Презентація "Дихальна система з елементами STEM-технологій"

Про матеріал
Дихальна система з елементами STEM-технологій Даний STEM-урок дозволяє розвивати у школярів наступні компетенції: 1. Проводити експерименти, аналізувати результати. 2. Застосування ІКТ. 3. Обізнаність та самовираження у сфері культури. 4. Ставити цілі та досягати їх. 5. Критично мислити. 6. Спілкуватися в команді.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Учитель першої категорії, старший учитель Любченко Олена Валентинівна. УРОК БІОЛОГІЇна тему: "Дихальна система" з елементами STEM-технологій

Номер слайду 2

Міжпредметні зв'язки STEM-освіти: Мистецтво. Фізика. Біологія. Економіка. Трудове навчанняІнформатика. Українська мова. Основи здоров'я

Номер слайду 3

подолання відповідних стереотипів, зокрема гендерних, у сфері науково-технічних професій. Завдання. STEM-освіти:розвиток інтересу до навчальних предметів природничо-математичного циклу;формування дослідницьких навичок;розвиток творчого та критичного мислення;

Номер слайду 4

Компетентності STEM-освіти:уміння вчитися;інформаційно-комунікаційна компетентність;спілкування державною та іноземною мовами;математична компетентність;компетентності в галузі природничих наук, техніки та технологій;інноваційність;екологічна грамотність і здорове життя;громадянська компетентність.

Номер слайду 5

Даний STEM-урок дозволяє розвивати у школярів наступні компетенції: Проводити експерименти, аналізувати результати. Обізнаність та самовираження у сфері культури. Застосування ІКТСтавити цілі та досягати їх. Критично мислити. Спілкуватися та грамотно висловлювати думку українською мовою. Працювати в командіГендерна рівність

Номер слайду 6

Основні етапи уроку:- теоритичний етап- практичний етап (демонстрація презентації та обговорення її)- виконання вправ- проведення експерименту2. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ- введення в тему- створення проблемної ситуації- об'єднання в групи- створення психологічної ситуації - УСПІХ1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ- робота з дидактичним матеріалом (картки)- робота з тестами- оцінювання3. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ- перегляд відео-ролику за посиланням (Інтернет-ресурс)- опрацювання матеріалу підручника5. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ4. РЕФЛЕКСІЯ- самооцінка учнів

Номер слайду 7

МЕТА УРОКУ:- розвивати логічне мислення, інтелектуальні здібності та стійкий інтерес до вивчення біології, фізики, економіки, основ здоров'я, інформатики, мистецтва, трудового навчання та української мови, вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, порівнювати та узагальнювати інформацію;- вдосконалювати практичні вміння та навички учнівп рацювати з підручником та іншими джерелами знань;- формувати вміння застосовувати теоретичні знання в проектній діяльності, навички критичного мислення під час роботи з відео, фотографіями та медіатекстами. Розвиваюча мета: Навчальна мета: Виховна мета: - виховувати розуміння значення нормального функціонування дихальної системи для збереження здоров'я людини;- сприяти формуванню навичок партнерського спілкування між дівчатами і хлопцями.- сформувати в учнів знання про значення дихання як процесу, необхідногодля життєдіяльності організму людини, ускладнення в будові органівдихання при короновірусній хворобі

Номер слайду 8

Мета уроку:показати значення газообміну в легенях і тканинах, роль дифузії в цих процесах; на прикладі дифузії газів показати взаємодію біологічних і фізичних явищ в організмі; зробити висно­вок про необхідність громадської боротьби за чисте повітря та додержання правил особистої гігієни дихання.

Номер слайду 9

Що таке дихання?ДИХАННЯ – це сукупність процесів, які забезпечують надходження в організм кисню, використання його для окиснення органічних речовин і виділення з нього вуглекислого газу. Значення дихання:- Забезпечення організму киснем.- Видалення вуглекислого газу.- Окислення органічних сполук з виділенням енергії, необхідної для життєдіяльності.- Видалення кінцевих продуктів обміну: водяної пари, аміаку, сірководню

Номер слайду 10

Чи знаєш ти, що без води людина може прожити лише кілька днів, а без їжі - кілька тижнів? а скільки можна прожити без повітря?ВПРАВА З НОСОМЗа допомогою годинника із секундною стрілкою виміряй час, на який можешь затримати дихання. Скільки витримуєш: 30 секунд, 1 хвилину чи, як досвідчений пірнальник, 2 - 3 або навіть 4 хвилини? Та в будь-якому разі без повітря ти не витримаєш і 5 хвилин.

Номер слайду 11

Яке значення дихання?ДИХАННЯ включає: Зовнішнє:доставка кисню від легеньдо тканин і винесення вуглекислого газувід тканин до легень. Перенесення газівкров’ю. Внутрішнє:окислювальні процеси в клітинах, внаслідок яких виділяється енергіядля життєдіяльності

Номер слайду 12

Виготовлення моделі легенів Для цієї роботи були використані такі предмети: повітряні кульки, пластикова пляшка. слоломинка для напоїв. На основі виробу учні мали змогу побачити, як працюють штучновиготовлені легені та як відбувається процес газообміну в організмі людини і здійснюється рух повітря по трахеї до легень.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Органи дихання: ПОВІТРОНОСНІ ШЛЯХИ1. Носова порожнина.2. Носоглотка.3. Гортань.4. Трахея.5. Бронхи. ОРГАНИ ПОВІТРЯНОГО ДИХАННЯ1. Легені. ДИХАЛЬНІ ШЛЯХИподіляють на: - верхні; - нижні.

