Презентація до інноваційного уроку з біології на тему: «Рефлекторна природа діяльності нервової системи» (8 клас)

Про матеріал

Яскрава та змістовна презентація до інноваційного уроку з біології "Рефлекторна природа діяльності нервової системи". Мета уроку: розширити знання учнів про поняття «рефлекс», умовні та безумовні рефлекси; розкрити сутність рефлекторної природи діяльності нервової системи; довести значення рефлексів для життя людини; показати великий внесок І.М. Сєченова та І.П. Павлова в розвитку вчення про рефлекси; розвивати уміння порівнювати основні процеси життєдіяльності організму людини та робити відповідні висновки і узагальнення; виховувати бережливе ставлення до свого організму та оточуючих людей.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доброго дня! 1

Номер слайду 2

У важними С покійними П рацелюбними І ніціативними Х оробрими22

Номер слайду 3

«Закінчити речення»1. Нервова клітина називається … 2. Міжклітинна речовина нервової тканини – … 3. Тіла нейронів утворюють … 4. Нейрони, що сприймають інформацію від рецепторів, називаються … 5. Короткі відростки нейронів, називаються … 6. Периферична нервова система утворена …7. Черепно-мозкових нервів – … 8. Спинномозкових нервів – … 9. Контакт між нервовими клітинами називається … 10. Передача нервового імпульсу від одного нейрона до іншого можливий за наявності йонів …11. Зниження чутливості нервових клітин до дії подразника, називається …12. Хімічна речовина, що передає збудження по НС, це – …13. Нерви, які одночасно мають аферентні та еферентні нервові волокна, називаються … 13 балів33

Номер слайду 4

«Закінчити речення»1. Нервова клітина називається нейрон2. Міжклітинна речовина нервової тканини – нейроглія3. Тіла нейронів утворюють сіру речовину 4. Нейрони, що сприймають інформацію від рецепторів, називаються чутливими, або аферентними5. Короткі відростки нейронів, називаються дендритами6. Периферична нервова система утворена нервами та вузлами7. Черепно-мозкових нервів – 12 пар8. Спинномозкових нервів – 31 пара9. Контакт між нервовими клітинами називається синапс10. Передача нервового імпульсу від одного нейрона до іншого можливий за наявності йонів Са2+11. Зниження чутливості нервових клітин до дії подразника, називається гальмування12. Хімічна речовина, що передає збудження по НС, це – медіатор13. Нерви, які одночасно мають аферентні та еферентні нервові волокна, називаються змішаними 13 балів44

Номер слайду 5

Про яку властивість живих організмів піде мова сьогодні на уроці?Рефлекс55

Номер слайду 6

Рефлекторна природа діяльності нервової системи66

Номер слайду 7

Дізнатися про рефлекторну природу діяльності НСРозширити знання про рефлекси. Вивчити поняття «рефлекторна дуга», з’ясувати її складові Довести значення нервової системи для організмів77

Номер слайду 8

Рефлекс (з латин. «відображення») – це відповідь організму на подразник (зовнішній чи внутрішній), що здійснюється за участю нервової системи.88

Номер слайду 9

Історична довідка. Вперше повідомив про рефлекторну природу нервової діяльності французький філософ і математик Рене Декарт. (ХVІІ ст.)Рене Декарт. Термін «рефлекс» запропонував у ХVІІІ ст. чеський фізіолог Прохаска99

Номер слайду 10

Історична довідка. Довів рефлекторну природу психічної діяльності людиниІ. М. СєченовІ. П. Павлов1010

Номер слайду 11

Рефлекторна дуга (РД) – шлях проходження нервового імпульсу від рецептора до органу-виконавця.І. Рецептор ІІ. Аферентний нейрон (доцентровий, чутливий) ІІІ. Нервовий центр (вставні нейрони)ІV. Еферентний нейрон (відцентровий, руховий) V. Робочий орган (орган-виконавець) Складові РД:1111

Номер слайду 12

Складові РД: Рецептори – щупальця головного мозкуІ. П. ПавловІ. Рецептор (з латин. «той, що сприймає») – чутливі закінчення нервових волокон або спеціалізовані клітини, що сприймають подразнення1212

Номер слайду 13

Види рецепторів:за видом подразника: - механічні (в шкірі, …) - температурні (в шкірі, …) - смакові (на язиці, …) - зорові (в очах) - нюхові (носова порожнина) - слухові (у вухах) - хімічні (у кровоносних судинах, …)за місцем розміщення рецепоторів: - зовнішні (рецептори шкіри, ока, вуха) - внутрішні: рецептори внутрішніх органів рецептори опорно-рухового апарату 1313

Номер слайду 14

Складові РД:ІІ. Аферентний нейрон (доцентровий, чутливий) – нейрон, що несе «інформацію» від рецепторів до ЦНС1414

Номер слайду 15

Складові РД:ІІІ. Нервовий центр (вставні нейрони) – аналіз, переробка та передача нервового імпульсу з аферентного нейрону на еферентний (руховий або секреторний)1515

Номер слайду 16

Складові РД:ІV. Еферентний нейрон (відцентровий, руховий) – нейрон, що несе інформацію від ЦНС до органу-виконавця1616

Номер слайду 17

Складові РД: V. Робочий орган (орган-виконавець) – м’язи, залози Миготливий захисний рефлекс 1717

Номер слайду 18

Колінний захисний рефлекс 1818

Номер слайду 19

Основна умова нормального прояву рефлексу – неушкодженість усіх ланок рефлекторної дуги. Після прояву рефлексу, в робочому органі подразнюються рецептори, інформація надходить до ЦНС – принцип «зворотного зв’язку» - орган повідомляє нервовим центрам про свій стан. 1919

Номер слайду 20

Види рефлексів: Рефлекси Безумовні Умовні- вроджені реакції організму - набуті впродовж життя реакції організм- передаються спадково - індивідуальні- центри знаходяться в - центри – в корі спинному, довгастому мізках великих півкуль2020

Номер слайду 21

Завдання 2: «Асоціації» зіставити відповідність між поданими картинками, пояснити свій вибір4 бали1234 ГВАБ{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F} 1 – Г 2 – В 3 – Б 4 – А121

Номер слайду 22

Завдання 3: «Знай своє місце»розмістити терміни в правильній послідовності: СПИННИЙ МОЗОК РУХЛИВИЙ НЕЙРОНРЕЦЕПТОРГОЛОВНИЙ МОЗОКМ’ЯЗ ЧУТЛИВИЙ НЕЙРОН6 балів1234652222

Номер слайду 23

Завдання 4: «Німий малюнок»підписати складові малюнку7 балів рецептор мієлінова оболонка аксон чутливий нейрон дендрити вставний нейрон руховий нейрон 1 2323

Номер слайду 24

Завдання 5: «Кросворд»1        2         3       4         5            6   д е н д р и т р е ф л е к с а к с о н с и н а п с н е й р о н т і л а6 балів2424

Номер слайду 25

«Банк знань»{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}1. «Закінчити речення»(13 балів) 2. «Асоціації» (4 бали) 3. «Знай своє місце » (6 балів) 4. «Німий малюнок» (7 балів) 5. «Кросворд»(6 балів) 6. Робота на уроці «Самооцінювання» (4 балів)  Разом балів40 балів 525

Номер слайду 26

{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Кількість набраних балів. Оцінка. Кількість набраних балів. Оцінка4012 15-19635-3911 11-15531-3510 7-11427-319 3-7323-278 2-3219-23711«Оцінка»2626

Номер слайду 27

Домашнє завданняповторити §3, матеріал уроку по індивідуальних інтернет-картках;намалювати схему рефлекторної дуги на прикладі реакції відсмикування руки від гарячого предмета; скласти кросворд з термінів теми уроку (за бажанням)*.2727

Номер слайду 28

З історії …1842 р. – амер. Джон Грінау запатентував швейну машинку;1947 р. – у США з’явилася фотокамера «Полароїд»;1993 р. – у Донецьку Сергій Бубка встановив світовий рекорд у стрибках із жердиною в закритих приміщеннях – 6 м 15 см;1998 р. – пісня Селін Діон «My Heart Will Go On» увійшла до саундтреку до фільму «Титанік» і стала найбільшим хітом Діон, зробивши її суперзіркою;21 лютого – Міжнародний день рідної мови. 2828

Номер слайду 29

Чим цей день (урок) особливий для вас?2929

Номер слайду 30

Дякую за плідну працю!3030

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Gorbunova Larisa
    Дуже цікава і серйозна робота. Дякую авторові.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
8403
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку