Дана презентація входить до блоку п'яти презентацій щодо питання особистісного орієнтованого навчання.
В ній розкрита діяльність вчителя на уроці з особистісно орієнтованою спрямованістю.
1. Наявність плану уроку. 2. Використання проблемних творчих завдань. 3. Застосування різних завдань, де учні самі обирають тип, вид і форму матеріалу. 4. Створення позитивного настрою. 5. Повідомлення на початку уроку не тільки і теми, але і організаційних моментів навчальної діяльності протягом уроку.
6. Обговорення з дітьми наприкінці уроку, що “ми пізнали”, “що сподобалось”. 7. Стимулювання учнів до вибору та самостійного використання різних завдань. 8. Оцінювання (заохочення) не тільки правильних відповідей, але й аналіз того, як учень розмірковував. 9. Аргументована відмітка: правильність, самостійність, оригінальність. 10. Домашнє завдання докладно роз’ яснюється, як раціонально організувати власну навчальну роботу.
Діяльність вчителя: Організатор навчальної діяльності, де учень, веде самостійний пошук. Вчитель пояснює, показує, нагадує, натякає, підводить до проблеми, іноді свідомо помиляється, радить, радиться, запобігає. Центральна фігура - учень! Вчитель створює ситуацію успіху, співпереживає, заохочує, вселяє впевненість, систематизує, зацікавлює. Формує мотиви навчання: спонукає, надихає і закріплює авторитет учня. * Відносини «вчитель - учень» суб'єктно-суб'єктні. * Працює з усім класом, створює умови для розвитку особистісних можливостей учня.
Література:1. Андрєєва В. М., Григораш В. В. Настільна книга педагога. Посібник для тих, хто хоче бути вчителем-майстром / Упорядник: Андрєєва В. М., Григораш В. В.- Х.: Вид.група “Основа”, 2006.- 352 с. 2. Наволокова Н. П. Практична педагогіка. 99 схем і таблиць / автори-уклад. Н. П. Наволокова, В. А. Андрєєва.- Х. : Вид.група “Основа”, 2011.- 117, [3] с.- (Серія Золота педагогічна скарбниця”)