Номер слайду 15

Яке значення носової порожнини?

Номер слайду 16

Поясніть зображене на малюнках

Номер слайду 17

Який орган зображений на малюнках і яке його значення?

Номер слайду 18

Що таке бронхи, яку мають будову і яка їх функція?

Номер слайду 19

ПРОВЕСТИ СПОСТЕРЕЖЕННЯ!Чим повне глибоке дихання відрізняється від поверхневого?

Номер слайду 20

ГАЗООБМІН У ЛЕГЕНЯХ По артеріях малого кола кровообігу в легені поступає венозна кров, яка збагачується киснем. Одночасно венозна кров звільняється від вуглекислого газу та видихається. По капілярах альвеол кров проходить за 0,8 сек, але гемоглобін встигає насититись киснем та відбутися газообмін.

Номер слайду 21

Легені виконують ряд важливих функцій, зокрема – газообмін між атмосферою та кров’ю. На даний час не кожна людина може похвалитись здоровими органами дихання. Здоров’я організму людини зазнає суттєвого удару від навколишнього середовища, загазованого та забрудненого шкідливими речовинами, куріння та в наш час ще й від коронавірусної інфекції. Тютюновий дим затримується в повітрі протягом 5 годин, піддаючи присутніх ризику розвитку раку легень, хронічних респіраторних захворювань та зниження легеневої функції. Тютюновий дим має серйозні наслідки для здоров’я легенів як курців так і некурящих людей. Під його впливом людина піддається цілому «букету небезпечних захворювань», серед яких є бронхіальна астма, алергія, болі в суглобах, бронхіт, хронічна обструктивна хвороба та рак легень. У здорової людини альвеоли наповнені повітрям, а у хворого на коронавірус в альвеолах накопичуються слиз та рідина, що ускладнюють газообмін і зумовлюють біль під час дихання. Тому наступний експеримент наочно продемонструє учням, яку важливу функцію у нашому організмі виконують легені.

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Предмет. Тема. Завдання за предметами. Очікуваний результат з предмету (міні-продукт у проекті)Українська мова. Написання статті до шкільної стінгазети за темою «Вплив куріння на здоров’я людини»Створити інформаційну стінгазету «У здоровому тілі – здоровий дух!» Інформаційна стінгазета та Інтернет -сторінки. Основи здоров’я. Шкідливі звички. Вплив паління на здоров’я людини. Перегляд відеороликів з теми. Створення антиреклами. Плакати з антирекламою. Економіка. Розрахунок собівартості виробів. Створити калькуляцію собівартості виробу. Таблиця-кошторис матеріалів для виготовлення установки. Фізика. Тиск рідин і газів. Сила тиску. Створити презентацію за темою. Презентації учнів Мистецтво. Людина та предметний світ. Намалювати органи дихання. Малюнки учнів органів дихання людини Інформатика. Проєктування 3 D моделей і опрацювання їх об’ємних видів. Віртуальна екскурсія. Створити 3 D модель легень3 D модель легень. Трудове навчання. Виготовлення моделі для експерименту. З’єднати всі елементи моделі та створити макет. Модель для експерименту. Біологія. Дихальна система. Провести експеримент з вивчення роботи дихальної системи для значення дихання для людини  Вміння застосовувати отриманні знання в повсякденному житті Урок з біології в 8 класі «Дихальна система з елементами STEM-технологій»

Номер слайду 23

Номер слайду 24

ГАЗООБМІН У ТКАНИНАХ Збагачена киснем кров по судинах великого кола рухається до органів та збагачує їхні клітини киснем. В результаті життєдіяльності клітин утворюється вуглекислий газ, який поступає в кров і вона перетворюється на венозну.

Номер слайду 25

глибокий видих спокійний видих спокійний вдихглибокий вдих. Життєва ємність легень

Номер слайду 26

ПЕРЕВІР СЕБЕ а) ……………b) ……………с) ……………d) ……………

Номер слайду 27

Виконання тестових завдань

Номер слайду 28

РЕФЛЕКСІЯНА УРОЦІ:1. Я дізнався.....2. Я хрозумів.....3. Мені сподобалось.....4. Я навчився.....5. Мене зацікавило.....6. Я відчув труднощі.....7. Я не вмів, а тепер вмію.....8. Мене надихнуло на.....

Номер слайду 29

STEM-професії досі залишаються «чоловічими» професіями, зокрема у сфері інформаційних технологій. Під час уроку учениці та учні отримали чітке бачення майбутніх професій, яке дасть їм можливість пробувати себе у STEM чи інших сферах, незалежно від того, хлопчик це чи дівчинка. Діти дійшли до висновку, що сучасна жінка може бути не тільки чарівною, вихованою, освіченою, але й мати рівні права з чоловіком у галузі науки та професійної діяльності. Домашнє завдання:1. Перегляд відео-ролику за посиланням "Значення дихання для людини. Органи дихальної системи" https://youtu.be/_OZUeu_mqk. U2. Опрацювання матеріалу підручника

Номер слайду 30

Дякую за увагу!

pptx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку