УРОК
Тема. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2.
ОРФОЕПІЧНА НОРМА
Мета (формувати компетентності): предметні: перевірити знання учнів з теми «Орфоепічна норма», оцінити рівень навчальних досягнень учнів з теми, удосконалювати вміння здобувачів освіти виконувати тестові завдання, працювати самостійно; ключові: уміння вчитися: уміння організовувати, планувати, аналізувати, оцінювати власну навчально-пізнавальну діяльність; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурні: прагнення досягти високого результату
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів
ПЕРЕБІГ УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань (за правильне виконання завдань № 1-8 (з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 0,5 бала; за правильне виконання завдань № 9,10 (на встановлення відповідності) — по 2 бали, за правильне виконання завдань № 11,12 (завдання відкритої форми) учні отримують по 2 бали).
Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.
III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
Збирання зошитів
Рефлексія
- Які завдання були складними? Чому?
- З якими завданнями впоралися легко?
V. Домашнє завдання
Повторити правила вимови звуків; наголошування слів (п.16-18)
Контрольна тестова робота №2
Орфоепічна норма
І варіант
Завдання 1-8 по 0,5 б.
1. Орфоепічна норма
А. вивчає систему графічних знаків
Б. визначає правильне написання слів
В. визначає можливості використання слова відповідно до його значення
Г. регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків
2. Наголошеним є третій склад в усіх словах рядка
А. Довідник, вишиваний, течія;
Б. піцерія, псевдонім, решето;
В. кулінарія, відвезти, дециметр;
Г. усередині, мережа, феномен.
3. Знайдіть варіант, у якому буквосполучення дж, дз передають один звук:
А. Дзеркало, воджу, надзвуковий;
Б. Кукурудза, родзинки, дзвіниця;
В. Бджола, віджени, засуджений.
4. Знайдіть варіант, у якому допущено помилки в чергуванні голосних:
А. Словечко, щічки, вечори, потік;
Б. паперу, щоки, вічності, потоку;
В. свіжісті, пня, щірісті, пиріга.
5.Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А шоколад, граєш, умиваєшся Б плед, дзюдо, тендітний
В лазня, книжці, зібрання Г тінь, перекидається, тікати
6. Букви Я, Ю, Є позначають по два звуки в кожному слові рядка
А юрта, в'язати, жаб'ячий, віяло;
Б краєзнавчий, боєць, куля, портьєра ;
В малювати, п'єса, пляма, м'ята.
7. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А покращення, полюс, відроджую;
Б ячмінь, каміння, повіяло;
В духмяно, роз’єднаність, життєпис.
8. Звук [д] є в кожному слові рядка
А родина, погода, депутат, молодість;
Б здоровий, джаз, одержати, думка;
В футбол, мед, дискусія, надписати.
Завдання 9-10 по 2 б.
9. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.
1 Уподібнення приголосних 2 Подвійний наголос 3 Форморозрізнювальний наголос 4 Словорозрізнювальний наголос |
А Води — води, викликати — викликати Б Косьба, молотьба В Замок — замок, атлас — атлас Г Помилка, також Д Зате, проте |
10. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.
1 Чергування у/в розрізнює значення слів 2 Чергування у/в не розрізнює значення слів 3 Порушено чергування і/й 4 Порушено чергування у/в |
А Весь — увесь, вчитель — учитель Б Василь й Ярина В Вправа — управа, враження — ураження Г Приїхала в Львів Д Батьки і діти |
Завдання 11-12 по 2 б.
11. Спишіть, обираючи У чи В
Зайшла (у,в) фойє, реклама (у,в) метро, прочитав (у, в) Інтернеті, найкраща (у,в) світі, побувати (у, в) Фінляндії, оселя (у,в) рушниках, запевнили (у,в) добросусідстві, вишня (у,в) цвіту.
12. Запишіть транскрипцію слів:
Подружці, пишається, молотьба, книжка.
Контрольна тестова робота №2
Орфоепічна норма
ІІ варіант
Завдання 1-8 по 0,5 б.
1. Орфоепічна норма
А. регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків;
Б. визначає правильне написання слів;
В. визначає можливості використання слова відповідно до його значення;
Г. вивчає систему графічних знаків
2. Наголошеним є другий склад в усіх словах рядка
А. Довідник, вишиваний, феномен;
Б. піцерія, псевдонім, решето;
В. кулінарія, відвезти, дециметр;
Г. усередині, мережа, течія.
3.Букви Д і Ж, Д і З позначають два звуки в рядку
А. відродження, саджають, джунглі Б. підзвітний, підземний, відзначити
В. джемпер, ушкодження, дзвіниця Г. джоуль, джентльмен, дзиґлик
4. Звук [й] є в кожному слові рядка
А. ярус, лінія, юність, йодована Б. буря, кальцій, мрія, єдність
В. іній, сюжет, більярд, клятва Г. грильяж, боєць, конферансьє, навчання
5. Звук [т] є в кожному слові рядка
А. кіг[ ]і, милує[ ]ься, молодіс[ ]ь Б. ях[ ]а, пода[ ]ок, а[ ]мосфера
В. фу[ ]бол, [ ]ішитися, моло[ ]ьба Г. каш[ ]ан, шіс[ ]надцять, Закарпа[ ] я
6. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А. грієшся, пояснення, немовля Б. багряний, в'язати, співають
В. різнотрав’я, ательє, пів’яблука Г. якання, хитрість, граєшся
7.Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А. шоколад, граєш, умиваєшся Б. плед, дзюдо, тендітний
В. лазня, книжці, зібрання Г. тінь, перекидається, тікати
8. Знайдіть варіант, у якому допущено помилки в чергуванні голосних:
А. Словечко, щічки, вечори, потік;
Б. паперу, щоки, вічності, потоку;
В. свіжісті, пня, щірісті, пиріга.
Завдання 9-10 по 2 б.
9. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.
1 Уподібнення приголосних 2 Подвійний наголос 3 Форморозрізнювальний наголос 4 Словорозрізнювальний наголос |
А Води — води, викликати — викликати Б Косьба, молотьба В Замок — замок, атлас — атлас Г Помилка, також Д Зате, проте |
10. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.
1 Чергування у/в розрізнює значення слів 2 Чергування у/в не розрізнює значення слів 3 Порушено чергування і/й 4 Порушено чергування у/в |
А Весь — увесь, вчитель — учитель Б Василь й Ярина В Вправа — управа, враження — ураження Г Приїхала в Львів Д Батьки і діти |
Завдання 11-12 по 2 б.
11. Спишіть, обираючи У чи В
Човен (у, в) очереті, готівка (у, в) банкоматі, кав’ярня (у,в) Львові, затишно (у,в) офісі, не сунься (у, в) воду, покласти (у, в) форму, я (у,в) кінотеатрі, найкраща (у,в) світі
12. Запишіть транскрипцію слів:
Великдень, видзьобувати, флешці, посміхаєшся.