Презентація "Дієприкметник" допоможе організувати узагальнення та повторення матеріалу за темою. Тестові завдання взяті з тестів ЗНО попередніх років (2010-2018). Робота з презентацією може бути організована як індивідуально, так і фронтально.
ПИТАННЯ №2 Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку. А лежачий, посивілий, побачений, оформлений. Б накреслений, зшитий, нафарбований, помолодівший. В зацікавлений, роблячий, уславлений, змарнілий. Г розвалений, потемнівший, палаючий, знайдений. Д зцілений, випечений, забутий, посміхаючийся. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
ПИТАННЯ №4 Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом: А не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача. Б не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лакованіВ не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина. Г не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик. Д не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
ПИТАННЯ №5 Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово). Весна постукала в (1)прозорий кришталь вікон і, (2)торкнувшись серця (3)лоскотливим подихам травня, (4)невитримно поманила в (5)замріяний гай. Дієприкметник позначено цифрою. А 1 Б 2 В ЗГ 4 Д 5 Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
ПИТАННЯ №7 Дієприкметник виступає в ролі присудка в реченніА Омиті росами квітки розтулюють повіки. Б Душа, переповнена щастям, часто буває німа. В Затуманилась весняна кіч, осяяна цвітом яблуні. Г Внизу виднілися затоплені молочним туманом міжгір’я. Д З уявленням про красу тісно пов’язана гармонія. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
ПИТАННЯ №8 Дієприкметниковий зворот НЕ ТРЕБА виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено)А Усе спить поморене денною працею усе набирається сили. Б Припорошена порохом стерня умлівала від сонця. В Карпатські гори одягнені в смерекові ліси стоять у німій величі. Г Вона любила холодні осінні ночі наповнені місячним сяйвом. Д Довго чув я полонений сном солов’їну пісню за моїм вікном. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
ПИТАННЯ №9 Потребує редагування речення. А Під насупленими волохатими бровами дідуся запали розумні сірі очі. Б Корній, овіяний весняним вітром, тепер виношував новий задум. В Розбуджені громом, умиті дощами, хлібороби оглядали поля. Г Нагріта за день весняним сонцем, чорнорілля дихала парою. Д Ожила земля, скупана в молочних випарах ранкових туманів. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
ПИТАННЯ №11 НЕМАЄ пунктуаційної помилки в реченніА Перед очима ще жили картини навіяні піснею. Б Обабіч стежки мерехтить самоцвітами вмита росою трава. В Співа трава ніким ще не зім’ята, і вабить таємницями. Г Степ у цю пору весь, залитий сонцем і огорнутий думками. Д Ткану зорями теплу хустину, ніч на тихе село одягла. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”