Урок "Підсумкова контрольна робота з української мови"

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для перевірки знань, умінь та навичок на державній підсумковій атестації.
Перегляд файлу

Контрольна робота   В-1

  1. Прочитай текст.

Чого сміялися рибки

 Посеред великого озера – чисте, дзеркально - блискуче плесо. Ближче до його берегів – зелені кружечки латаття. І квіти білі – білі, немов мармурові, непорушно стоять над водою. А під ними - такі ж самісінькі квіти віддзеркалюються у воді.

 Толя і Льоня рибалять, прикусивши язики, - риба тишу любить.

 Льоня рвучко смикнув вудку. І маленька срібляста пліточка, блиснувши над водою, виплигнула на берег. Хлопці тільки сопіли над нею і ловили. А вона не хотіла даватися до рук - підплигувала, тріпотіла. Нарешті пустили її у відро з водою. Рибка вдячно сплеснула хвостом, пірнула на саме денце.

_ Ага! – таємниче підморгували один одному хлоп’ята.

 Зірвалась із верби галаслива сорока. Полетіла , скрекочучи кудись на луг, понесла радісну звістку:

_ Чи чули? Отакенну рибу хлопці спіймали!

 Льоня знову закинув ву( д т )ку. Вертівся у воді ч( е и)рвоний ч( е и )рв’ячок. (Не )подобає..  йому, що на гачок посадили та на

 гл ( и е ) бочінь закинули. До нього  ( с з)пливалися з усього

 оз(е и )ра і пліточки, і в..язки, і плискорки. Кожній хотілося того ч(е и )рв’ячка ( с з )хопити. Але всі бачили, як він виманив їхню подру( ж ш )ку на берег.

 А там стоять нерухомі височенні верби. І бігають дві чудеснацькі рибини з руками й ногами. Тому – то боязко було схопити свого черв’ячка.

Та ось із самісінького дна виплив спросоння старий червоноокий краснопер. Солодко позіхнув на весь рот. Та, не зважаючи на  збіговисько риб, гребнув рішуче хвостом. Підплив до черв’ячка, роззявив своє беззубе ротище – хап!

 І незчулися риби, як потягло щось краснопера вгору. Він упирається, гребе плавцями, крутить хвостом, а воно тягне. Всі риби аж роти пороззявляли з подивом. Очі вирячили - нічого не розуміють. А вже через мить краснопера смикнуло так, що він блискавкою шугнув угору. І затріпотів над водою. Тоді всі риби розсипалися, як пшоно з рук. Хто під корінь, хто в багно зарився. А хто до листочка підводної лілеї приліпився. Така тиша у воді настала – ніхто ані пари з вуст. Тільки хлоп’ята  весело підтанцьовували на березі. (300 сл. )

 

 

 

 

  1. Спиши виділену частину тексту. Встав пропущені букви чи  апостроф і розкрий дужки.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

    3.Познач, про що розповідається в тексті.

А) Про види риб, які водяться в озері.

Б) Про красу природи влітку.

В) Про пригоду хлопчиків на риболовлі.

    4.З’єднай фразеологізм із його значенням.

Шугнути блискавкою                               абсолютна тиша

Прикусити язика                                       дуже швидко рухатися

Ані пари з вуст                                          замовкнути

    5.Запиши слова, яких бракує, щоб уявити картину природи.

Посередині озера  кришталеве,чисте, блискуче наче дзеркало,_________. Поблизу берегів ростуть кружечки ______________і білі – білі квіти водяної _______________ . Рослини відбиваються у воді, наче у _________________.

  

 

6 Вибери рядок, у якому всі іменники.

А) Квітка, Івась, школа, Україна.

Б) Чотири, земля, гратися, веселий.

В) Вчора, малює, Оленка, він.

 

7.Встановіть відповідність

Сергій                дієслово

Радісний            іменник

Радіти                прикметник

   8.Від поданого дієслова утвори й запиши всі часові форми.

Стояти,___________________________________________________________

    9. Як ти думаєш, чому краснопер зробив такий необдуманий вчинок. Напиши про це текст (3-4 речення).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота В-2

1.Прочитай текст.

Все як насправді

  День народження – це завжди гарно. А коли тобі минає десять років – то й зовсім пречудово. І що б там не було, а ти цілий день ходеш радісний.

 Саме в такому гарному настрою і перебував сьогодні Сергій Кудлик.

 Уже (з)ранку почалися приємні несподіванки. Тільки Сергій ро(з, с)плющив очі, як побачив біля лі( ж, ш )ка пакунок у син..ому пап( е, і) рі. Він ( с, з )хопив його і прочитав свою адресу та ім…я.

 Посилка була з далекої  ( К, к )уби. Тато працює там. Мама поїхала з ним. А Сергій, щоб (не)переривати навча..я, залишився в (К, к)иєві з бабус( е, і )ю.

Коли навчальний рік закінчиться, батьки заберуть його до себе. Так пообіцяв йому тато. А тато вмів дотримувати слова. Звичайно, і Сергій мав дотримати свого – закінчити успішно третій клас. У Сергія з усіх предметів було ніби нормально. Якби не одна прикрість - фізкультура. Ні, Сергій був вправним спортсменом. І бігав швидко, і стрибав у довжину та висоту непогано. Та й на канат міг вилізти аж тричі підряд, а от плавати…  . Сергій, як це не дивно для хлопця його віку, досі не вмів плавати. І вчитель фізкультури сказав, що більше шістки йому нізащо не поставить. А коли так – хлопцеві буде соромно перед батьками.

 Ви дивуєтесь, напевне, чому Сергій досі не навчився плавати? Річ у тім, що він панічно боявся води.

 Колись давно, коли Сергієві було шість років, вони з мамою відпочивали на Дніпрі. Сергій грався при воді на пісочку, будував з нього фортеці. Раптом мимо пройшов здоровезний пароплав. Хвиля, яку він підняв, змила Сергія у воду. Хлопчик почав тонути.

 Звичайно, мама тут же вихопила його на берег. Але відтоді затягти Сергія було у воду неможливо.. .

 Він мовчки вислуховував глузування однокласників. Особливо йому дошкуляла Вітка Птурська.

__ Гей, ти, сухопутний мореплавцю! -  кричала вона. __ І куди тобі на Кубу? Там же океан. Та ти лише побачиш стільки води,  як одразу дуба вріжеш.

 Саме після цього найдошкульнішого жарту Сергій і поклявся собі: будь- що навчитися плавати. (310 сл. )

За Анатолієм Костецьким.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Спиши виділену частину тексту. Встав пропущені букви чи

апостроф і розкрий дужки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    3.Познач, хто головний герой тексту.

А) Вітка Птурська.

Б) Сергій Кудлик .

В) Василь Іваненко.

    4.Віднови послідовність тексту.

День народження Сергія.

Спогади про відпочинок на Дніпрі.

Батьки на Кубі.

Глузування однокласників.

Вправний спортсмен.

Клятва навчитися плавати.  

  5. Запиши, як ти розумієш ужитий в тексті вислів дотримати слова.

    ________________________________________________________________

 

6.Вибери рядок, у якому всі дієслова.

А) Співає, малювати, написав, плавав.

Б) Веселий, Сергій, Куба, плаває.

В) Десять, сумний, бабуся, приїде.

7. Встанови відповідність.

Десять            іменник

Він                   числівник

Сергій             займенник

   8.Від поданого дієслова утвори й запиши всі часові форми.

Плавати,___________________________________________________________

  9. Як ти думаєш, чи навчиться Сергій плавати? Поясни чому. Напиши про це (3-4речення).

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку