Презентація до інтелектуальної біологічної гри "Найрозумніший"

Про матеріал

Яскрава змістовна презентація до біологічної інтелектуальної гри "Найрозумніший" (для учнів 11-х класів). Спрямована на розвиток логічного мислення, швидкість реакції, кмітливість, вміння учнів застосовувати свої знання в нестандартних ситуаціях.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтелектуальна біологічна гра «Найрозумніший»Гра – основа успішного навчання

Номер слайду 2

Відбірковий тур. Кожне запитання 1 бал

Номер слайду 3

Найбільший організм на планеті? Яка риба за зовнішнім виглядом нагадує шахову фігуру? 3. Найзубатіша тварина? 4. Яку злакову рослину використовують як будівельний матеріал? 5. Яка рослина носить назву ока птиці? 6. «Кедрові горішки» - це насіння якої рослини? 7. Воно все життя в клітці. Про що мова? 8. У кого очі обертаються незалежно від тіла? 9. Яка рослина може замінити вату? 10. У кого більше ніг: у п'яти восьминогів або у чотирьох кальмарів? (10 балів)

Номер слайду 4

1. Найбільший організм на планеті? (гриб)2. Яка риба за зовнішнім виглядом нагадує шахову фігуру? (морський коник) 3. Найзубатіша тварина? (равлик – має 135 рядів зубів; кожен ряд містить по 105 зубів, в сумі – 14 175! ) 4. Яку злакову рослину використовують як будівельний матеріал? (бамбук)5. Яка рослина носить назву ока птиці? (вороняче око)6. «Кедрові горішки» - це насіння якої рослини? (сосни сибірської)7. Воно все життя в клітці. Про що мова? (серце)8. У кого очі обертаються незалежно від тіла? (у хамелеона)9. Яка рослина може замінити вату? (мох сфагнум)10. У кого більше ніг: у п'яти восьминогів або у чотирьох кальмарів? (Однаково: 5х8 = 4х10 =40) (10 балів)

Номер слайду 5

Найрозумніші люди планети ???

Номер слайду 6

Найрозумніші люди планети. Вільям Шекспір ​​ (творець репертуару англійського театру, багатогранний і найглибший автор епохи Відродження)

Номер слайду 7

Найрозумніші люди планети. Зодчі ​​ (архітектори, які побудували єгипетські піраміди)

Номер слайду 8

Найрозумніші люди планети. Йоганн Вольфганг фон Гете ​​ (німецький поет, прозаїк, драматург, філософ, натураліст і державний діяч)

Номер слайду 9

Найрозумніші люди планети. Мікеланджело ​​ (італійський скульптор, поет, мислитель, живописець, архітектор - один з титанів Ренесансу)

Номер слайду 10

Найрозумніші люди планети. Олександр Македонський ​​ (найбільший полководець, цар, завойовник, творець світової держави)

Номер слайду 11

Найрозумніші люди планетиІсаак Ньютон ​​ (британський математик, механік, астроном і фізик, який відкрив закон всесвітнього тяжіння)

Номер слайду 12

Найрозумніші люди планети. Томас Джефферсон ​​ (ІІІ президент Сполучених штатів Америки, один з батьків-засновників цієї держави)

Номер слайду 13

Найрозумніші люди планети. Леонардо да Вінчі ​​ (великий італійський художник (живописець, скульптор, архітектор) і вчений (анатом, математик, фізик, натураліст), ще один з універсальних діячів Ренесансу)

Номер слайду 14

Найрозумніші люди планети. Фідій ​​ (архітектор Афін)

Номер слайду 15

Найрозумніші люди планети. Альберт Ейнштейн ​​ (вчений, який заснував сучасну теоретичну фізику; громадський діяч)

Номер слайду 16

Основний тур. Кожне запитання 1 бал

Номер слайду 17

Завдання основного туру: Будинки італійського міста Венеції вже сотні років стоять у воді на палях із стійкої до гниття деревини голонасінної рослини. Укажіть цю рослину: а) модрина; б) гінкго; в) ялиця; г) тис?

Номер слайду 18

Завдання основного туру:2. У якої тварини колір жиру зелений?:а) верблюд;б) крокодил;в) носоріг;г) квакша?

Номер слайду 19

Завдання основного туру:3. Яке дерево використовують для виготовлення лиж:а) дуб;б) модрина;в) береза;г) осика?

Номер слайду 20

Завдання основного туру:4. Які птахи вигодовують своїх малят «молоком»?:а) лелеки;б) пінгвіни;в) дрохви;г) пелікани?

Номер слайду 21

Завдання основного туру:5. Які тварини переодягаються – змінюють шкіру чотири рази на рік і щоразу з’їдають попередню:а) ящірки;б) змії;в) жаби;г) крокодили?

Номер слайду 22

Завдання основного туру:6. Містер Браун купив у містера Сміта чорного бика для своєї чорної череди. Нажаль, серед 23 народжених телят виявилося 5 червоного кольору. Містер Браун висунув претензії містерові Сміту. «Так, мій бик підкачав, - сказав містер Сміт, - але він винуватий наполовину. Половину провини несуть ваші корови». «Ні, мої корови тут ні при чому», - сказав містер Браун? Хто правий у цій суперечці?:а) містер Браун;б) містер Сміт;в) праві обидва;г) жоден не правий?

Номер слайду 23

Завдання основного туру:7. По чому, крім крові, можна визначити наявність наркотичної речовини в організмі?:а) аналіз сечі;б) аналіз нігтів;в) аналіз слини;г) аналіз волосся.

Номер слайду 24

Завдання основного туру:8. На рисунку зображено хромосомний набір:а) здорової жінки;б) здорового чоловіка; в) жінки, хворої на синдром Дауна;г) чоловіка, хворого на синдром Дауна?

Номер слайду 25

Завдання основного туру:9. Для збудників синдрому набутого імунодефіциту та грипу спільним є те, що їхня спадкова інформація міститься в:а) молекулах ДНК; б) молекулах білка;в) молекулах РНК;г) нуклеоїді?

Номер слайду 26

Завдання основного туру:10. Який імунітет виникає в організмі після введення лікувальної сироватки проти правця?:а) вроджений;б) пасивний;в) активний;г) клітинний?

Номер слайду 27

Завдання основного туру:11. Забарвлення в норок визначається одним геном з повним домінуванням. Схрещування коричневої норки з сірою дало лише коричневих потомків. У другому поколінні отримали коричневих та сірих норок. З якою ймовірністю серед них слід очікувати появу гетерозиготних?:а) 100 %;б) 50 %;в) 75 %;г) 25 %?

Номер слайду 28

Завдання основного туру:12. Новозеландський плазун гатерія не облаштовує собі нори, а використовує гнізда буревісників. Коли птах уночі повертається до гнізда, гатерія вирушає на полювання. Укажіть тип взаємозв’язків між цими організмами:а) мутуалізм;б) паразитизм;в) коменсалізм;г) хижацтво?

Номер слайду 29

Завдання основного туру:13. Остаточним хазяїном збудника малярії є:а) людина, хвора на малярію;б) самка малярійного комара;в) самець малярійного комара;г) личинка малярійного комара?

Номер слайду 30

Завдання основного туру:14. На рисунку зображено схему дії екологічного фактора. Проаналізуйте твердження і вкажіть правильні.І. Межі витривалості виду позначено точками А і Б. ІІ. Затемнені ділянки відповідають зоні пригнічення життєдіяльності:а) правильне лише І;б) правильне лише ІІ;в) обидва правильні;г) обидва неправильні?

Номер слайду 31

Завдання основного туру:15. Клітина кореня жита містить 14 хромосом. Скільки хромосом знаходиться в клітині ендосперму насінини?:а) 21;б) 7;в) 14;г) 28?

Номер слайду 32

Завдання основного туру:16. Як називають науку, що вивчає молюсків:а) малакологія;б) молюскологія;в) іхтіологія;г) бріологія?

Номер слайду 33

Завдання основного туру:17. Ботулізм – смертельна хвороба, яку спричиняють токсини бактерії Клостридіум. Який продукт може стати причиною ураження людини ботулізмом?:а) пліснявий хліб;б) домашні консерви;в) гнилі фрукти;г) немиті овочі.

Номер слайду 34

Завдання основного туру:18. Серед зображених організмів укажіть ті, яким властивий розвиток з повним перетворенням?а) 3, 4;б) 2, 3;в) 2, 4;г) 1, 2?

Номер слайду 35

Завдання основного туру:19. У хлопчика І група крові, а в його сестри — ІV. Які групи крові мають їхні батьки?:а) II та III;б) І та IV;в) II та IV;г) І та III?

Номер слайду 36

Завдання основного туру:20. Відновлення рослинності на місці лісової пожежі — це приклад:а) первинної сукцесії;б) клімаксу;в) вторинної сукцесії;г) еволюції.

Номер слайду 37

Завдання основного туру:21. Під час швидкого підйому водолаза з великої глибини в його крові утворюються пухирці газу, що є причиною розвитку кесонної хвороби. Який це газ?а) вуглекислий;б) азот;в) чадний;г) кисень.

Номер слайду 38

Завдання основного туру:22. З урожаю картоплі одного сорту відібрали 100 бульб. Кожну зважили й побудували варіаційну діаграму. Для посіву залишили тільки бульби, що мали масу 180-200 грамів. Бульби якою масою можна очікувати в урожаї наступного року?а) від 30 до 200 грамів;б) тільки 110 грамів;в) від 30 до 200 грамів;г) тільки від 110 до 200 грамів.

Номер слайду 39

Завдання основного туру:23. У середині ХІХ ст. на одній із ферм в Австралії випустили на волю 12 пар кроликів, завезених із Європи. За 40 років популяція кроликів розрослась до кількох сот мільйонів особин, які знищили кормову базу місцевих травоїдних. Яку властивість біогеоценозу порушено?:а) самовідтворення;б) саморегуляцію;в) стійкість;г) цілісність?

Номер слайду 40

Завдання основного туру:24. Найбільшу концентрацію отруйних речовин у забрудненому біогеоценозі можна виявити в організмі:а) травоїдних тварин;б) хижих тварин;в) дерев’янистих рослин;г) трав’янистих рослин?

Номер слайду 41

Завдання основного туру:25. У 1930-х роках К. Б. Ван Нієл висунув гіпотезу, яка була підтверджена пізніше, що кисень, який виділяється рослинами під час фотосинтезу, утворюється з:а) вуглекислого газу; б) води;в) глюкози; г) озону?

Номер слайду 42

Завдання основного туру:26. Який гриб спричинює в людини захворювання «антонів вогонь» (гангрена)?:а) сажка; б) ріжки; в) борошниста роса; г) фітофтора?

Номер слайду 43

Завдання основного туру:27. Обчисліть і укажіть відсоток аденілових нуклеотидів у ділянці молекули ДНК, якщо гуанілові нуклеотиди становлять 23 відсотки від загальної кількості:а) 27; б) 23;в) 46; г) 54?

Номер слайду 44

Завдання основного туру:28. Яке захворювання спричинюється віроїдами?:а) синдром набутого імунодефіциту; б) веретеноподібність бульб картоплі; в) губчаста енцефалопатія; г) мозаїчна хвороба тютюну?

Номер слайду 45

Завдання основного туру:29. Процес регуляції утворення сечі забезпечує гормон:а) окситоцин;б) вазопресин;в) адреналін;г) адренокортикотропний?

Номер слайду 46

Завдання основного туру:30. На малюнку зображений організм:а) агама; б) річія; в) міксина;г) аксолотль?

Номер слайду 47

Завдання основного туру:31. Прочитайте опис відомого купця-мандрівника Марка Поло: «У Китаї є чорний камінь, викопують його в горах як руду, а горить він як дрова. Вогонь від нього сильніший, ніж від дров, а процес горіння триває всю ніч аж до ранку. Спалювати цей камінь набагато дешевше та й до того ж дерева зберігаються...». Викопні представники якої групи рослин утворили корисну копалину, описану мандрівником?а) бурі водорості; б) покритонасінні; в) діатомові водорості;г) папоротеподібні

Номер слайду 48

Завдання основного туру:32. Генотип зображеної на малюнку тварини:а) ХАХа;б) ХАХА;в) Ха. У;г) ХАУ?

Номер слайду 49

Завдання основного туру:33. На рисунку зображено об’єкти живої природи попарно. Які пари утворені об’єктами, що знаходяться на одному рівні організації живої природи?а) перша й четверта;б) перша й третя;в) друга й четверта;г) третя й четверта?

Номер слайду 50

Завдання основного туру:34. У ході еволюції ссавців виникли форми, які адаптувалися до різних середовищ існування, зокрема рукокрилі опанували повітряний простір, китоподібні пристосувалися до життя у воді, деякі комахоїдні населяють ґрунт. Наслідком якого процесу є наведений факт? а) дивергенції; б) паралелізму;в) конвергенції;г) дегенерації?

Номер слайду 51

Завдання основного туру:35. Явище, коли у людини один ген визначає руде забарвлення волосся, світлий колір шкіри і наявність ластовиння є проявом:а) комплементарності;б) множинної дії генів;в) полімерії;г) множинного алелізму?

Номер слайду 52

Завдання для глядачів

Номер слайду 53

Завдання основного туру: Назвіть плід горобини (яблуко)

Номер слайду 54

Завдання основного туру:(вельвічія дивна) 4. Назвіть зображену на малюнку рослину?

Номер слайду 55

Завдання основного туру:4. Спори яких рослин використовують в піротехніці? (плаунів)

Номер слайду 56

Завдання основного туру:3. Назвіть рослини, які квакають (мор-ква, ква-соля)

Номер слайду 57

Завдання основного туру:5. Назвіть зображений на малюнку організм (морська качечка)

Номер слайду 58

Завдання основного туру:6. Личинка якої комахи може пересуватися реактивно? (личинка бабки)

Номер слайду 59

Підведення підсумків

Номер слайду 60

Молодці !!!

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
23 липня 2018
Переглядів
3320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку