Особливості роботи над творами різних жанрів у початкових класах. Методичний бюлетень
Номер слайду 2
Читання – це передусім виховання серця, доторкання людського благородства до потаємних куточків дитячої душі В. О. Сухомлинський
Номер слайду 3
Ефективність навчання в сучасній школі залежить від уміння вчителя обрати метод, прийом навчання в конкретних умовах для кожного уроку. Метод навчання — спосіб упорядкованої, взаємопов'язаної діяльності вчителів та учнів, спрямованої на вирішення завдань освіти, виховання і розвитку в процесі навчання. Складовим елементом методу навчання є прийом навчання.
Номер слайду 4
Жанри художніх творів казка як фольклорний художній твірбайка, її жанрові особливостіоповідання як невеликий розповідний художній твірвірш – рима, ритм, настрій у віршімалі фольклорні жанри (прислів’я, приказки, загадки, скоромовки, лічилки)особливості дитячих творів науково – пізнавального зміступ’єса, її відмінність від інших жанрів
Номер слайду 5
Робота з казкою Казкотерапія – це інтегрована діяльність, уякій дії уявної ситуації пов’язані з реальним спілкуванням, що спрямоване на самостійність,активність, творчість, регулювання дитиноювласного емоційного стану. Казкотерапія сприяєрозвитку: активності самостійності емоційності; творчості; зв’язного мовлення.
Номер слайду 6
Прийоми роботи з казкою Переписування і дописування авторських казок. Зміна назв знайомих казок. Введення частки не у зміст казки. Об'єднання декількох казок – народження новоїКазковий трикутник. Розповідь “ навиворіт ”Новий герой казки. Салат із казок. Додавання у казку чарівних предметів. Розповідь казок (від імені інших осіб)
Номер слайду 7
Робота з оповіданням. Технологія «Мої думки». Скласти свій фінал твору. Змінити сюжет твору. Наділити героя іншими якостями. Ввести нових героїв у твір. Змінити місце діїПеренести героїв твору у нові обставини. Намалювати комікси до твору«Крокуй і думай» Трихвилинне есе. Крісло автора
Номер слайду 8
Завдання для вчителів Чому мама так хвалить? Василь Сухомлинський Пішла мама на роботу, а вдома залишилась шестирічна дівчинка Люда. Вона ще не ходить до школи. Мама сказала Люді, щоб вона курей нагодувала й квіти полила. Люда нагодувала курей і полила квіти. А подам думає: "Зварю борщу. Мама прийде з роботи втомлена. Хай відпочине". Зварила Люда борщу, попробувала. Борщ несмачний... Оце буде мама сваритися, що вона несмачного борщу наварила. Прийшла мама з роботи. Здивувалась, що Люда зварила страву. Насипала борщу, їсть і хвалить:- Ой смачного ж ти борщу зварила, дочко. Люді ніяково слухати ці слова. Садже вона пробувала борщ - він несмачний. Думає Люда: "Чому ж мама так хвалить?" Написати протягом 3 хвилин те, що спадає на думку про прочитаний твір.
Номер слайду 9
Робота над творами науково-пізнавального змісту За жанровою та тематичною різноманітністю – це оповідання, пізнавальні казки, повісті про явища природи, історичні події, видатних особистостей, відкриття в різних галузях знань.«Снігова куля» Поспівчувати героєві твору та заспокоїти його. Зробити моделі, аплікації, об'ємні вироби до твору з наявних матеріалів. Складання чистомовок, що безпосередньо стосуються твору. Наприклад:шпа-шпа-шпа — чекаємо шпака, шпи-шпи-шпи — десь летять вони, шпу- шпу-шпу — я давно їх жду.
Номер слайду 10
Завдання для вчителів. Собака — домашня тварина та улюблений друг дорослих та дітей. Опис собаки художній чи науковий часто потрібний для написання гарного твору чи статтіНаписати статтю про собаку та скласти чистомовку
Номер слайду 11
Робота з п’єсою«Покажи пантомімою!»Подати заголовок твору у вигляді анаграми. Пізнавальні цікавинки до уроку. Фразеологізми, вдалі вислови. Дібрати найбільше ознак. Намалювати або усно описати одяг героїв твору.
Номер слайду 12
Завдання для вчителівІнсценізувати п'єсу “ Бабусина пригода “, працюючи в групах:І група - І діюІІ група - ІІ дію ІІІ група - ІІІ дію
Номер слайду 13
Робота з віршем Епічні вірші – наявний розвиток подій, в центрі яких діють особи. Подібні до оповідань, казок Ліричні – не мають сюжетного розвитку. Відтворюють переживання поета, почуття властиві усім людям
Номер слайду 14
Робота з віршем. Вправи:«Аплодисменти»«Знайди пару»«Підбери риму»«Третій (четвертий) зайвий»«Знайди помилку»“Заміни вираз словом»Гра « Джерельце» Гра « Хто останній »Гра "Нісенітниця“„Вірш за початком”Техніки віршування: Лімерик. Буриме. Акровірш. Тавтограма. Хокку«Вірші про нас та світ навколо нас»Каламбури. Синквейн Сенкан
Номер слайду 15
Завдання для вчителів 1 група в техніці віршування “Буриме” придумати вірш з римами пташка-кашка, болото-робота2 група в техніці “Тавтограма”- скласти вірш у якому всі слова починаються з однієї літери3 група скласти нескінчений вірш який можна повторювати, аби в риму – “Каламбур”
Номер слайду 16
Робота з байкою Особливі, притаманні тільки байці особливості, які відрізняють її від інших жанрів, а саме:будова байки: твір складається з двох частин, перша з яких зображує подію чи передає розповідь про неї, друга є мораллю; у більшості байок розповідна частина є своєрідним оповіданням з гострим конфліктом, ця частина часто будується у формі діалогу;різноманітність персонажів байки: ними можуть бути як люди, так і тварини й рослини, а також предмети;алегоричність розповіді, її повчальний характер.
Номер слайду 17
Робота з прислів’ями «Додай слово» «Роз’єднай слова» Понови слова і прочитай прислів’я. «Знайди пару», «Утвори пару» «Збери прислів’я»«Телеграф»дібрати прислів’я – заголовок до твору;переказати твір використавши прислів’я;скласти план з використанням прислів’їв;вибірковий переказ (опис природи) з включенням прислів’я;.прочитати уривок до певного прислів’я;дібрати прислів’я, що характеризують певного героя;дібрати прислів’я на задану тему;дібрати прислів’я до певної ілюстрації;дібрати прислів’я до епізоду, що ілюструє головну думку твору;інсценізація прислів’я.