Урок. "Тематична контрольна робота. Орфоепічна норма"

Про матеріал
Тематична контрольна робота з теми: "Орфоепічна норма" Контрольна робота містить два варіанти. Робота складається з 12 тестових завдань. Завдання 1-8 - вибір однієї правильної відповіді (учні отримують по 0,5 бала); завдання 9,10 - встановлення відповідності (по 2 бали), завдання 11,12 відкритої форми (учні отримують по 2 бали).
Перегляд файлу

УРОК

Тема. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2.

 ОРФОЕПІЧНА НОРМА

Мета (формувати компетентності): предметні: перевірити знання учнів з теми «Орфоепічна норма», оцінити рівень навчальних досягнень учнів з теми, удосконалювати вміння здобувачів освіти виконувати тестові завдання, працювати самостійно; ключові: уміння вчитися: уміння організовувати, планувати, аналізувати, оцінювати власну навчально-пізнавальну діяльність; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурні: прагнення досягти високого результату

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань (за правильне виконання завдань № 1-8 (з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 0,5 бала; за правильне виконання завдань № 9,10 (на встановлення відповідності) — по 2 бали, за правильне виконання завдань № 11,12 (завдання відкритої форми) учні отримують по 2 бали).

Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.

III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Збирання зошитів

Рефлексія

-         Які завдання були складними? Чому?

       -  З якими завданнями впоралися легко?

V. Домашнє завдання

Повторити правила вимови звуків; наголошування слів (п.16-18)

 

 

Контрольна тестова робота №2

Орфоепічна норма

І варіант

 

Завдання 1-8 по 0,5 б.

1. Орфоепічна норма

А. вивчає систему графічних знаків  

Б. визначає правильне написання слів

В. визначає можливості використання слова відповідно до його значення 

Г. регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків

 

 

2. Наголошеним є третій склад в усіх словах рядка

А. Довідник, вишиваний, течія;

Б. піцерія, псевдонім, решето;

В. кулінарія, відвезти, дециметр;

Г. усередині, мережа, феномен.

 

3. Знайдіть варіант, у якому буквосполучення дж, дз передають один звук:

А. Дзеркало, воджу, надзвуковий;

Б. Кукурудза, родзинки, дзвіниця;

В. Бджола, віджени, засуджений.

 

4. Знайдіть варіант, у якому допущено помилки в чергуванні голосних:

А. Словечко, щічки, вечори, потік;

Б. паперу, щоки, вічності, потоку;

В. свіжісті, пня, щірісті, пиріга.

 

5.Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка

А шоколад, граєш,  умиваєшся    Б плед, дзюдо, тендітний

В лазня, книжці, зібрання              Г тінь, перекидається, тікати

6. Букви Я, Ю, Є позначають по два звуки в кожному слові рядка

А юрта, в'язати, жаб'ячий, віяло;

Б краєзнавчий, боєць, куля, портьєра ;

В малювати, п'єса, пляма, м'ята.

 

7. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А покращення, полюс, відроджую;

Б ячмінь, каміння, повіяло;

В духмяно, роз’єднаність, життєпис.

 

8. Звук [д] є в кожному слові рядка

А родина, погода, депутат, молодість;

Б здоровий, джаз, одержати, думка;

В футбол, мед, дискусія, надписати.

Завдання 9-10 по 2 б.

9. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

 

1 Уподібнення приголосних

2 Подвійний наголос

3 Форморозрізнювальний наголос

4 Словорозрізнювальний наголос

А Води — води, викликати — викликати

Б Косьба, молотьба

В Замок — замок, атлас — атлас

Г Помилка, також

Д Зате, проте

10. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

1 Чергування у/в розрізнює значення слів

2 Чергування у/в не розрізнює значення слів

3 Порушено чергування і/й

4 Порушено чергування у/в 

А Весь — увесь, вчитель — учитель

Б Василь й Ярина

В Вправа — управа, враження — ураження

Г Приїхала в Львів

Д Батьки і діти

 

 Завдання 11-12 по 2 б.

 

11. Спишіть, обираючи У чи В

Зайшла (у,в) фойє, реклама (у,в) метро, прочитав (у, в) Інтернеті, найкраща (у,в) світі, побувати  (у, в) Фінляндії, оселя (у,в) рушниках, запевнили (у,в) добросусідстві, вишня (у,в) цвіту.

 

 

12. Запишіть транскрипцію слів:

 

Подружці, пишається, молотьба, книжка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна тестова робота №2

Орфоепічна норма

ІІ варіант

 

Завдання 1-8 по 0,5 б.

1. Орфоепічна норма

А. регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків;

Б. визначає правильне написання слів;

В. визначає можливості використання слова відповідно до його значення; 

Г. вивчає систему графічних знаків  

 

2. Наголошеним є другий склад в усіх словах рядка

А. Довідник, вишиваний, феномен;

Б. піцерія, псевдонім, решето;

В. кулінарія, відвезти, дециметр;

Г. усередині, мережа, течія.

 

3.Букви Д і Ж, Д і З позначають два звуки в рядку

А. відродження, саджають, джунглі                  Б. підзвітний, підземний, відзначити

В. джемпер, ушкодження, дзвіниця                  Г. джоуль, джентльмен, дзиґлик

4. Звук [й]  є в кожному слові рядка

А. ярус, лінія, юність, йодована                    Б. буря, кальцій, мрія, єдність

В. іній, сюжет, більярд, клятва                   Г. грильяж, боєць, конферансьє, навчання

5. Звук [т]  є в кожному слові рядка

А.  кіг[ ]і, милує[ ]ься, молодіс[ ]ь             Б.  ях[ ]а, пода[ ]ок,  а[ ]мосфера

В. фу[ ]бол, [ ]ішитися, моло[ ]ьба            Г.  каш[ ]ан, шіс[ ]надцять, Закарпа[ ] я

 

6. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А. грієшся, пояснення, немовля                     Б.  багряний, в'язати, співають

В. різнотрав’я, ательє, пів’яблука                   Г.  якання, хитрість, граєшся

 

7.Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка

А. шоколад, граєш,  умиваєшся    Б. плед, дзюдо, тендітний

В. лазня, книжці, зібрання              Г. тінь, перекидається, тікати

 

8. Знайдіть варіант, у якому допущено помилки в чергуванні голосних:

А. Словечко, щічки, вечори, потік;

Б. паперу, щоки, вічності, потоку;

В. свіжісті, пня, щірісті, пиріга.

 

Завдання 9-10 по 2 б.

9. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

 

1 Уподібнення приголосних

2 Подвійний наголос

3 Форморозрізнювальний наголос

4 Словорозрізнювальний наголос

А Води — води, викликати — викликати

Б Косьба, молотьба

В Замок — замок, атлас — атлас

Г Помилка, також

Д Зате, проте

10. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами.

1 Чергування у/в розрізнює значення слів

2 Чергування у/в не розрізнює значення слів

3 Порушено чергування і/й

4 Порушено чергування у/в 

А Весь — увесь, вчитель — учитель

Б Василь й Ярина

В Вправа — управа, враження — ураження

Г Приїхала в Львів

Д Батьки і діти

 

Завдання 11-12 по 2 б.

11. Спишіть, обираючи У чи В

Човен (у, в) очереті, готівка (у, в) банкоматі, кав’ярня (у,в) Львові, затишно (у,в) офісі, не сунься (у, в) воду, покласти (у, в) форму, я (у,в) кінотеатрі, найкраща (у,в)  світі

12. Запишіть транскрипцію слів:

Великдень, видзьобувати, флешці,  посміхаєшся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку