Тема уроку. Числівник: повторення й узагальнення вивченого
Номер слайду 2
План уроку1. Повторити й узагальнити вивчене про числівник:- що означає, які має розряди за значенням і за будовою;- особливості відмінювання;- узгодження з іменником;- правопис;- синтаксична роль2. Підготуватися до написання контрольної роботи
Номер слайду 3
Пригадаймо…1. Числівник - означає…2. За значенням числівники поділяють на…3. За будовою числівники поділяють на…4. Кількісні числівники змінюються за…5. Кількісні числівники можуть позначати…6. Збірні числівники можуть вживатися…
Номер слайду 4
Укажіть розряд числівників(за значенням і за будовою)Сімсот, тридцять два, восьмеро, двійка, півтора, чверть, сьомий, одна друга, половина, кількадесят
Пригадаймо…1. При відмінюванні десятків (50-80)…2. При відмінюванні сотень…3. Збірні числівники у непрямих відмінках…4. При відмінюванні дробових числівників…5. Відмінюються порядкові числівники як… тільки…6. У складених порядкових числівниках…
Номер слайду 7
Знайди помилку. Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено у рядку. А М.в. (у) сто вісімдесяти семи. Б Д.в. сто вісімдесяти семи. В З.в. ста вісімдесят сім. Г О.в. ста вісімдесятьма сіма. Д Р.в. ста вісімдесяти семи
Номер слайду 8
Знайди помилку. Правильну відмінкову форму числівника сімсот дев’яносто вісім наведено в рядку. А Р. в. семи сотень дев’яноста восьми. Б Д. в. сімсот дев’яноста вісьмом. В Зн. в. семисот дев’яноста вісім. Г Ор. в. сьомастами дев’яноста вісьма. Д М. в. (на) семисот дев’яноста вісьмох
Номер слайду 9
Знайди помилку. Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку. А Р. в. трьохсот п’ятдесяти шести. Б Д. в. трьомстам п’ятдесяти шести. В Зн. в. триста п’ятдесят шість. Г Ор. в. трьомастами п’ятдесятьма шістьма. Д М. в. (на) трьохсот п’ятдесяти шести
Номер слайду 10
Знайди помилку. Правильно поєднано іменник з числівником у рядку. А обидва хлопця. Б чотири поверха. В три десятих метри. Г два випускники. Д сто два клена
Номер слайду 11
Знайди помилку. Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку. А двадцять два футболісти. Б три з половиною сантиметрів. В двадцять чотири учня. Г сім цілих і вісім десятих відсотків
Номер слайду 12
Знайди помилку. НЕПРАВИЛЬНО поєднано числівник з іменником у рядку. А п’ять десятих відсотків. Б двадцять два комп’ютери. В чотири з половиною роки. Г шістдесят п’ять гривень. Д тисяча три абітурієнти
Знайди помилку. Числівник є в реченніА Тричі крига замерзала, тричі розтавала. Б Козацький полк ділився на сотні. В На репетицію прийшло п’ятеро хлопців. Г Раптово вдарив двадцятиградусний мороз.
Номер слайду 15
ВІДПОВІДЬ: Знайди помилку Установіть відповідність. Член речення1 підмет2 додаток3 означення4 обставина. Виділені числівники. А Два на сім – чотирнадцять. Б Обіцяного сім літ чекають. В Не вертаються три брати, по світу блукають. Г Три явори посадила сестра при долині. Д Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів. 1- в;2- г;3-д;4-б
Номер слайду 16
Підсумок уроку. Продовжити речення. Сьогодні на уроці ми пригадали…. АБО Тепер я знаю….