Мета уроку:проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомитися з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців;проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Очікувані результати:характеризувати природно–кліматичні умови і географічне положення Індії;визначати вплив природних умов на життя і характер діяльності давніх мешканців Індії;показувати на карті центри індійської цивілізації, територію держави Мауріїв;застосовувати і пояснювати поняття «варни», «касти»;орієнтуватися в хронології подій;висловлювати свою думку з приводу виникнення каст і варн і справедливості такого поділу людей.
Домашнє завдання.1. Опрацювати § 20 (п.1,2,3), конспект. 2. Вивчити поняття. 3. Стор. 85 дати відповідь на запитання. 4. Виконати завдання в контурній карті. 5. Індивідуальні завдання: • підготувати повідомлення про виникнення буддизму; • підготувати повідомлення про внесок давніх індійців у розвиток світової культури.
Робота з історичною картою. Роздивіться карту.1. На якому острові чи півострові розташована Індія? 2. Які гори з північного сходу відокремлюють Індію від материка? 3. Води якого океану омивають цю країну? 4. Які найбільші річки течуть Індією? 5. Визначте місце розташування давньої Індії?6. Що вам відомо про природні умови Індії?7. Що вирощують жителі цієї країни?8. Які природно-географічні особливості відрізняли Індію від Єгипту?9. Назвіть найдавніші індійські міста.
Робота з хронологічними задачами1. Відомо, що перші міста та держави виникли в Індії у 23–18 ст. до н.е. Визначте скільки часу розділяє час їхнього існування та правління Хаммурапі у Вавилоні?2. Відомо, що в 20– рр. 20 ст. в Індії розпочато систематичні археологічні розкопки. Підрахуйте, скільки пройшло часу між цією подією та виникненням перших держав і міст в Індії.