28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Презентація Детальний переказ тексту"Сонце допомогло" до уроків української мови

Про матеріал

Розробка уроку до написання переказу містить орфографічну, підготовку ,прислів"я, загадки, інтерактивні вправи, план та опорні слова.В презентації багато ілюстрацій та цікавого матеріалу до даної теми.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло»Підготувала вчитель початкових класів КЗ Верхівцевського НВК Попова Л. П.

Номер слайду 2

Детальний переказ – це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.

Номер слайду 3

Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Біла Плиска - пташка, що ламає кригу Біла Плиска - це звичайна комахоїдна пташка, яку досить легко впізнати по її елегантному зовнішньому вигляду: довгий, що постійно погойдується хвостик, чорні верхівка і шийка, а животик, лоб і щічки білі. Втім, забарвлення у цієї пташки трохи змінюється залежно від місця проживання.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

В давнину цю пташку називали «Синочку» або «Плиски». Ранньою весною, побачивши прилетілу трясогузку, старі казали: «Синочку прилетіла лід на річці розбивати». Вони чи то жартома, чи то всерйоз вважали, що ця пташка, бігаючи по льоду, розбиває його своїм погойдуванням хвостиком. Але як би там не було, невдовзі після прильоту вісниці весни, починається льодохід.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Улюблені місця проживання цієї пташки - береги озер, річок і потічків. За варіантами розташування своїх гнізд біла Плиска, не має собі рівних. Її споруди можна знайти і в поштовій скриньці, і в дровітні дров, і в дуплі дерева, і в покинутому комбайні, і навіть в комині.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Сонце допомогло На узліссі живе плиска. Рано-вранці підлітає до води, щоб напитися і розпочати свій сніданок. 

Номер слайду 14

Перші нічні заморозки побілили інеєм траву, а воду стягнули тонким льодом. Розвиднилось. Пташка прилетіла і сіла на краю калюжі. Спробувала дзьобом. Не виходить.      

Номер слайду 15

Невдовзі із-за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охололу за ніч землю. Пропав льодок. Знову з’явилися комахи.   А тепер можна й поснідати. І плиска зайнялася своєю пташиною роботою.

Номер слайду 16

Про кого розповідається в тексті?Що хотіла зробити вранці пташка?Чому плиска не змогла зразу поснідати?Чим усе закінчилося?Якими словами автор називає плиску?А чи не краще звучав би текст без цієї заміни?

Номер слайду 17

Скажіть по-іншому: на узліссі (біля лісу) розвиднилось (світає) невдовзі (незабаром) пропав льодок (розтав) плиска (пташка, вона, ласунка).

Номер слайду 18

Структурний аналіз тексту. Назвіть зачин, кінцівку. Про що йдеться в основній частині тексту?Скільки абзаців в тексті?

Номер слайду 19

  плиска прилетіла, спробувала дзьобом, почала пити, зайнялася сніданком; вона, пташка, ласунка; заморозки наступили, побілили інеєм, стягнули льодом;

Номер слайду 20

сонце виглянуло, засвітило, стало відігрівати; комахи з’явились, прокинулись; льодок розтав, пропав. 

Номер слайду 21

План. Чим займалась вранці плиска?Чому пташка не змогла розпочати сніданок?Що допомогло пташці поснідати?

Номер слайду 22

Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою: Початок абзаців;Набір опорних слів до кожного абзацу.

pptx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку