Людина є одночасно частиною природи і частиною суспільства. Вона живе серед природи та серед людей. Від природи людина отримує все необхідне для свого існування: повітря, воду, світло, тепло, їжу, корисні копалини. Суспільство дає їй спілкування. Спілкуючись, люди контактують одне з одним, отримують інформацію, обмінюються думками, досвідом і враженнями, знаходять шляхи до порозуміння. Люди спілкуються скрізь: у сім’ї, школі, на роботі, у соціальних мережах, під час подорожей, занять спортом тощо.
Комунікація — термін, яким визначається взаємодія людей у світі. Спілкування — стосунки між людьми, спричинені потребами спільної діяльності, що включають сприйняття й розуміння іншої людини, обмін інформацією та вироблення шляхів спільної взаємодії. ПРОЧИТАЙТЕ!Яке значення має спілкування для вас?
Не буде перебільшенням сказати, що повноцінне життя людини неможливе без спілкування. Від нього залежить дуже багато. Так, воно значною мірою визначає стан психічного здоров’я людини. Без спілкування з іншими вона не зможе його зберегти. Безпека людини також значною мірою залежить від її вміння спілкуватися. Різні манери спілкування можуть як викликати, так і приборкати агресію іншої людини. Для людини важливо вміти правильно спілкуватися зі сторонніми, незнайомими або малознайомими людьми.
Що таке діалог?Діалог – це форма мовлення між двома особами, що за ситуативно-композиційною формою складається із реплік (до них належать запитання та відповіді мовців). Пригадаймо!Учасники діалогу – мовець та слухач, які в ході розмови постійно міняються ролями, їхні висловлювання йменуються репліками.
Будьте завжди ввічливі, привітні й доброзичливі в спілкуванні, з повагою ставтеся до співрозмовника. Умійте слухати і не перебивати інших. Використовуйте в спілкуванні етикетні слова. Стежте за культурою мовлення. Умійте почати діалог та швидко реагувати на репліку співрозмовника, підтримувати розмову. Умійте ввічливо попросити про щось і ввічливо відмовити у чомусь. ПАМ'ЯТКА «Правила ведення діалогу»
Використання особистої інформації«Зламування» поштових скриньок, серверів, сторінок у соціальних мережах з метою отримання особистої інформації про людину та переслідування її. Анонімні погрози. Кіберхулігани анонімно посилають листи на адресу електронної пошти своєї жертви з повідомленнями загрозливого змісту іноді образливого характеру з вульгарними висловами і ненормативною лексикою. Переслідування. Кіберпереслідування відбуваються за допомогою мобільного зв’язку або електронною поштою, завдаючи брудних образ принизливого характеру або шантажуючи будь- якими таємними фактами. Відстежуючи через Інтернет необережних користувачів, переслідувач отримує інформацію про час, місце і всі необхідні умови здійснення злочину. Тролінг - розміщення в інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками, взаємні образи. Флеймінг. Улюблений метод «тролів» (провокаторів) у мережі – флеймінг - обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні технології. Частіше за все розгортається в «публічних» місцях Інтернету: на чатах, форумах, у дискусійних групах, інколи перетворюється в затяжну війну
Якщо ти став очевидцем кібербулінгу, правильною поведінкою буде: а) виступити проти агресора, дати йому зрозуміти, що його дії оцінюються негативно, б) підтримати жертву - особисто або в публічному віртуальному просторі надати їй емоційну підтримку,в) повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кіберпросторі. ЗВЕРНИУВАГУ!
Із початку 2019 року в Україні діє закон щодо протидії булінгу. Він передбачає чіткі алгоритми дій у випадку цькувань і дозволяє накласти штраф на агресора чи групу кривдників за цькування. Також існує кілька гарячих ліній, де можуть надати інформаційну допомогу жертвам булінгу, розкажуть, як правильно поводитися, дадуть поради, як можна сприяти припиненню цькування. У соціальних мережах, наприклад, є правила розміщення публікацій. Це дає можливість поскаржитися на публікації чи коментарі з погрозами й образами, а надалі — видалити їх чи заблокувати відправника.http://cyber.bullyingstop.org.ua/storage/media-archives/booklet-cyber.pdf!
Об’єднайтеся в пари й у формі діалогу обговоріть тему «Кібербулінг: як не розбити своє серце токсичним спілкуванням».Із якою метою люди можуть здійснювати атаки й виявляти агресію в комунікації? Які почуття викликають такі дії? Що варто зробити людині, якій надходять повідомлення неприємного змісту? Що робити, коли хтось поширює плітки про вас у мережі, ображає? Завдання. Вам допоможуть запитання!
Можливі контраргументи:1. Якщо якісь дії завдають шкоди іншим людям, це не може бути просто жартом.2. Жертвою булінгу і тролінгу може стати будь-хто. Жертва може випадково опинитися у слабшій позиціїабо якось відрізнятися від інших.3. Треба бути обережним, поширюючи інформацію про себе, свою родину, життя та майно в мережі, тому щозловмисники можуть скористатися цією інформацією.4. Варто думати про власну безпеку, публікуючи особисті фото в соціальних мережах, і знати, щозловмисники можуть скористатися інформацією, зображеною на фото (наприклад, якщо на тлі є будинок,у якому ви живете). Публікуючи фото в соціальній мережі, подумайте, чи змогли б ви показати його своїйбабусі й не бути осоромленим. Тези:1. Тролінг і кібербулінг — це просто жарт. У них немає нічого поганого.2. Ті, кого ображають у мережі, і самі ображають інших. Тому в булінгу та тролінгу проти них немає нічогопоганого.3. Не варто боятися розповідати про себе, свою родину, життя та майно в мережі. Нехай інші бачать, як у васусе прекрасно в житті.4. Не варто боятися публікувати особисті фото в соціальних мережах. Їх усе одно ніхто не побачить.