Тренінгове заняття «Вчимося керувати емоціями»

Про матеріал
Мета: навчити дітей активно контролювати власну поведінку, формувати і розвивати уважність, доброзичливість, відвертість та довіру.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Вчимося керувати емоціями»

 

Мета: навчити дітей активно контролювати власну поведінку, формувати і розвивати уважність, доброзичливість, відвертість та довіру.

 

 Вправа «Привіт друже»

Хід вправи: учні рухаються по колу, їх завдання привітатися один з одним нетрадиційним методом, наприклад долонями, лівими боком, спинами і т.д. але при цьому сказати партнеру те, щоб змогло виразити та підкреслити індивідуальність  або якісь найхарактерніші риси учасника.

Обговорення:

  • які почуття вас переповнюють?
  • Чи змінилися ви, як саме?

 

 Вправа «Комплімент»

Мета: навчити учнів правильно говорити та приймати компліменти.

Хід вправи: учасники стають у два кола, обличчям один до одного (пари). Зовнішнє коло говорить своєму партнерові комплімент. Ті, дякують, крім того говорять про себе щось гарне. Потім вони міняються ролями та повторюють вправу. Після цього всі хто стоять у зовнішньому колі, роблять крок праворуч й продовжують вправу.

Обговорення:

  • що ви почували під час вправи?
  • Чи були ви щирими говорячи компліменти?
  • Як часто ви робите компліменти іншим?
  • Що для вас краще говорити чи приймати компліменти?

 

Вправа «Дружба»

Мета: дати визначення слову «дружба» та про асоціювати його.

Хід вправи: тренер пише на ватмані слово дружба. Учні висловлюють, які з ним в них виникають асоціації, а тренер їх записує.

 

 Вправа «Фантастичні гіпотези»

Мета: розвинути фантазію у дітей.

Хід вправи: Група ділиться на дві підгрупи. Одна підгрупа дає відповідь на питання „Що станеться якщо люди перестануть дружити і почнуть сваритися? ”. Інша група – „Що можна зробити, щоб цього не сталося?”. (Додаток 15)

На підготовку дається 10 хв. По закінченні групи зачитують свої відповіді.

Обговорення:

  • чи дотримуєтеся ви цих правил у спілкуванні?
  • Як сварки впливають на наше життя?
  • Чи завжди ви налагоджуєте стосунки після сварок?

 

Вправа «Я очима інших»

Хід вправи: учням дається завдання описати те, якими їх бачать і про що думають такі їм люди: мама, однокласники, вчителька, друг чи подруга по – сусідству, дідусь.  (Додаток 16) Діти по черзі розповідають.

Обговорення:

  • як ти вважаєш чому саме так вважають інші?
  • чиє ставлення на твою думку найбільше збігається з твоїм власним?

 

 Вправа «Веселка»

Хід вправи: діти сідають у зручній позі, заплющують очі і протягом 1-2 хвилин уявляють собі веселку, чудову гру її кольорів і себе у спокійному, приємному стані, розслабленим на відпочинку. Після закінчення вправи йде обговорення.

Обговорення:

  • які почуття виникали під час вправи?
  • хто бачив ще щось незвичне крім веселки?

Заняття закінчується тим, що діти встають, прогинаються і рухами рук над головою зображують дугу веселки ( водночас розминаючи м’язи).

 

 Вправа «Злий – добрий»

Мета: осмислення емоційних станів.

Хід вправи: Група ділиться на пари. Пари сідають один навпроти одного. У цій грі ролі ви будете грати поперемінно: один грає – інший спостерігає, а потім – навпаки. Той хто розпочинає гру, повинен закрити очі, зосередитись і уявити себе злим.

„Уявляйте, що тебе найбільше злить. Це окремі люди, ситуації? Що ти відчуваєш у таких випадках найчастіше? Відкрий очі. Тепер спробуй реагувати на ці ситуації так, як ти реагуєш завжди: ходи по кімнаті, стискай кулаки. Мімікою та рухами тіла виявляй свої почуття.  Тепер знову сядь на місце, навпроти спостерігача. Заспокойся. Тепер партнер по грі (виступивши в ролі твого дзеркала) спробує зіграти тебе злого. А ти матимеш змогу подивитися на себе зі сторони.”

Друга частина гри – входження в роль „доброго” розгортається аналогічно. Після цього діти, що перебувають у парі міняються місцями – той, хто був спостерігачем стає гравцем (у ролях „доброго” і „злого”).

Обговорення:

-  Опиши свої почуття у різних ролях.

- Що найважче було зіграти? Чому?

- Спостерігаючи за грою свого партнера, який грав тебе, чи не хотілось тобі виглядати достойно?

 

 Вправа «Уникнення конфліктів»

Мета: визначити позитивні та негативні сторони уникнення конфлікту.

Обладнання: ватман, маркери.

Хід вправи: група ділиться на дві підгрупи. Одній з них пропонується назвати позитивні сторони уникнення як форми поведінки в конфлікті, а другій – негативні і навести приклади. (Додаток 17)

Обговорення:

  • Чому люди уникають конфліктів?
  • Як ти саме уникаєш конфліктів?

 

 

Вправа «Подарунки»

Хід вправи: кожен учасник отримує маленький аркуш, який підписує і передає по колу. На ньому діти мають написати, що вони хотіли б подарувати його власнику, загортають і передають далі. Гра триває доти, доки аркуші не повернуться до своїх господарів. Потім учні розгортають аркуші і зачитують, які подарунки вони отримали.

Обговорення:

  • чи сподобалися отримані подарунки?
  • Чи уявили ви собі ці подарунки?
  • Чи з легкістю дарували подарунки іншим?

 

Вправа «Прощання»

Всі учні стають в коло, глибоко вдихають, а потім на видиху глибоко видихають і випускають всі негативні емоції, посміхаються та бажають всім приємного настрою.

 

 

 

 

doc
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку