Презентація “Дитяче експериментування – засіб розвитку дослідницької активності дітей” (за технологією О. Савенкова “Дитячі дослідження як метод навчання дошкільників”)

Про матеріал
Проведення дослідного пошуку вимагає спеціальних знань, умінь та навичок. І дитину необхідно цілеспрямовано навчати, давати їй ці знання, розвивати і удосконалювати необхідні в дослідницькому пошуку вміння та навички.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація “Дитяче експериментування – засіб розвитку дослідницької активності дітей” (за технологією О. Савенкова “Дитячі дослідження як метод навчання дошкільників”)

Номер слайду 2

Проведення дослідного пошуку вимагає спеціальних знань, умінь та навичок. І дитину необхідно цілеспрямовано навчати, давати їй ці знання, розвивати і удосконалювати необхідні в дослідницькому пошуку вміння та навички. О.Савенков

Номер слайду 3

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) “Дитина виявляє пізнавальну активність, спостережливість, винахідливість у довкіллі; вирізняється позитивною пізнавальною мотивацією: моделює, експериментує у довкіллі за допомогою вихователя і самостійно, використовуючи умовно - символічні зображення, схеми”

Номер слайду 4

Програма розвитку “Впевнений старт” Освітні завдання: Формувати в дошкільників елементи наукових знань про основні екологічні чинники в розвитку живої природи Виховувати в дітей любов до природи, уміння дбати про рослини і тварини Розвивати вміння класифікувати обєкти живої природи на основі аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії із середовищем та живлення Стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи Активізувати знання та практичних досвід дітей в різних видах діяльності у природі Вчити правил поведінки у природі

Номер слайду 5

Методи Пошукова дослідницька діяльність за О. Савенкова: Поміркувати самостійно Запитати в іншої людини Подивитися по телевізору Отримати інформацію з комп'ютера Поспостерігати Зв'язати з фахівцем Провести експеримент (дослід)

Номер слайду 6

Дослід Продукт діяльності (організований обсяг знань про природничий світ) Процес діяльності (спостереження, експериментування) – розвиток вмінь: спостерігати, порівнювати, описувати, передбачати, вимірювати, тощо.

Номер слайду 7

Мета Сприяти розвитку у дітей пізнавальної активності, допитливості, прагнення до самостійного пізнання і розуму

Номер слайду 8

Завдання Формувати в дошкільників знання про основні екологічні чинники в розвитку живої природи Розвивати вміння класифікувати обєкти живої природи на основі аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії із середовищем та живленням Стимулювати інтерес до пізнання природи Активізувати знання та практичний досвід дітей у різних видах діяльності в природі Виховувати в дітей любов до природи, вміння дбати про тварин і рослин

Номер слайду 9

Алгоритми підготовки гри -досліду Вибір об'єкта дослідження Попередня робота (спостереження, бесіди, екскурсії, тощо) Визначення теми досліду Ігрові вправи та розвиток уваги, памяті, мислення Вибір та підготовка обладнання, посібників Фіксування результатів (доповіді, малюки) Закріплення послідовності дій та правил безпеки

Номер слайду 10

Стимули Позитивна мотивація дошкільників в дослідницькій діяльності: Зовнішні стимули (новизна, незвичайність об'єктів) Таємниця, сюрприз Мотив допомоги Пізнавальний мотив (чому так?) Ситуація вибору

Номер слайду 11

Етапи проведення дослідів у природі Перший – виявлення знань дітей про обєкти та явища природи і створення атмосфери зацікавленості Другий – початок досліду з висуванням припущень Третій – проведення досліду, перевірка припущень та подальший обмін думками Четвертий – заключний, обговорення результатів досліду, діти разом з вихователем роблять певні висновки

Номер слайду 12

Вчимося досліджувати

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Практичне заняття Тема: “Виготовлення атрибутів для пошуково – дослідницької діяльності дітей дошкільного віку”

Номер слайду 15

Мета Вправляти педагогів у виготовленні атрибутів для пошуково – дослідницької діяльності дітей Активізувати творчий потенціал педагогів через взаємозбагачення досвіду

Номер слайду 16

Завдання Ознайомити педагогів з простим барометром із соснової шишки Виготовити атрибути з паперу: склянка – для дослідів з теми “Вода”; ракетка з трубочкою – для досліду з теми “Повітря”

Номер слайду 17

Матеріал Барометр із соснової шишки Заготовки з паперу для склянки та ракет з трубочкою Скоч Ножиці

Номер слайду 18

Інструкція по виготовленню саморобного барометра із соснової шишки Зробити подібний барометр зовсім просто, необхідно дві дощечки (для підставки і стійки). Дощечки слід з'єднати за допомогою клею і зміцнити з'єднання невеликими цвяшками Із щільного паперу приготувати шкалу, намалювати на початку і кінці шкали два прості значки: сонце і хмарку з дощем До підставки прикріпити велику соснову шишку і до однієї з її лусочок – суху билинку Усе. Барометр готовий

Номер слайду 19

Барометр готовий

Номер слайду 20

Шановні педагоги! Зичу Вам натхнення, успіхів у складній і захоплюючій справі навчання та виховання дошкільнят.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стецо Наталія Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
1784
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку