Презентація до психологічної просвіти батьків учнів середньої ланки «Як підвищити навчальну успішність підлітків»

Про матеріал

Презентація до психологічної просвіти має на меті ознайомити батьків учнів середньої ланки з результатами діагностики особливостей навчальної мотивації учнів, надати рекомендації стосовно підвищення успішності підлітків у навчанні.

ПЛАН

1.Вступ.

2.Мотивація як рушійна сила навчальної діяльності.

3.Мотиви навчальної діяльності (за Б. Пашнєвим).

4.Результати діагностики особливостей мотивації учнів 8-го класу.

5.Домашні завдання – як важлива умова підвищення навчальної успішності школярів.

6.Перегляд відео Дискусійного клубу Полтави на тему: «Чи потрібно школярам задавати домашні завдання?»

7.Як підвищити мотивацію дітей до навчання. Поради для батьків.

8.Виконуємо домашні завдання з радістю. Поради для батьків.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як підвищити навчальну успішність підлітка Інформація та рекомендації для батьків. Практичний психолог Лалакулич Марина Михайлівна

Номер слайду 2

Мотивація до навчання як важливка умова успішного навчання (Д. Дідро)Людина, що не знає нічого, може навчитися, справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися

Номер слайду 3

Мотивація як рушійна сила навчальної діяльності Мотивація – це інтереси, потреби, прагнення, емоції, переконання, ідеали, установки, які спонукають учня до діяльності. Мотивація сприяє появі в учня навчальної ініціативи й любові до навчання, спонукає його діяти з максимальною енергією в різних навчальних ситуаціях. Мотив – це спрямованість учня на те, заради чого необхідно вчитись і те, що саме спонукає його до навчання.

Номер слайду 4

Мотиви (за Б. К. Пашнєвим)Мотив зовнішнього примусу, уникання покарання. Дитину спонукає до навчання бажання уникнути покарання за невиконані завдання. Соціально-орієнтований мотив обов’язку й відповідальності. Особистість спонукає до навчання бажання мати знання, щоб приносити користь людям. Пізнавальний мотив. Бажання мислити, пізнавати нове, невідоме, розв’язувати складні завдання характеризують школяра, для якого провідним мотивом, який стимулює вчитися, є пізнавальний мотив. Мотив престижу. Цей мотив спонукає до навчання бажання бути серед найкращих учнів. Мотив матеріального добробуту. Особистість спонукає до навчальної діяльності бажання мати в майбутньому хорошу професію, хороші матеріальні умови. Мотив отримання інформації. Бажання бути грамотною, ерудованою людиною властиве для учня, якого стимулює до засвоєння знань мотив отримання інформації. Мотив досягнення успіху. Дитина навчається, щоб будь-яку роботу виконувати якнайкраще. Мотив орієнтації на соціально залежну поведінку. Учня спонукає до навчання бажання, щоб інші не думали про нього погано, щоб не бути гіршим за інших.

Номер слайду 5

Методика вивчення мотивів навчальної діяльності учнів (Б. Пашнєв). Мета дослідження за методикою: вивчення провідних мотивів навчальної діяльності. Кількість учнів 8-го класу: 19, з них взяло участь в дослідженні 17 учнів. 10 дівчат (59%), 7 хлопців ( 41%).

Номер слайду 6

Провідні мотиви

Номер слайду 7

Значення мотивів для навчальної діяльності

Номер слайду 8

Спрямованість на оцінку або на отримання знань (Е. Ільїн, Н. Курдюкова). Мета дослідження за методикою: визначення рівня мотивації на одержання знань та на одержання оцінки. Кількість учнів 8-го класу: 19, з них взяло участь в дослідженні 15. Дівчат 10 (67 %), 5 хлопців ( 33%).

Номер слайду 9

Співвідношення мотивації на одержання знань та на одержання оцінки

Номер слайду 10

Мета домашніх завдань Домашнє завдання передбачає самостійне засвоєння вивченого матеріалу, закріплення нової теми, творча робота, розвитоквласних умінь, здібностей та багато іншого.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Висновок за наслідками дискусіївід Олександра Золотухіна: Роблячи домашні завдання дитина навчається самостійній роботі. Це додаткова можливість для батьків взяти участь у навчальному процесі дитини, відчути єдність з дитиною. Нарешті, це можливість для дитини зрозуміти, що немає чіткої грані між навчанням, роботою, відпочинком. Одне плавно перетікає в інше і може одночасно бути і тим, і тим, і тим. Але ж за все слід платити. Більше часу витрачаєш на навчання — менше залишиться на інші справи. Менше для того, щоби просто відпочити, менше для дитячих забав, менше для захоплень. Зрештою, непрямо знижується мотивація: віднавчався у встановлений час — далі відпочиваєш. А як немає мотиву (відпочинку), то й навчатися у встановлений шкільний час стає не в радість.

