Презентація. Чергування приголосних звуків.

Про матеріал
Сьогодення потребує оновлення матеріалу для формування життєвих і фахових компетентностей учнів. Презентація допоможе вчителю комплексно подати учням матеріал про найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків. Відповідє віковим потребам учнів 5 класу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чергування приголосних

Номер слайду 2

Мета:2 Мета:навчальна: пояснити закономірності чергування приголосних звуків; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова із зазначеною орфограмою в текстах; удосконалювати орфографічні й орфоепічні вміння; розвивальна: розвивати навички колективної та самостійної роботи; здатність до логічного мислення, творчу уяву; мовленнєві навички; виховна: виховувати особливе ставлення до рідної домівки, патріотичні почуття.

Номер слайду 3

Хвилинка міркування. Простежте зміни приголосних у слові книга.3 Книга вчить як на світі жить. Весела книжка – твоя радість. Де розумом не дійду, то в книзі знайду.

Номер слайду 4

4 Пригадаймо: ЧЕРГУВАННЯ – це заміна одного звука в слові іншим заради правильної вимови.https://learningapps.org/view4258742

Номер слайду 5

Тип 15 Книга-книжка-книзі

Номер слайду 6

6 Тип 2 Притаманні дієсловам{793 D81 CF-94 F2-401 A-BA57-92 F5 A7 B2 D0 C5}[г] – [ж] Лягти – ляжу[к] – [ч]Плакати – плачу[х] – [ш]Колихати – колишу[д] – [дж]Водити – воджу[т] – [ч]Котити – кочу[з] – [ж]Возити – вожу[с] – [ш]Носити – ношу[зд] – [ждж]Їздити – їжджу[ст] – [шч]Мостити – мощу[ґ] – [з’]Дзиґа - дзизі

Номер слайду 7

7 Тип 3{793 D81 CF-94 F2-401 A-BA57-92 F5 A7 B2 D0 C5}[б] – [бл] Любити – люблю[в] – [вл]Ловити – ловлю[м] – [мл]Ломити – ломлю[ф] – [фл]Графити – графлю

Номер слайду 8

8 Тип 4 Можливі інші чергування{793 D81 CF-94 F2-401 A-BA57-92 F5 A7 B2 D0 C5}[п] – [пй] Хлопець – хлоп’ята[б] – [бй]Голуб – голуб’ята[в] – [вй]Дрова – дров’яний[м] – [мй]Імена – ім’я

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка9

Номер слайду 10

Практична хвилинка10 Завдання: утворити від кожного поданого дієслова форму першої особи однини. Підкреслити букви, що позначають звуки, які чергуються.Їздити, носити, ловити, любити, казати, мостити, летіти, вертіти, просити, гладити, пустити, робити, терпіти, котити, кликати.

Номер слайду 11

Хвилинка творчості11 До поданих слів дібрати спільнокореневі, щоб відбулося чергування приголосних. Скласти з ними словосполучення. З трьома словосполученнями скласти речення. Якщо можливо, об’єднати ці речення у зв’язний текст. Сміх, пух, нога, око, сонце, ворог, стерегти, бігти, спати, зломити, їздити, просити.

Номер слайду 12

Домашнє завдання: Вивчити правила § 28, виконати впр.293. Дібрати прислів’я або приказки про друга - дружбу.12

Номер слайду 13

Дякую за увагу!

Номер слайду 14

Використані джерела:https://zno.if.ua/?p=3124https://sites.google.com/site/tddimitrieva/prikras-zitta-ukraienskou/p-13/p-13-urok-3https://www.youtube.com/watch?v=DGRm-1 Fk38 Qhttps://learningapps.org/view4258742https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas/92.html14

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коверсун Вікторія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
1056
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку