Навчити правильно вживати м’який знак у числівниках, сприяти зміцненню навичок вживання числівників у непрямих відмінках;
Розвивати грамотність, уважність, логічне мислення;
Виховувати любов до рідного слова.
Мета уроку: Навчити правильно вживати м’який знак у числівниках, сприяти зміцненню навичок вживання числівників у непрямих відмінках;Розвивати грамотність, уважність, логічне мислення;Виховувати любов до рідного слова.
Номер слайду 3
Проблемне питання. Чому в Р.в числівника чотири (чотирьох )є м'який знак, а в Ор.в. (чотирма) його немає?
Номер слайду 4
М'який знак у числівниках. ПИШЕТЬСЯ: На кінці числівників:а) п’ять, шість, дев’ять, десять: п’ять яблук, шість книжок;б) одинадцять — двадцять, тридцять: дванадцять місяців, сімнадцять років. (І У НЕПРЯМИХ ВІДМІНКАХ)У непрямих відмінках:а) простих числівників три, чотири: чотирьох яблук, трьома учнями; але!!! ЧОТИРМАб) усіх збірних, крім двоє, семеро, восьмеро): п’ятьох немовлят, дев’ятьом рибам
Номер слайду 5
М'який знак у числівниках. НЕ ПИШЕТЬСЯ: У складних числівниках у кінці першої частини: шістнадцять- шістнадцятьом. У непрямих відмінках перед закінченням у числівниках: простих (окрім три, чотири) та збірних (таких як двоє, семеро, восьмеро):двох учнів, сімом птахам
Номер слайду 6
ПОЯСНІТЬ ВЖИВАННЯ ЬП’ЯТЬДЕВ’ЯТЬ ШІСТНАДЦЯТЬШІСТДЕСЯТШІСТСОТДЕВ’ЯТСОТЧОТИРЬОМЧОТИРМА
Номер слайду 7
Робота з текстом. Прочитайте текст. Випишіть числівники з іменниками, підкресліть у числівниках м'який знак. Одеська область — найбільша за територією область України, розташована на південному заході країни. Одеську область було утворено 27 лютого 1932 року. У 1954 році до її складу увійшла територія колишньої Ізмаїльської області. Всього в межах області пролягає 1362 кілометри державного кордону країни. Площа Одеської області становить 5,5 % території України. Довжина морських і лиманних узбереж Одеської області від гирла річки Дунай до Тилігульского лиману сягає 300 км.
Номер слайду 8
Творче завдання. Склади речення з числівниками: Чотирьом. Чотирма. Шістнадцятьох. Шестисот. Сімом. Двох
Номер слайду 9
Виконай вправу. Поєднати числівники з іменниками. Записати утворені словосполучення в місцевому відмінку. Пояснити їх правопис.1) 5 (книга).2) 23 (поверх).3) 4 (сторінка).4) 6 (стіл).5) 12 (учень).6) 9 (зошит).7) 7 (пензлик).