Презентація: «Дитяча агресія. Причини виникнення, прояви та шляхи подолання».

Про матеріал

Ще З. Фрейд в своїх роботах писав: «Агресія е вродженим інстинктом, з яким людині буває дуже не просто впоратись»

А якщо мова йде про маленьку людину, то питання подолання проявів агресії стає актуальним для всіх дорослих. що оточують дитину (батьків, вчителів, спеціалістів).Тому розпочинати розглядати це питання потрібно з визначення поняття «дитяча агресія», з'ясування причин її виникнення та, спираючись на це, визначати шляхи її подолання.Ппозитивні зміни в поведінці агресивної дитини можливі тільки за умови систематичної роботи всіх дорослих, що оточують дитину (батьків, вчителів, вихователів, спеціалістів).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дитяча агресія. Причини виникнення, прояви та шляхи подолання.

Номер слайду 2

Агресія – (від лат. аgressio – напад) фізичні або словесні дії людини, спрямовані на пошкодження або руйнування. Активна форма вираження емоції гніву яка проявляється через спричинення ущербу людині або предмету. Агресивна поведінка – одна з форм реагування на різні несприятливі у фізичному і психічному відношенні життєві ситуації, що викликають стрес, фрустрацію та інші негативні стани.

Номер слайду 3

Агресія. Власне агресія(окремі дії, вчинки)Агресивність (стійка властивість особистості: готовність до проявів агресії, сприйняття поведінки іншого як ворожої)

Номер слайду 4

Види агресії за проявами

Номер слайду 5

Види за формою Деструктивна – «руйнівна» емоційна реакція при руйнуванні будь-чого. Демонстративна – агресивність як основний спосіб самопредставлення. Захисна – в основі поведінки лежить страх, відчуття загрози та небезпеки.

Номер слайду 6

ПРИЧИНИ АГРЕСІЇСімейне середовище Жорстокі стосунки (сварки, бійки, знущання і т.д)Незадоволеність потреби в увазі, любові, доброму ставленні, розумінні) Насилля над дитиною. Виховання за типом “кумир сім'ї”Непослідовне виховання із суворим покаранням

Номер слайду 7

Психологічні особливості Занижена самооцінка. Нерозвиненість комунікативних навичок. Недостатній розвиток інтелекту. Низький рівень самоконтролю. Підвищена збудливість нервової системи внаслідок травм, хвороби, стресу тощо. Страх, реакція захисту, спосіб самоствердження.

Номер слайду 8

Засоби масової інформації Перегляд фільмів, телепередач зі сценами насильства. Комп'ютерні ігри з елементами агресії, насильства.

Номер слайду 9

Соматичні захворюваннята захворювання головного мозку.

Номер слайду 10

Критерії агресивності(схема спостережень за дитиною)Часто втрачає контроль над собою. Часто сперечається, лається з дорослими. Часто відмовляється виконувати правила. Часто спеціально дратує людей. Часто звинувачує інших у своїх помилках. Часто сердиться і відмовляється зробити що-небудь. Часто заздрісна і мстива. Чуттєва, дуже швидко реагує на різні дії оточуючих, що нерідко дратують її.

Номер слайду 11

Напрямки корекції агресивної поведінки. Робота з гнівом. Навчити дитину способів вираження гніву у прийнятній формі. Сформувати вміння розпізнавати і контролювати свої емоції в ситуаціях, що провокують спалахи гніву. Надавати можливість виплеснути рухову енергію, звільнитися від утоми.4. Розвивати здатність до співчуття, довіри, співпереживання, вирішення проблем мирним шляхом.

Номер слайду 12

ЯК ПРАЦЮВАТИ ЗІ СПАЛАХАМИ ГНІВУДати дитині можливість виплеснути свою енергію.2. Після того, як заспокоїться, поговорити з нею, показати, що ви розумієте її почуття, але не схвалюєте, коли вона висловлює їх неприйнятним чином.

Номер слайду 13

Порекомендувати прийнятні шляхи виявлення своїх почуттів у даній ситуації (наприклад, Я-висловлюваня){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЯВідчуваю –образу,злюся,хвилююсярозчарованаколи ти. Не виконуєш обіцянки,Запізнюєшся. МеніНеприємно,прикроколи ти. Береш речі без дозволу. Не прибираєш за собою.

Номер слайду 14

4. Запевнити дитину, що ви вірите в її змогу знаходити правильний вихід із складних життєвих ситуацій.5. Вміти переключити гнів (гра, змагання, фізичні вправи тощо).6. Виконати вправу “ Добра долонька”.

Номер слайду 15

Позиції батьків у відповідь на агресивну поведінку дитини{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Стратегія. Приклад. Стиль поведінки дитини. Наслідки. Різке подавлення агресії“Припини! Щоб я не чула, що ти таке кажеш (робиш)! Дитина може припинити, проте згодом виплесне агресію в інший час, в іншому місці, з більшою силою. Дитина копіює батьків і вчиться у них агресивних форм поведінкиІгнорування агресіїБатьки роблять вигляд, що нічого не помічають. Дитина продовжує діяти агресивно. Дитина вважає, що робить правильно, агресія переходить в рису характеру. Батьки надають можливість виплеснути агресію. Тактовно забороняють поводити себе агресивно з іншими. Переключення на гру, активні справи. Пояснюють, як треба себе поводити в таких ситуаціях. Дитина навчиться керувати гнівом. Дитина вчиться аналізувати ситуацію, бере приклад з тактовних батьків

Номер слайду 16

Позитивні зміни в поведінці агресивної дитини можливі тільки за умови систематичної роботи всіх дорослих, що оточують дитину (батьків, вчителів, вихователів, спеціалістів).

Номер слайду 17

Дякую за увагу!Позитивні зміни в поведінці агресивної дитини можливі тільки за умови систематичної роботи всіх дорослих, що оточують дитину (батьків, вчителів, вихователів, спеціалістів).  

pptx
Додав(-ла)
Хайлова Марина
Додано
14 березня 2020
Переглядів
2615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку