Квест – урок Кіммерійці, скіфи, сармати на території України. Взаємини греків з місцевим населенням.
Номер слайду 2
Мета уроку Познайомитись з племенами, які жили на землях України на рубежі нашої ери. Визначити характер їх відносин з античними містами-державами і один з одним. Розвивати вміння самостійно здобувати знання, використовувати додаткові джерела інформації для отримання нових знань. Розвивати навички дій за алгоритмом, роботи в команді і навички критичного мислення. Формувати допитливість та інтерес до історії свого народу.
Номер слайду 3
Що таке квест?Квест – урок– це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого: використовуються інформаційні ресурси,здобувають нові знання,застосовуються власні знання та досвід,спілкуються з учасниками квесту. Проблемне завдання. Чому в Північному Причорномор’ї була така активна міграція племен?Хто вони, ті народи, що населяли прабатьківщину слов’ян?Що залишили нам у спадок?
Номер слайду 4
Маршрут квесту. Рівень1. Створення платформи гри. Знайомство з персонажами. Накопичення інформації. Рівень 2. Повітряний. Шлях героїв. Рівень 3. Земний. Джерела сили. Впізнай мене. Рівень 4. Підводний. Грецький порт. Рівень 5. Підземний скарб. Рівень 6. Ключ знань. Аналіз та синтез. Рівень 7. Відкриваємо скрині. Підбиття підсумків гри.1234567
Номер слайду 5
Рівень1. Створення платформи гри. Накопичуємо знання, щоб виконувати завдання наступних рівнів. Зверніть увагу на* напрям міграція кочових народів,* основні заняття племен,* особливості релігії та культури,* історичні персоналіїОцінюють завдання представники грецьких полісів разом з учителем. Максимальна кількість балів – 50.
Номер слайду 6
Рівень 2. Повітряний. Шлях героїв Подивіться на територію Євразії з висоти літака або ракети на шляхи переміщення народів. На контурних картах різними олівцями відмітьте напрям міграції стародавніх племен на територію Північного Причорномор'я:червоним - кіммерійців,синім - скіфів,зеленим – сарматів. Оцінює керівник гри і кладе монети до скриньки скарбів. Максимальна кількість балів – 10.
Номер слайду 7
Рівень 3. Земний. Джерела сили. Впізнай мене. Підніміть камінь, що зображений на наступних слайдах, знайдіть під ним завдання та виконайте його якомога швидше. За запропонованим описом впізнайте предмет чи історичний персонаж. Запишіть відповідь на картці кольору свого народу.«Він був коротким, але міцним. Коваль виготовляв його із загартованого заліза. З ним скіфу було зручно бити ворога під час руху». Оцінюють елліни. Максимальний бал - 12.
Номер слайду 8
«Я зробив усе для зміцнення своєї держави. Скіфи довго будуть пам'ятати мудрого, сильного і великого царя». Головна богиня скіфів, покровителька того, чого у кочових народів не було."Я змогла змусити чоловіків підкорятися мені і підписала вигідний сарматам мир».123
Номер слайду 9
» "Я об’їхав багато земель та народів, але перш за все мене здивували своєю зброєю «дояри кобилиць та молокоїди»«Навіть войовничі ассирійці називали нас велетнями»45
Номер слайду 10
Рівень 4. Підводний. Грецький порт. Зануртеся в теплі води Понту Евксинського. Там, на глибині 20 метрів, лежить затонуле грецьке судно. Дістаньте з його трюмів ті товари, які ви купили б у грецьких торговців, якби корабель не затонув. Завантажте товари в сітку до свого човна. Оцінюють елліни. Максимальний бал – 22.
Номер слайду 11
Амфори з вином Виноградні садженціХутро Тканини. Зброя Вази. Прикраси Оливкове масло. Кінська амуніція Мармур. Глиняна плитка Сувої пергаменту. Сир Рала
Номер слайду 12
Завантажте на грецький корабель, що стоїть в порту, свої товари. Борошно. Часник. Глиняний посуд. Залізна руда. Молоко. Збіжжя. Годинники. Бляшки. Фалари. Зброя. Мідний посуд. Раби. Річкова риба. Хутро
Номер слайду 13
Рівень 5. Підземні скарби З підземної печери візьміть коштовності свого народу і поверніть їх на свою землю. За кожну правильно обрану коштовність - 2 бали. Самооцінка.
Номер слайду 14
КіммерійціСармати. Скіфи
Номер слайду 15
КіммерійціСкіфи. Сармати
Номер слайду 16
Рівень 6. Ключ знань. Аналіз та синтез. Визначити, що було загального і відмінного в житті і культурі кочових народів Північного Причорномор’я. Запишіть свої висновки на великий аркуш паперу, розмістіть його на таблиці на дошці і поясніть їх. Кожна загальна та спеціальна риса, вірно названа, принесе команді 2 бали. Оцінює керівник гри. Загальні риси. Особливі риси1 2 3 4 5 6
Номер слайду 17
Вирішення проблемного завдання Чому в Північному Причорномор’ї була така активна міграція племен?Який спадок залишили нам кочовики І тисячоліття до н.е.?З якими племенами греки підтримували мирні відносини?
Номер слайду 18
Відкрийте свої скриньки та підрахуйте монети, отримані під час гри. Та команда, що набрала найбільшу кількість балів, отримує оцінки 12-11 і т. ін. Заповнити таблицю участі.
Номер слайду 19
Підсумки уроку. Чи сподобався вам урок?Які труднощі виникали під час підготовки?Чи все запам’ятали?