Презентація "Дискусійне мовлення. Дебати як форма дискусій".

Про матеріал
Презентація допоможе згадати, що таке дискусія, її особливості та правила проведення . Учні поглиблять свої знання про дискусію та познайомляться із дебатами як формою проведення дискусії. Презентація допоможе розкрити тезу дебатів: " Чи потрібно заборонити використання мобільних телефонів під час навчального процесу?" Матеріал ілюстровано, є відеоматеріали.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДИСКУСІЙНЕ МОВЛЕННЯ. ДЕБАТИ ЯК ФОРМА ДИСКУСІЙ Підготувала: вчитель української мови та літератури ОНЗ Новомиколаївська СЗОШ І-ІІІ ст. №1 Новомиколаївського району Запорізької області Гайванюк Олена Олександрівна

Номер слайду 2

Сьогодні ми будемо...

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Дискусія — це не обов’язково суперечка, це можливість кожній стороні висловити свою точку зору. О. Ірванець

Номер слайду 6

Дискусія — 1) широке, публічне обговорення якогось дискусійного питання на зборах, у пресі тощо; 2) перен. спір, суперечка окремих осіб, співрозмовників.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Повідомлення “ Як відбувається дискусія”

Номер слайду 9

Назвіть особливості дискусії. Яких етикетних правил необхідно дотримуватися під час дискусії? Яким має бути мовлення учасників? • Чи доводилося вам брати участь у дискусії? Чи виникали у вас труднощі в обстоюванні власних думок?

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Ознайомтеся із ситуацією. Проведіть обговорення її у формі полілогу-дискусії. Полілог - важливими компонентами у полілозі є репліки, обговорення теми, що репрезентує діалог, обмін інформацією, а також підсумковий діалог, який спрямований на з'ясування успішності цього мовленнєвого акту. 

Номер слайду 12

У моєму віці багато хочеться: гуляти, любити зрештою. Мені здається, що у 18 років я буду вже старою, ось чому мене тягне на вулицю. А в батьків чомусь тільки лихе на умі. Недавно ми з подругою втекли з-під батьківського нагляду. Познайомилися з хлопцями. З ними було весело: ми пішли в бар, потім на дискотеку. Каталися на машині, слухали музику… А вдома батьки влаштували мені скандал. Чи справедливо це? Думаю, батьки не праві (Олена).

Номер слайду 13

Обговорюємо, висловлюємо свою думку Чи справедливо батьки влаштували скандал?

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

https://www.youtube.com/watch?v=JEe2BoDtd7E https://www.bbc.com/ukrainian/news-54351532

Номер слайду 19

Обговорюємо Які правила проведення дебатів ви помітили? Як би ви оцінили поведінку опонентів в обох роликах? Зробіть висновок щодо форми проведення , поведінки під час ведення дебатів.

Номер слайду 20

Спробуємо? Як ви ставитесь до використання мобільних телефонів під час навчального процесу?

Номер слайду 21

Наказ МОН України “Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу” У наказі говориться про заборону використання мобільних телефонів під час навчального процесу. А як ви ставитесь до такого наказу?

Номер слайду 22

Дослідження, проведені за кордоном, свідчать про кращу успішність серед школярів, якщо обмежити користування мобільними телефонами. Опоненти запевняють: сьогодні обмежувати користуватися мобільним немає сенсу. Адже ніхто не може уявити життя без них. Головне – зробити девайси союзниками в пізнанні і навчанні.

Номер слайду 23

Об’єднуємось для обговорення Обговоріть у групі тезу: “Мобільні телефони у школах: заборонити не можна дозволити. Де поставити кому?»

Номер слайду 24

Запрошуємо опонентів “ ЗА і ПРОТИ”

Номер слайду 25

Висновки За заборону телефонів аргументи: – залежність учнів від телефону – можливість крадіжки – нерівність серед учнів – згубний вплив на зір – відволікання від учбового процесу – відсутність контролю з боку вчителів – поганий вплив на нервову систему Проти заборони телефонів: ігри для розвитку додаткові джерела інформації інструмент (носій інформації) можливість не носити багато підручників до школи відпочинок фото/ відео

Номер слайду 26

Думки вчителів У наш час телефони на уроках дійсно становлять неабияку проблему. Часто діти відволікаються, використовуючи свої ґаджети не для зв’язку, а для якихось ігор та пошуку інформації, яка не стосується навчального процесу. Мотивуючи тим, що їм необхідно знайти певну інформацію для уроку, переходять на різні сайти.  Повністю забороняти мобільні телефони у школі ми не можемо і не плануємо. Та й немає у цьому потреби. Навіть освітній омбудсмен Сергій Горбачов не схвалює таку практику і законопроєкт, що подали у Верховну Раду щодо заборони використання ґаджетів під час навчально-виховного процесу. Цього робити не можна, - говорить Тамара Василець.

Номер слайду 27

ПРЕС Чи змінились ваші думки під час проведення дебатів? У чому користь проведення таких видів роботи як дискусія, дебати?

Номер слайду 28

Домашнє завдання Яким повинен бути ідеальний опонент у дискусії? Опишіть його.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Федоренко Віра
    Щиро дякую за Вашу роботу!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Панасюк Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тетяна Яцук
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Горилюк Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
ppt
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
18602
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку