ВІЗУАЛЬНІ ДЖЕРЕЛА З ІСТОРІЇ ДЛЯ 6 КЛАСУ
КАРТИНА «ПОБУТ І ЗАНЯТТЯ
ПЕРВІСНИХ ЗЕМЛЕРОБІВ»
Режим доступу:
http://fb.ru/article/191954/kromanonets-obraz-jizni-i-osobennosti-stroeniya
Розділ І. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ ЗА ПЕРВІСНИХ ЧАСІВ
Тема уроку: Заняття і спосіб життя первісних людей.
Клас: 6.
Робота з даним візуальним історичним джерелом може використовуватись як фрагмент уроку, як мотивація, підсумок чи узагальнення, як складова тематичного оцінювання, як форма домашнього завдання.
Завдання:
-
Опрацювати картину за алгоритмом:
Алгоритм роботи з візуальними історичними джерелами (картина).
-
Що тут зображено (сцена повсякденного життя, політична подія, портрет тощо)?
-
Коли відбуваються події? Із чого це випливає, наскільки співвідноситься з підписом до джерела (якщо він є)? Чому ви так думаєте?
-
Коли надруковано зображення, з якою метою?
-
Де відбуваються події? Які характерні ознаки зображуваного місця?
-
Яке це має значення?
-
Дайте характеристику зображених осіб: до яких соціальних груп і типів вони належать?
-
Чому склад учасників саме такий?
-
Хто автор зображення, яка його соціальна та політична позиція, ставлення до зображеного?
-
Де і коли оприлюднено це зображення (в той час, коли відбувалися зображені події, чи пізніше, в офіційному чи опозиційному джерелі тощо)?
-
Чи є це зображення типовим для епохи?
-
Чи відображає воно певну тенденцію, явище і наскільки повно та об’єктивно?
-
Зробити висновки:
-
Яку нову інформацію ви отримали з даної картини?
-
Що ви знаєте про події, зображені на картині?
-
Які інші історичні джерела могли б вам допомогти дізнатися про події, які зображені на картині?