Презентація до теми бароко

Про матеріал
Цей мультимедійний засіб доцільно використовувати на уроках згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою МОН України від 06.06.2012р.№664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804). Він стане цінним допоміжним джерелом для забезпечення урізноманітнення уроків мистецтва у 8 класі, сприятиме розвитку пізнавальних інтересів, соціокультурної компетентності учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Черкаська загальноосвітня школа I-III ступенів №22 Презентація на тему: СТИЛЬ БАРОКО І РОКОКО В УКРАЇНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІВчитель: Сущенко Ольга Михайлівна

Номер слайду 2

Бароко в українському мистецтвіУ період другої половини XVII–XVIII ст мистецтво бароко проявило себе в усіх культурних сферах нашої країни, а у XVIII ст. воно вже відоме всьому світові як українське бароко, яке нерідко називають козацьким. Козацтво було носієм нового художнього смаку і замовником багатьох творів, утворюючи власне творче середовище, й виступало як творець самобутніх художніх цінностей: козацькі думи, пісні, танці, літописи, ікони, собори. СОБОР СВЯТОГО ЮРА У ЛЬВОВІ

Номер слайду 3

Українське бароко розвивалося під впливом, з одного боку, європейського бароко, а з другого, — народної культури та місцевих мистецьких традицій. Національні риси бароко в Україні виявилися у всіх видах мистецтва (живописі, графіці, скульптурі, архітектурі, музиці тощо) і сформувалися у містах Придніпров’я та Києві, який у XVII столітті став центром художнього життя нашої країни. Домініканський костел. Львів

Номер слайду 4

АРХІТЕКТУРА Бароко в Україні найбільше представлене в церковній архітектурі, яка відігравала домінуючу роль у мистецтві того часу і залишила найбільшу кількість характерних зразків стилю в різних регіонах України. Значно менше було зразків у скульптурі. На Лівобережній Україні різьблення вівтарів (бароковий вівтар Софії Київської, вівтар в церкві міста Глухів тощо) пов’язане з храмовим будівництвом у країні. Скульптурне мистецтво також розвивалось у творчості скульптора И. Г. Пінзеля та усіх представників Львівської школи скульптури: І. Григоровича-Барського, С. Ковніра. Каплиця Боїмів. Львів: 1 - вівтар; 2 - загальний вигляд.

Номер слайду 5

Мистецтво бароко вплинуло на живопис України — фрески, стінописи, гравюру. Українське або Козацьке бароко — назва мистецького стилю, що був поширений на українських землях Війська Запорозького у ХУІІ-ХУІІІ ст. Виник внаслідок поєднання місцевих архітектурних традицій та європейського бароко. Георгіївський собор Видубицького монастиря в Києві; 2 - Свято-Троїцький собор у Густині

Номер слайду 6

Шедеври української барокової архітектури. Барокова церква Св. Андрія (Андріївська церква) (Київ) — діючий храм Української автокефальної православної церкви. Цей одноку-польний храм з п'ятиглавим завершенням у  формі хреста, в кутах якого розміщені декоративні вежі на масивних стовпах. Зовні вони прикрашені пілястрами з трьома парами колон з капітелями коринфського ордеру. Храм був збудований у 1747-1762 рр. за проектом архітектора Ф. Б. Растреллі на Андріївській горі. Андріївська церква. Київ

Номер слайду 7

Свято-Успенський соборголовний соборний храм Почаївської лаври — православного чоловічого монастиря у Почасві (Тернопільщина) зі статусом лаври. Це найбільша православна святиня Волині і друга, після Кисво-Печерської лаври, України. Собор був побудований у стилі пізнього бароко спільними зусиллями архітекторів Г. Гофмана та П. Полейовського. Він підіймається над землею на 56 метрів, а вінчає його величний купол. Велика тераса-галерея з трьох сторін слугує обрамленням. Над центральним входом собору — ікона Успіння Божої Матері.

Номер слайду 8

Дзвіниця Михайлівського Золотоверхого монастиря (монастир споруджений у 1108-1113 рр. онуком Ярослава Мудрого Святополком Ізяславичем) збудована у 1716-1719 рр. на місці розібраної дерев’яної дзвіниці, в стилі українського бароко. Дзвіниця мала 3 яруси і 23 дзвони. Дзвіницю Михайлівського Золотоверхого монастиря в часи радянської влади, разом із головним храмом монастиря та його господарськими частинами, розібрали. Нове життя дзвіниця отримала під час відновлення собору та інших монастирських будівель, які тривали у 1997-1998 рр. Дзвіницю відбували за фотографіями та обмірами, зробленими перед перед руйнацією.

Номер слайду 9

Українська барокова архітектура розвивалася не тільки за рахунок нового будівництва, а й через надання давньоруським храмам епохи княжої доби рис нового художнього напряму (як, наприклад, сталося під час реставрації Софійського собору, Михайлівського монастиря, ансамблю Кисво-Печерської лаври чи Успенського собору в Чернігові). Численні будівлі та давньоруські храми ХУІ-ХУІІ ст. були перебудовані у ХУІІ-ХУІІІ ст., отримавши нове оздоблення і новий вигляд, ставши яскравими зразками бароко. Ансамбль. Києво-Печерської Лаври, Київ. Успенський собор, Чернігів

Номер слайду 10

ОБРАЗОТВОРЧЕ ТА ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВОХарактерною особливістю бароко с його проникнення в усі сфери художньої діяльності. Монументальність форм, експресивність, пишна декоративність орнаментики, парадність та урочистість, що притаманні бароко, знайшли відтворення в образотворчому і декоративному мистецтві України цього періоду. ПОРТРЕТИ ПЕТРА МОГИЛИ ТА ЯКОВА КАЛИТОВИЧА

Номер слайду 11

Іконостаси. Парадну форму барокового малярства становлять розписи іконостасу — неповторні досягнення української культури, що мають світове значення. Вони сповненні розгорнутою символікою, яка прочитується у виразних, театрально піднесених жестах, урочистих постатях, світлових ефектах, лініях драпірування тощо. Архітектоніка і пластика нових іконостасів суттєво відрізнялася від композицій ренесансних іконостасів.Іконостас Андріївської церкви у Києві

Номер слайду 12

Естетика бароко характеризувалася потягом до монументальності та декоративності — в опорядженні інтер’єру храму це відбилось на прагненні максимально збільшити і пасичити декором особливо важливі, з точки зору сакрального значення, компоненти храму. У барокових іконостасах стиль виявився передусім у їх небаченій до цього монументальності та декоративності. У цей час іконостаси подібні до фасадів ошатних багатоярусних будівель, загальна форма яких нагадує тріумфальні арки — усі їх яруси, окрім намісиого, підвищуються від бокових крил до центру. При цьому вся фасадна поверхня, вільна від ікон, за винятком карнизів, повністю вкривалася пишним різьбленням. Барокові іконостаси УкраїниІконостас (з грецької εἰκον– ікона, στασις – місце стояння) — це вівтарна перегородка  з розміщеними в певному порядку  на ній іконами.

Номер слайду 13

Живопис. Провідне місце українського живописного мистецтва доби бароко посідав жанр портрета. Художня мова відтворення портретного образу своєрідно використовувала європейські барокові ідеї та національні традиції, яким також були притаманні риси театралізації, умовності, певна символічна система. Вишуканий стиль бароко якнайкраще виражав духовні інтереси української козацької старшини й вищого духовенства. Значною мірою через портрети сотників і полковників, видатних політичних і культурних діячів епохи козаччини ми маємо уявлення про військових і політичних діячів України тих часів.

Номер слайду 14

Українське мистецтво Рококо. Центром розвитку скульптури рококо був Львів. У добу раннього рококо тут працювали переважно майстри німецького походжеппя, а згодом — французького. До авторів численних статуй, що прикрашали католицькі храми, відносять Т. Гуттера, К. Кученратнера, Т. Фершера, Ю. Маркварта та інших. Стиль рококо вніс істотні зміни як у побудову, так і в декорацію іконостасів. Іконостаси цієї доби не мають суцільної площі і не зберігають симетрії та структурної логіки. Як декоративні елементи (або замість ікон) подекуди з’являються скульптурні зображення. Тлом для орнаментики царських воріт стає решітка або штахетка, виноградну лозу замінюють мушлі або орнамент з тонких вигнутих галузок, стилізованих на зразок мушель. Богородчанський іконостас

Номер слайду 15

Иоган-Георгій Пінзель) — галицький скульптор середини XVIII ст., представник пізнього бароко і рококо, започаткував Львівську школу скульпторів. Розквіт творчості И. Г. Пінзеля пов'язаний з архітектурою у Львові та Бучачі. Найважливішими прикметними особливостями його стилю с монументальний характер величних фігур, духовна наповненість образів, активне моделювання тіл, деталізація облич, своєрідні «кристалізовані» складки одягу. Жертвопринесення Ісаака. Самсон, що роздирає пащу лева. Янгол. Розп`яття

Номер слайду 16

2. https://narodna-osvita.com.ua/5988-baroko-rokoko-v-ukrayinskomu-mistectv.html3 .https://history.vn.ua/pidruchniki/gajdamaka-art-8-class-2016/12.php ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА1. http://vannia-i-struktura-ukrainskowww.osbm.org.ua/index.php/publikatsiyi/liturhiya/1835-formuho-ikonostasa

pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
3589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку