Презентація "Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання"

Про матеріал
Випадки насильства серед учнів завжди були частиною школи, однак зараз вони стають дедалі помітнішими.  Жертвою булінгу може стати будь-хто. Досить просто опинитися в слабкішій позиції або перейти комусь дорогу. Але найбільш часто в розряд жертв потрапляють діти, які чимось відрізняються від своїх ровесників: фізичними даними, успіхами в навчанні, матеріальними можливостями, навіть просто характером. 
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання. Підготувала практичний психолог. Тимченко Р. В.

Номер слайду 2

Якщо у вас немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс. Чарльс Ліксон Хто роздмухує полум’я суперечки, той не має скаржитися, якщо іскри потрапляють йому в обличчя. Будда

Номер слайду 3

За словами 1200 дітей, які відповіли на запитання Інтернет-сайту Kids Poll48%15%42%20%Булінгу піддавалися. Неодно-разово. Самі займа-лися ним. Багаторазово

Номер слайду 4

Низь-кий рівень вихо-вання. Гіпер-опіка. Байду-жість з боку батьків. Що впливає на агресивну поведінку дітей?Культ насиль-ства в суспіль-ствіНегати-вний вплив ЗМІКом-п`ютерні ігри

Номер слайду 5

Як відрізнити звичайний конфлікт від булінгу? Варто пам’ятати, що не кожен конфлікт є булінгом. Цькування — це тривалі, повторювані дії, а одинична сутичка між учасниками таким не може вважатися. Наприклад, якщо друзі посварилися та побилися чи діти разом весело штовхалися, але одна із них впала і забилася — це не вважається булінгом. Проте, якщо однолітки на чолі з булером регулярно насміхалися, принижували або ховали та кидали речі дитини, штовхали, не вперше нецензурно обзивали та били, викладали в соцмережі непристойні чи відфотошоплені знімки дитини – потрібно негайно діяти!

Номер слайду 6

Чому починається булінг?Випадки насильства серед учнів завжди були частиною школи, однак зараз вони стають дедалі помітнішими. Жертвою булінгу може стати будь-хто. Досить просто опинитися в слабкішій позиції або перейти комусь дорогу. Але найбільш часто в розряд жертв потрапляють діти, які чимось відрізняються від своїх ровесників: фізичними даними, успіхами в навчанні, матеріальними можливостями, навіть просто характером. 

Номер слайду 7

Типовими ознаками булінгу є:систематичність (повторюваність) діяння;наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі; наслідки у вигляді психічної або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та спричинення соціальної ізоляції потерпілого. Які ознаки булінгу?

Номер слайду 8

Які є види булінгу ? Людину, яку вибрали жертвою, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими видами булінґу є:фізичний (штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень);психологічний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж);економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей);сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, з поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти);кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).

Номер слайду 9

ОСНОВНІ МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ БУЛІНГУ:

Номер слайду 10

Що робити, якщо ваша дитина стала жертвою булінгу?Звертайте увагу на поведінку та настрій дітей. Можливо, ваша підтримка – це найперше, чого дитина потребує. Якщо ви виявили проблему, пов’язану з булінгом (вашу дитину б’ють чи ображають у школі) звертайтесь: - до директора школи (письмово). - до поліції з фіксацією побоїв;Не намагайтеся самі з’ясувати стосунки з кривдником. На емоціях ви можете завдати серйозної шкоди іншим дітям, до того ж згідно із законом, відповідальність за вчинки дітей несуть їхні батьки, тож адресуйте усі свої скарги тільки дорослим людям. Інакше, ви можете наразитися на зустрічну заяву до поліції та замість мирного врегулювання ситуації отримати скандал, який іще більше нашкодить дитині. Наполягайте на зустрічі з іншими учасниками конфлікту за участю третьої сторони (психолога, класного керівника, директора, соціального педагога).

Номер слайду 11

Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину. Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти. Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації. Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, поліція). Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може потребувати певного часу.

Номер слайду 12

Поради педагогам. Спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки у класі, а потім – загальношкільні. Вони мають бути складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися. Правила мають бути зрозумілими, точними і короткими. Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, а не каральний характер. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил. Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими та несуть за собою адміністративну та кримінальну відповідальність. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.

Номер слайду 13

Аналізуючи ситуацію, треба з’ясувати, що трапилося, вислухати обидві сторони, підтримати потерпілого й обов’язково поговорити із кривдником, щоб зрозуміти, чому він або вона так вчинили, що можна зробити, щоб таке не повторилося. До такої розмови варто залучити соціального педагога. Залежно від тяжкості вчинку можна пересадити учнів, запропонувати вибачитися, написати записку батькам або викликати їх, позбавити учня можливості брати участь у позакласному заході.

Номер слайду 14

Пам’ятайте: не слід залучати до інциденту між 2-3 дітьми інших дітей; не слід листуватися з батьками в соцмережах і особливо в спільних чатах, тим самим привертаючи увагу інших батьків; варто уникати ситуацій прилюдного покарання та засудження кривдників при класі.

Номер слайду 15

Що робити, якщо ваша дитина агресор?Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки. Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів. Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого настає відповідальність. Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою. Зверніться до шкільного психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.

Номер слайду 16

АГРЕСОР БУЛІНГУ В ШКОЛІ,ХАРАКТЕРИСТИКА БУЛЕРА:• Неврівноваженість, самозакоханість. Запальність, імпульсивність і хибний характер з надмірно завищеною самооцінкою. Авторитет піднімається не за рахунок особистих досягнень, а шляхом приниження інших. Іноді булінг для дівчаток - це інструмент для боротьби з суперницями. При цьому жертва необов'язково повинна кидати виклик явно. Досить бути красивішою та успішнішою.• Надмірна злість, ворожість, бажання «почухати кулаки». Відчуває презирство до слабших. Фізичний розвиток в нормі або вище. Всі питання вирішує за допомогою конфліктів, крику, шантажу, фізичних загроз і побоїв. Часто бреше. Присутні садистські нахили.• Підвищене положення в суспільстві. Діти з багатих сімей ні в чому не знають відмови, на всі їхні витівки батьки закривають очі, вважаючи за краще відкупитися солідною сумою, ніж проводити час разом. Дитина з дитинства звикає, що все купується і продається, а будь-яка його дія не тягне за собою наслідків, крім як трохи спорожнілого сімейного рахунку.

Номер слайду 17

Відповідальність за заподіяння шкоди іншій особіДо адміністративної відповідальності притягуються з 16 років, а до того відповідальність за вчинки дітей несуть їхні батьки. Ухиляння батьків від виконання обов’язків стосовно виховання дітей теж тягне за собою відповідальність, адже відповідно до ст. 50 Сімейного кодексу України, батьки зобов’язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей.

Номер слайду 18

Яка відповідальність за вчинення булінгу?До прийняття змін до законів щодо протидії булінгу (цькуванню) відповідальності за його вчинення в Україні не існувало. З прийняттям нового закону було запроваджено адміністративну відповідальність. Відтепер вчинення булінгу (цькування) стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу карається штрафом від 850 до 1700 грн або громадськими роботами від 20 до 40 годин. Такі діяння, вчинені повторно протягом року після або групою осіб караються штрафом у розмірі від 1700 до 3400 грн або громадськими роботами на строк від 40 до 60 годин. У разі вчинення булінгу (цькування) неповнолітніми до 16 років, відповідатимуть його батьки або особи, що їх заміняють. До них застосовуватимуть покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Номер слайду 19

Хай будуть ваші руки сильними, а душі гарячими та сповнені любов’ю. Хай поруч з мамою, завжди буде тато. Хай кожна дитина має люблячих і мудрих батьків

pptx
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
4149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку