Мельничук І.Я.
2-Б клас
Уроки толерантності
Техніка «Учні можуть учитися разом»
Мета: сформувати уявлення про толерантне ставлення, закріпити визначення терміну «толерантність», ознайомити учнів з різними дітьми, які мають особливі освітні потреби, розвивати вміння бачити індивідуальне в кожній людині, показати значимість толерантності під час взаємодії з іншими; розвинути усвідомлення суті різних видів допомоги та зрозуміти та проаналізувати власний ліміт толерантності; засвоїти навички толерантної поведінки; виховувати співчуття та почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнення: картки із запитаннями та з описом особливості дитини, плакат, кольорові олівці, фломостери.
1.Робота в групах. Перед виконанням завдання вчитель поділяє дітей на групи.
Завдання а
Кожна група дітей отримує картку з описом особливості дитини та запитання на які потрібно дати відповідь:
Чи зустрічали ви таку дитину?
Чи навчається така дитина поруч з тобою?
Чи потребує така дитина допомого? Якої?
Чи відвідують ці діти такі самі місця, куди ти любиш ходити?
Чи користуються вони такими ж сучасними гаджетами?
Завдання б
Уявіть таку дитину, яка описана на картці та намалюйте її на плакаті. А навколо малюнку напишіть сильні сторони дитини, її мрії; чи потребує така дитина допомоги; коли варто її допомогти і як це можна зробити.
2.Презентація виконаної роботи
Учні презентують свої роботи й вивішують на дошку малюнки дітей.
Запитання для обговорення після завершення вправи:
- Що важкого було у виконні завдань?
- Чи хотіли б ви бути на місці таких дітей?
- Чи запам'ятали ви що таке «толерантність»?
-Чи важко бути толерантним?
Підсумок
Усі діти можуть учитися разом! Цінність кожного не залежить від його здібностей і можливостей. Кожна дитина здатна відчувати і думати, має право на спілкування усі діти потребують один одного, потребують підтримки та дружби однолітків