Мета уроку Познайомитись з племенами, які жили на землях України на рубежі нашої ери. Визначити характер їх відносин з античними містами-державами і один з одним. Розвивати вміння самостійно здобувати знання, використовувати додаткові джерела інформації для отримання нових знань. Розвивати навички дій за алгоритмом, роботи в команді і навички критичного мислення. Формувати допитливість та інтерес до історії свого народу.
Що таке квест?Квест – урок– це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого: використовуються інформаційні ресурси,здобувають нові знання,застосовуються власні знання та досвід,спілкуються з учасниками квесту. Проблемне завдання. Чому в Північному Причорномор’ї була така активна міграція племен?Хто вони, ті народи, що населяли прабатьківщину слов’ян?Що залишили нам у спадок?
Маршрут квесту. Рівень1. Створення платформи гри. Знайомство з персонажами. Накопичення інформації. Рівень 2. Повітряний. Шлях героїв. Рівень 3. Земний. Джерела сили. Впізнай мене. Рівень 4. Підводний. Грецький порт. Рівень 5. Підземний скарб. Рівень 6. Ключ знань. Аналіз та синтез. Рівень 7. Відкриваємо скрині. Підбиття підсумків гри.1234567
Рівень1. Створення платформи гри. Накопичуємо знання, щоб виконувати завдання наступних рівнів. Зверніть увагу на* напрям міграція кочових народів,* основні заняття племен,* особливості релігії та культури,* історичні персоналіїОцінюють завдання представники грецьких полісів разом з учителем. Максимальна кількість балів – 50.
Рівень 2. Повітряний. Шлях героїв Подивіться на територію Євразії з висоти літака або ракети на шляхи переміщення народів. На контурних картах різними олівцями відмітьте напрям міграції стародавніх племен на територію Північного Причорномор'я:червоним - кіммерійців,синім - скіфів,зеленим – сарматів. Оцінює керівник гри і кладе монети до скриньки скарбів. Максимальна кількість балів – 10.
Рівень 3. Земний. Джерела сили. Впізнай мене. Підніміть камінь, що зображений на наступних слайдах, знайдіть під ним завдання та виконайте його якомога швидше. За запропонованим описом впізнайте предмет чи історичний персонаж. Запишіть відповідь на картці кольору свого народу.«Він був коротким, але міцним. Коваль виготовляв його із загартованого заліза. З ним скіфу було зручно бити ворога під час руху». Оцінюють елліни. Максимальний бал - 12.
Рівень 4. Підводний. Грецький порт. Зануртеся в теплі води Понту Евксинського. Там, на глибині 20 метрів, лежить затонуле грецьке судно. Дістаньте з його трюмів ті товари, які ви купили б у грецьких торговців, якби корабель не затонув. Завантажте товари в сітку до свого човна. Оцінюють елліни. Максимальний бал – 22.
Рівень 6. Ключ знань. Аналіз та синтез. Визначити, що було загального і відмінного в житті і культурі кочових народів Північного Причорномор’я. Запишіть свої висновки на великий аркуш паперу, розмістіть його на таблиці на дошці і поясніть їх. Кожна загальна та спеціальна риса, вірно названа, принесе команді 2 бали. Оцінює керівник гри. Загальні риси. Особливі риси1 2 3 4 5 6