Презентація "Дієслово" допоможе організувати узагальнення та повторення матеріалу за темою. Тестові завдання взяті з тестів ЗНО попередніх років (2010-2018). Робота з презентацією може бути організована як індивідуально, так і фронтально.
ДІЄСЛОВОГордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 2
ПИТАННЯ №1 Помилку в написанні особових закінчень дієслів допущено в рядку. А біжать, течемо. Б скачуть, шепочимо. В бачать, булькаємо. Г полють, кричимо. Д поборють, варимо. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 3
ПИТАННЯ №2 У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМА пиши. Б чеши. В неси. Г даси. Д проси. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 4
ПИТАННЯ №3 Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова. А мріяти – мріять. Б молоти – мелють. В солити – солють. Г бігти – біжуть. Д ловити – ловлють. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 5
ПИТАННЯ №4 Спільнокореневим до слова міняти єА замінувати. Б нерозмінний. В Міноборони. Г міндобриво. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 6
ПИТАННЯ №5 Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку. А лазити - лажу. Б возити - вожу. В їздити - їзджу. Г сидіти - сиджу. Д водити - воджу. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 7
ПИТАННЯ №6 Немає помилок у дієслівних формах рядка. А колишемо, шлють, хотять. Б біжать, стелишся, їсиш. В мовчимо, відповіси, клеїмо. Г дуєте, стовбичать, кришуть. Д будять, гоють, засиплешся. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 8
ПИТАННЯ №7 Префікс з- треба писати в усіх словах рядка. А ..ціпити, ..палити, ..чинити. Б ..хопити, ..цідити, ..чистити. В ..сувати, ..пиляти, ..чесати. Г ..садити, ..чепити, ..варити. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 9
ПИТАННЯ №8 Спільнокореневим до слова «колоти» єА кілочок. Б довкілля. В колосальний. Г заколоситися. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 10
ПИТАННЯ №9 Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку. А пишемо. Б пишімо. В пиши. Г пишіть. Д хай пише. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 11
ПИТАННЯ №10 Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива. А проводжати — проводять. Б полоти — полять. В кричати — кричуть. Г хотіти — хотять. Д бігти — біжать. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 12
ПИТАННЯ №11 Правильно утворено форму 3-ої особи множини від інфінітива. А бігти — біжуть. Б свистати — свистають. В хотіти — хотять. Г сідати — сидять. Д губити — гублять. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 13
ПИТАННЯ №12 Правильно вжито дієслівну форму в реченніА Чи ти дасиш мені олівець?Б Стань у центрі кімнати. В Парламент ухвале це рішення. Г Давай зустрінемся о шостій. Д Ходімте на вулицю. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 14
ПИТАННЯ №13 Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку. А. Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало. Б. Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!В. Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя. Г. Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні. Д. Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 15
ПИТАННЯ №14 Спільнокореневим до слова радити єА радіо. Б порада. В радист. Г радість. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 16
ПИТАННЯ №15 Помилково вжито слово в рядку. А зачинити кабінет фізики. Б доводити складну теорему. В складати випускний іспит. Г мішати проводити урок. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 17
ПИТАННЯ №16 Форму наказового способу дієслова вжито в реченніА «Любі колеги, відсьогодні переходимо на здорову їжу»,– весело констатувала Лідія. Б «За третім столиком замовили «Неаполітано» з подвійним сиром»,– голосно вигукнула офіціантка. В Сьогодні вводимо нове меню, яке схвалили співробітники нашого ресторану. Г Намасти хліб сирною масою, зверху притруси петрушкою – і канапка готова!Д Раджу спробувати нашої піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 18
ПИТАННЯ №17 Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку. А ходімте. Б дозволимо. В не мовчімо. Г пішли. Д подякуємо. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 19
ПИТАННЯ №18 Лексичну помилку допущено в рядку. А вимкнути комп'ютер. Б видрукувати на принтеріВ ввести неправильний пароль. Г прийняти участь в обговоренніГордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 20
ПИТАННЯ №19 Утворіть лексично правильні словосполучення.1 переводити А газети2 переказувати Б ордери3 підписувати В кошти4 передплачувати Г через майдан Д з хорватськоїГордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 21
ПИТАННЯ №20 Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченніА Словник являється надійним джерелом інформації. Б Камера схову розташована на першому поверсі. В Ялту вважають одним з найкращих курортів. Г Директор банку перебуває за кордоном. Д У санаторії є кілька басейнів з морською водою.
Номер слайду 22
ПИТАННЯ №21 У формі наказового способу вжито всі наведені дієслова, ОКРІМА вези. Б пішли. В кажи. Г бери. Д кричи
Номер слайду 23
ПИТАННЯ №22 Неправильно утворено слово. А стимулювати. Б вислуховувати. В дискутирувати. Г лідирувати. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 24
ПИТАННЯ №23 Правильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку. А ходімте. Б дозволимо. В не мовчімо. Г пішли. Д подякуємо. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 25
ПИТАННЯ №24 Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку. А говорімо правильно. Б швидше переходимо. В понесли до майстерніГ усім стояти струнко. Д подякуємо господарям. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 26
ПИТАННЯ №25 Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду: А зберігати, ходити, гарантувати, зашивати. Б писати, виконувати, скочити, знати. В поважати, залежати, зашити, думати. Г атакувати, перенести, сидіти, просити. Д вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 27
ПИТАННЯ №26 Визначте синтаксичну роль виділеного дієслова в реченнях1 підмет2 компонент складеного дієслівного присудка3 обставина4 додаток. А Звичай робити писанки виник в Україні ще з дохристиянських часів. Б Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи. В Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля. Г На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами. Д Співати - це обов’язково, як дихати. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”
Номер слайду 28
ПИТАННЯ №27 Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни: А малювати, носити, боятися, знати. Б кричати, бачити, просити, клеїти. В полоти, боротися, гоїти, їздити. Г ходити, об’єднатися, радіти, веселитися. Д любити, хотіти, радити, ставити. Гордієнко Ольга Олександрівна, Нікольська гімназія “Софія”