Розробка уроку до написання переказу містить орфографічну, лексичну, пунктуаційну підготовку план та опорні слова.В презентації багато ілюстрацій та цікавого матеріалу до даної теми
Тема: Детальний переказ тексту з творчим завданням «Зимовий ліс»
Номер слайду 2
Усе навколо ніби в самоцвітах, може, то для мене зокремабілі-білі рушники на вітаху саду розвішала... (Зима)
Номер слайду 3
Скоромовка Стоять під снігом сосни сонно, Сидять на соснах снігурі, Санчата на ставок з розгону Скотились весело з гори.
Номер слайду 4
Гра «Кінцівки» Грудень рік кінчає... (а зиму починає). Узимку сонце світить, ... (а не гріє). Біліше зима — ... (зеленіше літо).
Номер слайду 5
«Додай прикметник» От випав сніг. Яка обнова! Зима тоді така... ( чудова ). Міста чистенькі, білі села – Зима і радісна й ... (весела). Кружляють вальс сніжинки ніжні, Зима пухка і ... (білосніжна). Вона буває і серйозна: Суха і вітряна й ... (морозна).
Номер слайду 6
А як насуне хмара сива, Зима по – своєму ... (красива). А вранці іній – то обнова! Яка зима у нас ... (казкова). Гілок од інею не видно, Тоді вона, звичайно ... (срібна). Зима буває вередлива, То часом добра, то ...(сварлива). Яка ж зима? Яка вона? Вона весела і ...(сумна).
Номер слайду 7
Складання «павутинки» Заплющіть очі. Уявіть себе у зимовому лісі. Які асоціації виникають у вас? Складемо «павутинку» до словосполучення «зимовий ліс».
Номер слайду 8
- Сьогодні на уроці ми будемо писати детальний переказ тексту «Зимовий ліс» із творчим завданням.- Як ви розумієте значення словосполучення «детальний переказ»?
Номер слайду 9
Детальний переказ – це такий переказ, в якому передаються всі моменти, які можуть запам’ятатись. У викладі зберігаються специфічні вирази, конструкції, звороти, зміст тексту. Такий переказ збагачує мовлення новими словами та зворотами, зміцнює пам’ять, ви робляє навички послідовного викладу)- Ви маєте нагоду не лише відтворити авторський твір, а й стати співавтором, оскільки створите власне продовження тексту.
Номер слайду 10
- Діти, вам подобається зимовий ліс? Чим? - В чому ж казковість зимового лісу ?
Номер слайду 11
Зимовий ліс Я заходжу в зимову лісову казку. Стоять непорушні ялини, вкриті білим снігом. Могутні дубиу святкових пухнастих шапках, з–під яких визирвють кучері торішнього листя.
Номер слайду 12
То тут,то там вибігають подивитись на мене біленькі стрункі берези. Яскраво палають червоні ягоди горобини. У лісі тихо.
Номер слайду 13
А хто ж тут ходив по снігу, хто залишив стільки слідів? Ось пташині слідочки, а ось стрибав зайчик. А ці сліди дуже дивні. Може, це казка йшла? Цікаво, які сліди вона залишає, де живе?
Номер слайду 14
Може,під ялиною, а може, у лісовій хатинці, яку занесло по самі віконця снігом... Я йду до тебе, казко лісова. Теплим подихом розігріваю узори на шибці. Заглядаю в хижу ...
Номер слайду 15
-Куди зайшов автор твору?-Як стоять ялини? Чим вони вкриті?-Що одягнули дуби? Що визирає з–під них?-Де вибігають біленькі стрункі берізки?-Для чого вони вибігають?-Як палають червоні ягоди горобини?-Що видно на снігу?-Чиї ж це сліди?-Хто, крім звірів, залишив ще сліди?-Де живе казка?-Хто до неї йде?-А що ж побачив кожен з вас у лісовій хатинці, ви допишете самостійно.
План1. Я заходжу в зимову казку.2. Сліди на снігу.3. Лісова хатинка, де живе казка.4. Загадковість ....5. Останній пункт плану допишете самостійно, коли продумаєте кінцівку тексту.
Номер слайду 19
Орфографічна підготовка святкових, з–під, визирають, червоні. Індивідуальна допомога слабшим учням:- початок абзаців;- набір опорних слів до кожного абзацу.