Номер слайду 13

Як підвищити мотивацію дітей до навчання Кожній дитині потрібна підтримка близьких. Тому батькам варто хвалити не тільки результати виконаної роботи, а й докладені до цього зусилля. Хваліть дитину за своєчасне і якісне виконання домашнього завдання. Не порівнюйте її вміння з умінням інших дітей. Лаяти підлітка за найменшу помилку – погана ідея. Якщо ви будете на нього кричати, він емоційно дистанціюється від вас і на знак протесту припинить прислухатися до ваших порад. Не ставте відразу ж високих очікувань. Часто саме високі очікування стримують підлітка, чинять на нього тиск і викликають занепокоєння. Навчіть підлітка ставити собі маленькі цілі й досягати їх. Як тільки підліток досяг поставленої мети, він відразу ж повинен перейти до наступної. Досягнення маленьких цілей навчить досягати бажаного в майбутньому. Переконайтеся, що навчання не заважає іншим творчим заняттям підлітка. Простежте за тим, щоб він приділяв час своїм хобі. Винагороди за наполегливість у навчанні.

Номер слайду 14

Виконуємо домашні завдання з радістю. Поради для батьків

Номер слайду 15

1. Спробуйте зрозуміти, чому підліток не хоче виконувати домашнє завдання. Для цього існує багато причин. Він повністю поглинений якимось іншим заняттям? Він планує піти гуляти з друзями? Або він зараз не може відірватися від відеоігри? Що б то не було, знання причини – кращий спосіб їй протистояти. Пам'ятайте, що виховання підлітка будується на довірі. Створіть ситуацію, при якій ви будете довіряти підлітку, але в разі обману, відповідальність повинна повністю лягає тільки на нього. 2. Враховуйте емоційний стан дитини. Страх погано щось зробити веде до того, що людина вирішує не робити взагалі нічого. Якщо головними причинами невиконання домашньої роботи є не лінь і не розваги, тоді варто спробувати поговорити з дитиною відверто про те, що відбувається в її житті. 3. Принесіть підлітку його портфель. Підлітки ліниві по природі. Їм може бути набагато важче взятися за домашню роботу, якщо рюкзак в іншій кімнаті, а їм добре на дивані. Іноді вони можуть просто забути про домашнє завдання, якщо нагадування про нього немає перед очима. Поради для батьків

Номер слайду 16

4. Постійно нагадуйте про домашню роботу. Підлітки зазвичай втомлюються після довгого дня й не хочуть робити уроки. Тому батькам недостатньо просто нагадувати дитині про це. Сядьте разом з підлітком і допоможіть йому спланувати свою роботу. Виділіть завдання, які здадуться дитині найбільш складними.  5. Обговоріть наслідки. Якщо підліток планує погуляти з друзями, не змушуйте його спочатку зробити домашню роботу. Просто попередьте, що якщо він не виконає поставлене завдання за оцінками, то не зможе гуляти тиждень. Дозвольте їм піти, але попередивши про наслідки. 6. Використовуйте техніки позитивного настрою. Намагайтеся бути позитивним. Якщо підліток прийшов до вас і розповідає щось жахливе, наприклад, невдачі на підсумковій контрольній або що-небудь подібне, поставтеся з розумінням. Адже йому знадобилося не мало хоробрості, щоб зібратися з духом і розповісти. Тому, чим спокійніше ви поставитеся, тим більше ймовірність, що підліток прийде до вас обговорити свої проблеми ще раз. Поради для батьків

Номер слайду 17

Поради для батьків 7. Змусьте підлітка почати. Це не так просто, як здається на перший погляд. Замість того, щоб говорити «іди роби домашню роботу», приведіть підлітка на робоче місце і сядьте поруч. Не здавайтеся і не йдіть. Просто сидіть поруч, поки він не відкриє зошит або ноутбук і не почне працювати. Простежте, що він справді взявся за роботу. Як тільки він включився у виконання домашнього завдання, ви можете піти і дати йому можливість продовжити. 8. Відстежуйте історію роботи з комп’ютером. Якщо підліток працює на комп'ютері, переконайтеся, що він займається тим, чим треба. Крім того, можна встановити батьківський контроль та інші обмеження на доступ в інтернет. 9. Не прискіпуйтесь і не тисніть. Це змушує підлітків чинити опір ще більше. Як вже було сказано вище, будьте добрими і наполегливими. Дані засоби більш ефективні, ніж крики і читання лекцій. Наприклад, влаштуйте спільний мозковий штурм. Підлітки більш схильні дотримуватися план, у складанні якого вони брали участь.

Номер слайду 18

Поради для батьків 10. Трохи хитрощів. Якщо підлітку просто не подобається предмет, переконайте його, що зробите все за нього, якщо він принесе вам домашню роботу. Примусьте його принести домашнє завдання на диван, де ви можете сісти вдвох і разом попрацювати. Спробуйте визначити глибину розуміння предмета підлітком, а потім за допомогою невеликої хитрості змусьте зробити все самостійно. Скажіть, що вам потрібно відійти на кілька хвилин. Перед тим як піти, попросіть зробити поки одну-дві задачки самостійно. 11. Укладайте угоду. Якщо на підлітка виявляється тиск з боку однолітків, наприклад, щоб він пішов гуляти з друзями, дозвольте йому. Домовтеся, що незалежно від того, у скільки підліток повернеться додому, домашня робота на завтра все одно повинна бути зроблена. Укладіть угоду і складіть план дій. Більшість підлітків будуть намагатися зробити все на відмінно не для того, щоб не розчарувати вас, а щоб мати можливість погуляти з друзями.

Номер слайду 19

Для виховання дитини потрібно більш проникливе мислення, більш глибока мудрість, ніж для управління державою.

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 січня 2018
Переглядів
3081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку