Презентація до теми "Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок"

Про матеріал
Презентація до теми "Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок

Номер слайду 2

Мовленнєва ситуація Це сукупність чинників, що впливають на особливості мовленнєвої поведінки комунікантів; конкретні обставини, за яких відбувається спілкування. ХТО – КОМУ – ЧОМУ – ПРО ЩО – ДЕ – КОЛИ

Номер слайду 3

Основні складники: Адресант (той, хто говорить/пише) Адресат (той, хто слухає/ читає) Предмет (тема і основна думка) Мотив (те,що спонукає до мовлення) Мета (те,чого мовець прагне досягти своїми висловленнями) Обставини спілкування

Номер слайду 4

Мовленнєва роль – це відносно постійна, внутрішньо зв’язана і очікувана іншими система комунікативних (мовленнєвих) вчинків індивіда, значною мірою визначена його соціальним статусом, віковими та іншими чинниками.

Номер слайду 5

Мовленнєва роль Комунікативна поведінка людини, прийняте в суспільстві для відповідної соціальної ролі і ситуації. Той образ, який людина свідомо створює в спілкуванні для досягнення певної мети, це те, ким вона вирішила «прикинутися». Короткочасна Довготривала Ненормативна Нормативна Ініціативна Стандартна

Номер слайду 6

«Симулянт», чи «псевдослухач» «Залежний слухач» «Самозакоханий слухач» «Слухач-автор» «Перебивальник» «Слухач, занурений у себе» «Інтелектуал» чи «слухач-логік» «Слухач-бджола» «Слухач-жало» Ролі «поганих слухачів».

Номер слайду 7

Мовленнєва тактика Сукупність прийомів і методів реалізації комунікативної стратегії, визначена лінія мовленнєвої поведінки на певному етапі комунікативної взаємодії, спрямованої на одержання бажаного ефекту чи запобігання ефекту небажаного. Тактики формують складові діалогу, групуючи і чергуючи відтінки розмови — оцінку, радість, горе, сумнів тощо.

Номер слайду 8

Види мовленнєвих тактик: Раптовість (використання невідомої слухачам інформації); Провокація (на короткий час викликається реакція незгоди з інформацією); Посилання на авторитети (учених, діячів культури тощо); Залучення елемента неформальності(розповідь про свої помилки і їх наслідки); Гумор (парадокси, жарт для створення невимушеної атмосфери); Чорне опанування (співрозмовнику ставлять кілька таких запитань, щоб на жодне з них він не відповів).

Номер слайду 9

Тактичний хід: згрубіла лексика, підвищений тон, натяк, недомовка, двозначність, іронія , етикетні формули, епітети, пестлива лексика, спокійний чи лагідний тон мовлення та ін.

Номер слайду 10

Комунікативна помилка (невдача, девіація) Недосягнення адресантом комунікативної мети; відсутність взаєморозуміння і згоди між учасниками спілкування

Номер слайду 11

Причини: Порушення підготовчих умов спілкування; Недоречність або несвоєчасність спілкування; Створення адресантом незбалансованого спілкування; Розбіжність світоглядів; Неврахування фізичного стану, ментальності, ерудиції, рівня обізнаності з конкретною ситуацією; Створення адресантом дезорієнтованого комунікативного акту через непослідовність, нелогічність, неправильно обраний жанр чи мовний зворот.

ppt
Додано
24 січня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку