Презентація "Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу"

Про матеріал
Презентація до уроку з української мови для 7 класу на тему: "Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу" допоможе вчителю при проведенні уроку з цієї теми та зацікавить учнів різноманітною інформацією та вправами під час уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять восьме листопада Класна робота Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу

Номер слайду 2

Сьогодні на уроці ти поглибиш знання про дієслова І і ІІ дієвідмін засвоїш правила написання їхніх особових закінчень у теперішньому та майбутньому часі удосконалиш навички вживання особових закінчень дієслів розвиватимеш творчі вміння використання особових форм дієслів теперішнього й майбутнього часу у зв′язних висловлюваннях дізнаєшся про народні свята та обряди

Номер слайду 3

самостійна частина мови, що називає дію або стан предмета і відповідає на питання що робити? що зробити? що роблять? що зроблять? що робили? що зробили? дві зміну дієслів за особами та числами

Номер слайду 4

Номер слайду 5

З цим святом пов′язано багато прикмет. Зачитаймо їх. У зошит випишіть дієслова, вказавши їх дієвідміну, час, особу та число На Різдво зоряне небо – кури добре нестимуться, вродить горох. Дивляться після вечері у вікно: якщо чисте й зоряне небо, то буде сухе й урожайне літо. Сніг іде – врожай на яблука. Завдання 1

Номер слайду 6

перевіряймо нестимуться (І дієв., майб.ч.,3 ос. мн.) вродить (ІІ дієв., майб.ч.,3 ос. одн.) дивляться(ІІдієв., теп.ч.,3 ос.мн) буде (І дієв., майб.час.,3ос.одн.) іде(І дієв., теп.ч.,3ос.одн)

Номер слайду 7

Завдання 2 Оберіть конверт (Перейдіть за посиланням, клацнувши на назві конверту) Складне завдання Завдання середньої складності

Номер слайду 8

оберіть для себе певну річ і пориньте в її світ, уявіть себе цією річчю: від її імені почніть розповідь про те, як вона живе, що з нею роблять, що вона відчуває. Напишіть розповідь від імені паски/вербової гілочки в теперішньому часі; позначте особові закінчення дієслів, усно вкажіть особу та число. приклад: «Я – великодня паска. Печуть(3 ос.мн.) мене найчастіше у п′ятницю з найкращого борошна. Зверху посипають(3 ос.мн.) різнокольоровою присипкою. Мене не їдять(3 ос.мн.), доки не посвятять(майб.час, 3 ос.мн.) у церкві. Я дуже люблю(1 ос. одн.) вмиватися свяченою водою і красуватися на святковому столі господині»)

Номер слайду 9

Поставити дієслова в усіх особових формах множини теперішнього часу, пояснити правопис особових закінчень. (Вимішувати, пекти, варити)

Номер слайду 10

Вставте пропущені літери в особових закінченнях дієслів. Посміха…шся, хоч…ш, печ…те, допомага…ш, фарбу…те, твор…ш. Підказка: 1.поставте дієслово у 3 особі множини; 2.якщо закінчення дієслова -уть, -ють, пишемо -е, -є; якщо -ать, - ять, -и, -ї.

Номер слайду 11

Завдання 3 На Івана Купала люди біля річки квітчали стрічками та віночками велику гілку дерева – робили Купало – символ родючості і щастя. Навколо неї дівчата водили хороводи. Закінчувалося свято обрядом урочистого спалення Купала та Мари (опудала із соломи) .

Номер слайду 12

Вам потрібно прикрасити наше дерево стрічками. Але стрічки – незвичні. На кожній стрічці написане дієслово. Перевірте правильність написання особових закінчень дієслів. Справа розмістіть дієслова теперішнього часу, а зліва – дієслова майбутнього часу. Будьте уважні! Виправте помилки в особових закінченнях дієслів і поясніть. Сплітатимемо відповідатемеш говоритимуть мовчемо полюїмо працюватимеш носю Клацніть на стрічку. Якщо відповідь правильна, почуєте оплески

Номер слайду 13

Завдання 4 На Покрову перший раз клали вогонь у печах. Розпалювали тільки дровами з вишні або яблуні, примовляючи: «Свята Покрово, покрий нашу хату теплом, а господаря добром!» Вважалося, що від цього в хаті всю зиму буде тепло. У народі говорили, що Покрова накриває траву листям, землю – снігом, воду льодом, а дівчат – шлюбним вінцем. З цього дня починалися сватання та весілля.

Номер слайду 14

Спробуймо оживити кожну літеру назви цього свята. Будемо намагатися підібрати дієслова, які пов′язані з Покровою. Позначимо особові закінчення дієслів. покриває оберігає козакують одружуєшся розпалюємо вшановуємо

Номер слайду 15

Завдання 5 Викладіть свої знання про Святого Миколая у сенкані. Визначте час, особу, число, дієвідміну використаних дієслів. Наприклад: Святий Миколай Щедрий, справедливий. Спостерігає, приходить, пригощає. Безкорисливо допомагає бідним, знедоленим. Чудотворець

Номер слайду 16

Найбільше на уроці мені сподобалося….. Я дізнався, що….. Я не знав, а тепер знаю……

Номер слайду 17

Домашнє завдання Повторити правила (підручник, §9-§10), виконати письмово вправу 139, с. 74

Номер слайду 18

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сергіївна Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
3920
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку