Презентація стане допомогою у опануванні методики трансгресивного навчання, що розкриває науково-дослідну діяльність на уроці "Худоньої культури". Учні, працюючі за цим методом, розкривають можливості досліджувати, аналізувати, робити відкриття в науковому баченні мисецьких творів.
Трансгресія і механізми розвитку особистості розв’язування конвергентних і дивергентних завдань дидактичні розвивальні ігри, навчальні семінари тренінг творчості, імітаційне моделювання ці методи можуть бути медіаційні та немедіаційні У трансгресивному навчанні творчої особистості ключове значення мають продуктивні методи
Заснування трансгресивного навчання Трансгресивне навчання – це навчання, що ґрунтується на досвіді, пробі власних сил через активне дослідження явищ, ситуацій, на розвитку фізичних, практичних, розумових та суспільних умінь, тому що індивід обдарований великими можливостями їх набуття. Й. Козєлєцкі у трансгресивному навчанні виділяє дві мети: різнобічний розвиток особистості, яка уможливить індивідові самостійно пристосуватися до середовища та змін; особистість стає трансгресивним винуватцем, дозволяючи порушення меж власних досягнень і розвиток творчих трансгресій, що підтвердять почуття власної вартості .
Школа розвиває трансгресивну особистість, є місцем науки і життя, де наявні: атмосфера акцептації, різноманітності та інспірації; можливості кооперації; умови розвитку індивідуальності та здібностей; відповідальність за процеси життя і його середовище, де кожний може знайти своє місце як особа, що робить внесок у життя, гідне людини; відкритість і здивованість, власні ініціативи креативності, можливість випробування власних сил з метою заспокоєння зацікавлення.
Трансгресивне навчання в освіті полягає в тому, що відбувається перехід до цілісного світобачення, яке є засадничим підходом до виховання і навчання. Мета і зміст освітньої діяльності переорієнтовуються на потребу у підготовці людини до життя пропонується нова модель особистості – інноваційна людина, а метою навчання стає формування власної дослідницької позиції. …
Трансгресивне навчання на уроках художньої культури є найбільш вдалою формою організації роботи з інтелектуально обдарованими дітьми у секції «Мистецтвознавство» у відділенні Малої академії наук; в процесі навчання учні в МАН під керівництвом вчителя-предметника проводять певну науково-дослідницьку роботу, з якою потім виступають на наукових конференціях, колоквіумах, захищаються під час конкурсу-захисту; для того, щоб учень виявив бажання працювати над науковим дослідженням, у нього необхідно пробудити це бажання, сформувати дослідницьку мотивацію, де на допомогу вчителю прийде трансгресивне навчання; учні мають перед собою приклад – як треба працювати, розуміють, що їхня праця буде використовуватись і в подальшій роботі науковців. Форми роботи з творчо-обдарованими учнями
Яких можливостей набуває учень в науковій роботі Цілеспрямоване виконання наукових досліджень на уроках художньої культури організовує наукову роботу школярів. Науково-дослідницька діяльність учнів на уроках художньої культури включає в себе два взаємопов'язані напрями: навчання елементам дослідницької діяльності, організації та методики наукової творчості; наукові дослідження, що здійснюють під керівництвом вчителя. Поступове зростання обсягу і складності набутих знань, умінь, навичок у процесі виконання наукової роботи забезпечує вирішення таких основних завдань: формування наукового світогляду, оволодіння методологією та методами наукового дослідження; розвиток творчого мислення та індивідуальних здібностей у вирішенні практичних завдань; прищеплення навичок самостійної науково-дослідної роботи; розвиток ініціативи, здатності застосовувати теоретичні знання у своїй практичній роботі; розширення теоретичного кругозору і наукової ерудиції; створення та розвиток резерву вчених, дослідників.
Висновок У сучасних умовах демократизації та індивідуалізації навчально-виховного процесу робота з обдарованими дітьми набула першочергового значення, про що говорять створені в умовах навчальних закладів учнівські наукові відділення МАН. Саме в них для обдарованих учнів створюються оптимальні умови для розвитку, формування навичок пошукової діяльності яка ґрунтується на засадах транcгресивного навчання.