Презентація до уроку мови у 7 класі "Не з дієприкметниками"

Про матеріал

Презентація до уроку української мови у 7 класі на тему "Не з дієприкметниками". Мета уроку: допомогти учням засвоїти особливості правопису не з дієприкметниками, досліджуючи та порівнюючи з написанням не з прикметниками та дієсловами; удосконалювати навички самостійної, парної і групової роботи;розвивати допитливість, уміння спостерігати над мовним матеріалом, узагальнювати, робити висновки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

ТЕМА. Не З ДІЄПРИКМЕТНИКАМИ

Номер слайду 5

МЕТА:допомогти учням засвоїти особливості правопису не з дієприкметниками, досліджуючи та порівнюючи з написанням не з прикметниками та дієсловами;удосконалювати навички самостійної, парної і групової роботи;розвивати допитливість, уміння спостерігати над мовним матеріалом, узагальнювати, робити висновки.

Номер слайду 6

Актуалізація суб’єктного досвіду. Прочитайте текст, виконайте завдання. На початку уроку під час вивчення теми “Не з дієприкметниками” учень висловив припущення, що цей матеріал не складний, адже вони вже знають про правопис не з дієсловами та прикметниками. У цей час у двері хтось постукав. Посильний приніс незвичайну телеграму з країни Знань від пані Орфографії: “Не з дієприкметниками: чужий серед своїх”.

Номер слайду 7

Завдання до тексту. З’ясуйте значення слів адресат і адресант. Визначте адресата й адресанта телеграми. Які частини мови є “своїми” для дієприкметника? Що підказала пані Орфографія?

Номер слайду 8

Актуалізація опорних знань. Визначте, якими частинами мови є виділені слова в реченні. Чому вони пишуться по-різному?Неширока стежка вела до не зарослої лісом кручі.

Номер слайду 9

Дослідження-творче спостереження. Розтріпала пізня осінь не/заплетені коси молодим вербам. Сивими вершниками підкралися перші не/прохані морози і помчали не/прибраними, а притрушеними листям вулицями. Земля видавалася не/захищеною, занімілою. Не/прогріта сонцем, вона раз у раз здригалася від холоду. Дерева прощалися з останніми пожухлими листочками. Залишилося не/померклим лише золото беріз. Якось уночі не/вгамовний вітер рвучко вдарив по струнах дротів – і пустилося в не/стямний танок осіннє листя. Не/дотлілі вогнища пізньої осені зима загасила не/очікуваним сніжком і задрімала (З журн.).

Номер слайду 10

Прочитайте. Поясніть написання не з дієприкметниками. Незорана земля – не зорана хазяїном земля. Незасіяне поле – не засіяне зерном поле. Непрополота грядка – не прополота нами грядка. Непрочитана книга – не прочитана учнем книга.

Номер слайду 11

Змініть подані словосполучення так, щоб дієприкметник з не слід писати разом. Не виконана вчасно робота. Довго не стихаючий дощ. Не витрачена на добрі справи сила. Не виконане вчасно завдання. Не политі учнями квіти.

Номер слайду 12

З поданими словосполученнями побудуйте і запишіть парами речення так, щоб у першому дієприкметник виступав означенням, у другому – присудком. Неприв’язаний човен;неполиті квіти;незакінчена картина.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кащенко Людмила
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
4217
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку