Презентація "Безособові дієслівні форми на -но, -то"

Про матеріал
Мета :  поглибити знання учнів про дієслово як частину мови;  навчити розпізнавати й утворювати безособові дієслівні форми, вживати їх у мовленні;  розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення, вміння оперувати лінгвістичними термінами, застосовувати знання в нестандартних ситуаціях, збагачувати словниковий запас учнів;  виховувати любов до свого роду, батьківської хати, рідного слова, потребу пізнавати мовні глибини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

«Події останньої доби» «Сьогодні в ефірі» «Погляд на проблему» «Діло майстра величає» «Веселі перегони» «Підсумки» «На завтра»

Номер слайду 4

Рубрика «Події останньої доби»

Номер слайду 5

Наш родовід До сьомого коліна: Перше коліно – я. Друге – батько й мати. У третьому – 2 бабусі і 2 дідусі. У четвертому – 4 прадіди і 4 прабабці. У п’ятому – 8 прапрадідів і 8 прапрабабусь. У шостому – 16 пращурів і 16 пращурок. У сьомому коліні ми нараховуємо 32 прапращури і стільки ж  прапращурок. Разом – 64.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Досліджений, припинений, нездійснений, одержаний, поширений, невблаганний, потрісканий, нескорений, незрівнянний, заквітчаний, прослуханий, зроблений, призначений, зірваний, збудований, небажаний, подоланий, нездоланний, прочитаний, розораний, нескінченний, нездійсненний

Номер слайду 8

Рубрика «Сьогодні в ефірі» Тема. Безособові дієслівні форми на –но, -то, вживання їх у мовленні

Номер слайду 9

Мета уроку: -навчитися утворювати дієслівні форми на –но, -то; з’ясувати для чого вони вживаються у мовленні; підвищити рівень грамотності

Номер слайду 10

. Рубрика «Погляд на проблему»

Номер слайду 11

. Погляньте на речення двох колонок. Визначте, в якій із них є дієприкметник, а де безособова дієслівна форма. Якими членами речення є такі дієслівні форми? А у річці скаламучена вода. А у річці скаламучено воду. Блискавками небо перевите. Блискавками небо перевито.

Номер слайду 12

. Дієслівні форми на –но, -то виражають дію невідомої особи, тому вживаються у безособовому реченні у функції присудка Вони підкреслюють результат дії, а не саму дію

Номер слайду 13

1. Скільки складених пісень, легенд, переказів є про рідну батьківську хату. 2. А в саду запах зотлілого листя. Перебудуйте речення у безособові, запишіть у зошити. - Зробіть висновок.

Номер слайду 14

Рубрика «Діло майстра величає» Вправа 121 Утворіть від дієприкметників безособові форми на –но, -то. Розберіть усі слова за будовою Заряджений, списаний, розкиданий

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Рубрика «Діло майстра величає» Вправа 123 Спишіть сполучення слів, замінюючи в них пасивні дієприкметники безособовими дієслівними формами на –но, -то. Складіть і запишіть з двома утвореними словосполученнями (на вибір) речення. Підкресліть члени речення Скошена трава, збудований гараж, зоране поле, розказаний вірш, напрасована сорочка, прокладені дороги, виголошене звернення.

Номер слайду 17

Виписати із пісні. безособові дієслівні форми на –но, -то

Номер слайду 18

Виписати із пісні. безособові дієслівні форми на –но, -то Збито, вбито, затягнено, вкрито

Номер слайду 19

Я – редактор Вправа 126 Прочитайте речення, поясніть суть допущених помилок. Відредаговані речення запишіть 1. Бур’ян зібраний і картоплю викопано. 2. Посуд вимито й уроки вивчені. 3. Увесь сніг з дороги прибрато вчасно. 4. Яскраве світлове шоу показане й настрій людей піднято

Номер слайду 20

Передай естафету Кожна група отримує картку. Завдання: по черзі записати в картку дієслівну форму і по завершенню прокричати всією командою : «Завдання виконано!»

Номер слайду 21

Рубрика «Підсумки» Рефлексійна вправа «Запитуйте – відповідаємо» На уроці я навчився… … зрозумів… … не вмів, а тепер умію… … переконався… Треба ще попрацювати… Мені (не) сподобалось… Найбільш корисною була рубрика…

Номер слайду 22

Рубрика «На завтра» вивчити параграф 10, виконати вправу 121, с. 65 (за бажанням) скласти 4-5 речень із дієслівними формами на –но, -то, зробити синтаксичний розбір

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Маньковська Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Орлова Наталя Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
20 березня 2020
Переглядів
5338
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку