Презентація для учнів "Психологія поведінки людини в екстремальних ситуаціях"

Про матеріал

Розробка позакласного заходу з дітьми для практичних психологів, соціальних педагогів та класних керівників. Заняття містить як теоретичну так і практичну частину, в якій представлена психологічна гра " Катастрофа в пустелі". Мета заняття: навчити дітей долати свої страхи та стресові ситуації і правельно реагувати в незвичних ситуаціях.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологія поведінки людини в екстремальних ситуаціях Проникаючи в психологічний вимір, ми знаходимо ту саму точку, яка дозволяє за три хвилини «перевернути світ». Кристал Шрайнер Розробка: практичний психолог ХЛ № 161 “Імпульс” Корнєєва О.В.

Номер слайду 2

В екстремальній ситуації, в ситуації реальної загрози, можлива одна з трьох форм реагування: а) різке зниження організованості (дезорганізація) поведінки; б) різке гальмування активних дій; в) підвищення ефективності дій. В екстремальній ситуації багаторазово зростають психологічні навантаження, змінюється поведінка, знижується критичність мислення, відбувається порушення координації рухів, знижується сприйняття і увага, змінюються емоційні реакції і багато іншого.

Номер слайду 3

У черезвичайних ситуаціях у людини виникає СТРЕС Стрес - це універсальна адаптивна реакція людини на небезпечну або невизначену, але значиму ситуацію, в умовах відсутності стереотипу поведінки Стрес - це захисний механізм управління поведінкою людини з метою підтримки його виживання

Номер слайду 4

Плюси та мінуси стресу «+» виділяється додаткова енергія для вирішення проблеми організм «підказує», що робити тренується нервова, імунна і серцево-судинна системи «-» енергії може бути занадто багато організм «підказує» примітивні реакції перенапружуються і виснажуються імунна, нервова, серцево-судинна системи Стресостійкість - здатність людини успішно застосовувати прийоми управління стресом

Номер слайду 5

Як подолати стрес

Номер слайду 6

Прийоми зняття стресу Перенесення - створення стану відчуженості, уявного перенесення неприємного душевного стану, наприклад, на сторонні предмети. Перемикання - думати про щось приємне. Накопичення радості - позитивні емоції - потужний антистресовий фактор. Інтелектуальна переробка - знайти в поганому щось корисне для себе. «Клин - клином ...» - навчитися «прискорювати» травмуючі ситуації замість відтягування і уникнення неприємного події. Розумний егоїзм - пам'ятати про себе, любити і приймати себе таким, який ти є. Розрядка - фізична робота, улюблене заняття і т.д. Інтуїція - має сенс довіряти передчуттям, використовувати їх для підготовки до можливих стресових ситуацій. Уявний бар'єр -подумки окреслюєте психологічний бар'єр, об який розбиваються все травмуючі впливу.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

З цього моменту всі ви - пасажири авіалайнера, що здійснював переліт з Європи до Центральної Африки. При польоті над пустелею Сахара на борту літака раптово спалахнула пожежа, двигуни відмовили, і авіалайнер впав на землю. Ви дивом врятувалися, але ваше місце розташування неясно. Відомо тільки, що найближчий населений пункт знаходиться від вас на відстані приблизно 300 кілометрів. Під уламками літака вам вдалося виявити п'ятнадцять предметів, які залишилися неушкодженими після катастрофи.

Номер слайду 9

Ваше завдання : -визначитись з вашими діями ( чекати рятувальників чи рухатись до населеного пункту); - проранжувати знайдені предмети відповідно до їх значимості для вашого спасіння. Для цього потрібно поставити цифру 1 у самого важливого предмета, цифру 2 - у другому за значимістю і так далі до п'ятнадцятого, найменш важливого для вас. Заповнюйте номерами першу колонку бланка. Кожен працює самостійно протягом п'яти хвилин.

Номер слайду 10

Список предметів знайдених у літаку: 1. Мисливський ніж. 2. Кишеньковий ліхтар. 3. Льотна карта околиць. 4. Поліетиленовий плащ. 5. Магнітний компас. 6. Переносна газова плита з балоном. 7. Мисливська рушниця з боєприпасами. 8. Парашут червоно-білого кольору. 9. Пачка солі. 10. Півтора літра води на кожного. 11. Визначник їстівних тварин і рослин. 12. Сонячні окуляри на кожного. 13. Літр горілки на всіх. 14. Легке напівпальто на кожного. 15. Кишенькове дзеркало.

Номер слайду 11

Що вам сподобалось чи несподобалось? Як ви вважаєте, у вірному напрямку просувалася ваша дискусія чи ні? Чи була вироблена загальна стратегія порятунку? Ви згодні із прийнятим рішенням групи? Хто найбільшою мірою вплинув на результат групового рішення, тобто по суті справи виявився лідером, який зумів повести за собою групу? Як слід було б побудувати дискусію, щоб найбільш швидким способом досягти спільної думки і не ущемити права всіх учасників?

Номер слайду 12

Варіант «Чекати рятувальників» (до речі, на думку експертів, кращий). 1. Півтора літра води на кожного. 2. Кишеньковий дзеркало. 3. Легке напівпальто на кожного. 4. Кишеньковий ліхтар. 5. Парашут червоно-білого кольору. 6. Мисливський ніж. Зброя для видобутку їжі. 7. Поліетиленовий плащ. 8. Мисливська рушниця з боєприпасами. 9. Сонячні окуляри на кожного. 10. Переносна газова плита з балоном. 11. Магнітний компас. 12. Льотна карта околиць. 1 3. Визначник їстівних тварин і рослин. 14. Літр горілки на всіх. 15. Пачка солі.

Номер слайду 13

Варіант «Рухатися до людей». 1. Півтора літра води на кожного. 2. Пачка солі. 3. Магнітний компас. 4. Льотна карта околиць. 5. Легке напівпальто на кожного. 6. Сонячні окуляри на кожного. 7. Літр горілки на всіх. 8. Кишеньковий ліхтар. 9. Поліетиленовий плащ. 10. Мисливський ніж. 11. Мисливська рушниця з боєприпасами. 12. Кишеньковий дзеркало. 13. Визначник їстівних тварин і рослин. 14. Парашут червоно-білого кольору. 15. Переносна газова плита з балоном.

Номер слайду 14

Весь фокус у тому, на що орієнтуватися ... Ми самі робимо себе або нещасними, або сильними. Обсяг необхідної роботи в обох випадках один і той же. Карлос Кастанеда

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
5175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку