Лір на поведінку старшої дочки? Які риси характеру проявляє герой?Як повела себе середня сестра — Гонорелля? Чому вона підтримала безсоромний вчинок старшої Регани? Чому народні автори порівнюють її зі змією? Підтвердьте свої висновки цитатами. Хто ж із дітей залишився вірним своїм словам про любов та обов’язок перед батьком? Чому дочки врешті-решт виганяють нещасного батька, прирікши на жебрацьке життя? Розкрийте роль метафори Лірового жебрацтва.

Номер слайду 10

Чому тільки тепер король Лір згадує слова найменшої дочки Корделії?Чому Лір не йде до Корделії?Поміркуйте, в чому криється причина божевілля героя?Як поводить себе Корделія, коли короля, бідного жебрака, приводять до неї? Зверніть увагу на нашу схему, чи потрібно щось в ній змінювати?Що зробила Корделія заради батька?Чому невідомим авторам знадобилося «вбивати» Корделію?Чому Лір не пережив смерті Корделії?

Номер слайду 11

Робота з таблицею{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Реганапрезирствота зневага. Гонорелля. Корделіялюбов

Номер слайду 12

ОЛС “Образ короля Ліра”Король Лір на початку балади. Король Лір у фіналі балади

Номер слайду 13

Теоретична скарбничка. Вічний образ – літературний образ, який за глибиною художнього узагальнення виходить за межі конкретних творів і зображеної в них історичної доби, містить невичерпні можливості для філософського осмислення буття.

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Дати розгорнуту письмову відповідь на питання: «Чому баладу «Король Лір та його дочки» називають оповіддю про дитячу невдячність?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Слубська Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хекало Олена Олексіївна
    Дякую! Розробка за якою легко працювати!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Хомякова Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
23457
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку