Презентація до інтегрованого уроку на тему "І.Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. «Балада про соняшник». Символічність образів соняшника, сонця".

Про матеріал
Дана презентація допоможе глибше розкрити зміст уроку і вчителю у підготовці до нього.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований конспект уроку за темою «Іван Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. “Балада про соняшник” – поетичні роздуми про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця». Підготувала учитель української мови та літератури Гладій Ольга Олександрівна

Номер слайду 2

Як ви думаєте, що повʹязує між собою В. Симоненка, Д. Павличка, І. Драча?А що поєднує М. Коцюбинського, І. Драча, П. Тичину й діда Семена з кіноповісті О. Довженка “Зачарована Десна”?Бесіда за питаннями:

Номер слайду 3

Тема: «Іван Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. «Балада про соняшник» - поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця».

Номер слайду 4

Інтерактивна вправа “Мозкова атака”Що необхідно враховувати під час ідейно-художнього аналізу будь-якого вірша?Для чого потрібно знати основні факти з життя письменника й особливості його поглядів, опрацьовуючи той чи інший художній твір?

Номер слайду 5

Життєвий і творчий шлях Івана Драча “Люблю повертати людину очима до сонця. Спочатку поболюють очі, зате як поліпшується зір! Світ стає дорожчим, ріднішим, відчутнішим. Люблю повертати очима до сонця мистецтва. На небі життя побачив його зразу, почав розуміти тільки нещодавно”. І. Драч

Номер слайду 6

І. Драч – хто він …????Інформаційне гроно

Номер слайду 7

Теорія літератури. Балада – вид ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом. Ознаки балади: Трагічний конфлікт;Драматично напружений сюжет;Романтичний колорит;Надзвичайні події, збіги обставин;Фантастичні елементи;Метаморфоза;Трагічний фінал;Моралізаторство.

Номер слайду 8

Метод “Мікрофон”Як ви гадаєте, чому саме сонце займає особливе місце в житті людини?А кого порівнюють люди із сонцем, сонечком?А як сонце повʹязане з соняшником, а соняшник із землею?Творче завдання Створити “Асоціативні ряди” до слів сонце, соняшник.

Номер слайду 9

Самостійна робота. Дати відповідь на питання: Що значить соняшник для І. Драча? Виписати з підручника назви збірок, творів, де фігурує образ сонця чи соняшника.

Номер слайду 10

Робота з картиною. Які почуття викликають у вас ці квіти?Володимир Патик“Соняшники” 1988 р.

Номер слайду 11

Балада про соняшник В соняшника були руки і ноги,Було тіло, шорстке і зелене. Він бігав наввипередки з вітром,Він вилазив на грушу,і рвав у пазуху гнилиці,І купався коло млина, і лежав у піску,І стріляв горобців з рогатки. Він стрибав на одній нозі,Щоб вилити з вуха воду,І раптом побачив сонце,Красиве засмагле сонце,-В золотих переливах кучерів,У червоній сорочці навипуск,Що їхало на велосипеді,Обминаючи хмари на небі...І застиг він на роки й століття. В золотому німому захопленні:— Дайте покататися, дядьку!А ні, то візьміть хоч на раму. Дядьку, хіба вам шкода?!Поезіє, сонце моє оранжеве!Щомиті якийсь хлопчисько. Відкриває тебе для себе,Щоб стати навіки соняшником.

Номер слайду 12

АвторІван Драч. Назва твору«Балада про соняшник» (1962р.)Літературний рідлірика. Вид лірикифілософська. Жанр. Балада (модерна)Тема. Розповідь про хлопця-соняшника, що прагне пізнати красу життя. Провідний мотив. Талант бачити красу в повсякденному житті. Алегоричні образи. Соняшник – поет, сонце – поезія. Художні засоби. Епітети (золоті переливи, засмагле сонце); метафори (сонце їхало на велосипеді); звертання (поезіє, сонце моє оранжеве); алегорія. Віршовий розмір. Верлібр (вільний вірш). Примітки. Поет-шістдесятник.“Паспорт” твору

Номер слайду 13

Літературний диктант “Кольорова гама почуттів”Випишіть назви кольорів, які є в поезії.

Номер слайду 14

У чому простежується новаторство Івана Драча?Проблемне питання

Номер слайду 15

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Вивчити конспект. Написати відгук на “Баладу про соняшник”.Індивідуальне завдання – скласти тестові завдання до поезії (12 питань).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марценко Галина Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
3505
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку