Презентація до уроків. Г. Веллс "Чарівна крамниця"

Про матеріал
Презентація до уроків за вивченням новели Герберта Веллса "Чарівна крамниця"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Герберт Веллс«Чарівна крамниця»Підготувала вчителька зарубіжної літератури. Ріпкинського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Ріпкинської селищної ради Тетяна Коваленко

Номер слайду 2

Герберт Джордж Веллс Англійський письменник і публіцист. Представник критичного реалізму. Народився 21 вересня 1866 в Бромлі, передмісті Лондона. Його батько був крамарем і професійним гравцем в крикет, мати – економкою. Спочатку навчався в класичній школі Мідхерст. Освіту здобув в Кінгс-коледжі Лондонського університету, який закінчив у 1888 році. До 1891 року отримав два вчених звання з біології, з 1942 року доктор біології. Після учнівства в торговця мануфактурою і роботи в аптеці побував вчителем у школі, викладачем точних наук і помічником у Томаса Хакслі. У 1893 році професійно зайнявся журналістикою. Т. Коваленко

Номер слайду 3

Уеллс став відомим завдяки його першій роботі – «Машина часу» в 1895 році. Незабаром після опублікування цієї книги, Уеллс написав такі: «Острів доктора Моро» (1895); «Людина-невидимка» (1897), і найбільш відому його роботу: «Війна Світів» (1898). З 1903 по 1909 рік Уеллс входив до Фабіанскької спільноти, яка виступала за обережність і поступовість в політиці, науці та суспільному житті. Між 1924 і 1933 роками Уеллс мешкав у Франції. Т. Коваленко

Номер слайду 4

З 1934 по 1946 рік він був міжнародним президентом ПЕН. Уеллс мешкав у Лондоні і на Рив’єрі, часто виступав з лекціями і багато подорожував. Був двічі одружений: з 1891 по 1895 рр. на Ізабеллі Мері Уеллс (розлучилися), а з 1895 по 1928 рр. – На Емі Кетрін Уеллс (в дівоцтві Роббінс, померла від раку). У другому шлюбі народилося двоє синів. У 1920 році Уеллс познайомився з Марією Ігнатіївною Закревською-Будберг Зв’язок відновився в 1933 році в Лондоні, куди вона емігрувала після розставання з Горьким. Близькі стосунки М. Будберг з Уеллсом тривали до самої смерті письменника, він просив її вийти за нього заміж, але вона не погодилась. Уеллс помер 13 серпня 1946 року в своєму будинку від ускладнень важких проблем з обміном речовин. Т. Коваленко

Номер слайду 5

країна, яку представляє – Англія;літературні титули – класик наукової фантастики, письменник-гуманіст (під час Першої світової війни проголосив гасло: «Війна проти війни»); література, яку представляє – науково-фантастична (футуристична, антиутопія), фентезі, соціально-побутова проза; «літературний батько» – Жуль Верн; літературні жанри – оповідання, новела, роман; найвідоміші твори – «Машина часу», «Острів доктора Моро», «Війна світів», «Людина-невидимка»;основна проблема творчості – людина та її цінності в технократичному суспільстві. Літературне досьє Герберта Уеллса. Т. Коваленко

Номер слайду 6

«Чарівна крамниця»Чи уважний ти читач?1. Чарівна крамниця знаходилась:а) на Ріджен-стріт,б) на Оксфорд-стріт,в) у Голборні,2. Якби Джип мав «Чарівну пляшку», він показав би її:а) мамі,б) Джіссі.3 Продавець дістав у себе з голови:а) чудодійний ковпак,б) скляну кульку,в) колоду карт. Т. Коваленко

Номер слайду 7

4. Напис на вивісці:а) крамниця,б) чарівна крамниця,в) справжня чарівна крамниця.5. Ім'я розбещеного хлопчика:а) Джип,б) Едвард,в) Герберт.6. Під капелюхом оповідача заворушився:а) скуйовджений голуб,б) невелике кошеня,в) білий кролик. Т. Коваленко

Номер слайду 8

7. Продавець відірвав від рукава:а) кусючу гадину,б) червоне чортеня,в) чарівну курку.8. До дня народження Джипа лишалося:а) 2 дні,б) 100 днів,в) 7 днів.9. Джип запропонував батькові погратися:а) у квача,б) у піжмурки,в) з олов'яними солдатиками. Т. Коваленко

Номер слайду 9

10.  Продавець накрив хлопчика великим:а) барабаном,б) згортком,в) капелюхом.11. Джип отримав:а) два пакунки,б) п'ять пакунків,в) чотири пакунки.12.  Незвичайна пригода трапилась:а) 5 років тому,б) півроку тому,в) місяць тому. Т. Коваленко

Номер слайду 10

1. а2. б3. б4. в5. б6. а. Перевір себе7. б8. б9. б10. а11. в12. б. Т. Коваленко

Номер слайду 11

«Чарівна крамниця»Словникова робота. Т. Коваленко

Номер слайду 12

З якою метою Герберт Уеллс змусив батька і сина відвідати «чарівну крамницю?»Чому Джіп не пішов першим до прилавка, а поклав на батька «весь тягар переговорів»?Якою ж постала перед відвідувачами крамниця? Знайдіть у тексті та зачитайте. У якому значенні вжито слово «чарівні»? Для кого ці речі чарівні? Яким чином з’‎явився господар? Чому саме так? Як ви думаєте, чому він має таку дивну зовнішність? Чи дійсно цей персонаж має чарівні пальці?Дайте відповіді на запитання. Т. Коваленко

Номер слайду 13

Як ви оцінюєте бажання батька придбати своєму малюкові якусь іграшку, що була б цікавішою, ніж фокуси? Якою мала бути іграшка?В який момент і чому Джіп відпускає батьків палець? Чому після того, як Джіп «згріб чотири кульки», він знову вхопився за батьків палець?Чому не треба було платити за скляні кульки? Чому господар наполягає на статусі свого закладу як «справжньої чарівної крамниці»? Як ви розумієте його слова: «У нас без обману, сер»?Де брали товари для цієї крамниці? Про яку плату за товари говорять батько і продавець? Чи одне й те ж вони мають на увазі?У чому полягав секрет «чарівної крамниці»? Які діти могли до неї потрапити? Як ви думаєте, чому «тільки хороші хлопчики можуть зайти у ці двері»?Т. Коваленко

Номер слайду 14

Навіщо автор увів до оповіді епізод з Едуардом? Чому нашого маленького героя звуть Джіп (скорочене ласкаве ім’‎я), а «безсердечного маленького егоїста» звуть повним ім’‎ям Едуард?До чого тут магія? Можливо, Уеллс хотів сказати про щось інше? Як виховували Джіпа? Як виховували Едуарда?Звідки продавцеві відомо, про що Джіп говорив на вулиці? Чому з усіх іграшок, що були куплені в крамниці, першою була коробка «Купи і дивуй друзів»? Чи пов’‎язано це якимось чином з епізодом з Едуардом, для якого двері крамниці були зачинені?Як і чому Джіп переживає процес придбання подарунків? Якого смислового значення тут набуває слово магія? Чи однакове значення має воно зі словом «Магія!», сказаним продавцем в епізоді з Едуардом?Т. Коваленко

Номер слайду 15

Чому в батьковому капелюсі з’‎явився голуб? Якою на цю появу була реакція батька? Чому?Як ви думаєте, чому в голуба були зім’‎яті крильця? Що, по-вашому, може символізувати цей образ?В який момент і чому батько почав віддалятися від сина? Якими художніми засобами це показано в тексті? Наведіть приклади з тексту. Як розуміти слова продавця про те, що багато хто зовсім даремно чистить свої капелюхи тільки зверху і забуває почистити їх зсередини?Який сенс має сміття, що витрусив продавець із батькового капелюха? Як розуміти: «Усі ми тільки одна видимість...» та «Чого тільки люди не носять із собою»?Чому після чистки капелюха обличчя й батька, й Джіпа були «змінені» - «таємничі, серйозні, тихі»?Т. Коваленко

Номер слайду 16

Розкрийте сенс потрапляння батькового капелюха на підлогу та символічне навантаження образу капелюха в цілому. Де і чому подівся продавець?Які перетворення почали відбуватися з крамницею та в крамниці? Знайдіть у тексті, зачитайте. Яку роль, по-вашому, відіграє огляд виставки? Як і чому виставку сприймають Джіп і батько? Навіщо потрібна була гра в піжмурки в крамниці? Чому у цей момент злякався батько і зовсім не боявся Джіп?Пригадайте трюк із барабаном. Навіщо він у загальному розвитку подій?Т. Коваленко

Номер слайду 17

Як батько покинув крамницю? Чому на вулиці Джіп знову вхопився за батьків палець? Чому, опинившись на вулиці, батько не побачив дверей чарівної крамниці? Куди вона поділася? Можливо, її не було взагалі?Пригадайте, які речі привабили увагу Джіпа у вітрині крамниці іграшок на початку новели. Які іграшки загортав у пакунки продавець? Що покупці принесли додому? Чому новела має назву «Чарівна крамниця»? Доведіть свою думку. Хто здатен роздивитися в буденних речах їхню потаємну чарівну суть? Як про це сказав автор? Т. Коваленко

Номер слайду 18

“Чарівна крамниця” Рік написання – 1903 Жанр – фантастична новела Головні герої: хлопчик Джип, його батько, торговець-чарівник, розбещений хлопчик Едуард Тема: відвідини батьком та сином чарівної крамниці; незвичайні подарунки для Джипа Ідея: Лише ті люди котрі вміють мріяти і фантазувати можуть побачити чари і відкрити для себе світ фантастичного і цікавого. Основна думка: твір уславлює людяність, добро, вчить бачити прекрасне у світі, закликає вірити в дива, мріяти та думати про краще майбутнє, наближати його своїми добрими справами Т. Коваленко

Номер слайду 19

Т. Коваленко

Номер слайду 20

Експозиція – крамниця-міраж Зав’язка – біля вітрини Джип та батько Розвиток дії – Огляд чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного хлопчика. Товари для Джипа. Огляд виставки. Кульмінація – Зникнення хлопчика Розв’язка – Диво для Джипа продовжується вдома, батькові ж воно недоступне Композиція. Т. Коваленко

Номер слайду 21

Характеристика героїв Джип — звичайний хлопчик, тому що «побачивши незвичайну вітрину, взяв батька за палець і потяг до неї. У нього очі розбіглися, побачивши таку кількість чарівних речей. У звичайній крамниці він відразу поспішав до прилавку». Джип був дуже схвильований; дивлячись на чари, щиро захоплювався. Радіє олов’яним солдатикам, грається ними. Т. Коваленко

Номер слайду 22

Т. Коваленко Джип – вихований хлопчик. Він довірливо і чемно звертався до продавця. А побачивши таку кількість іграшок був стриманим і не набридав благанням купити щось. «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки. Джип стояв невимовно схвильований». Повернувшись додому, Джип не перестає вірити в дива, і тішиться отриманим подарункам. «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …»

Номер слайду 23

Т. Коваленко Краса внутрішнього світу Джипа безмежна. Він не лише сам вірить у дива, а й може дарувати їх іншим. Саме Джип є головним героєм, адже завдяки йому: крамниця перестала бути міражем, і батько побачив чари, в які давно перестав вірити. “Чарівна крамниця” характеристика продавця – Він був «дивний, блідий, темноволосий чоловік», мав вуха різного розміру, підборіддя, як носок черевика». – «Дістав у себе з голови скляну кульку». – У продавця в роті появляється то клубок, то кулька, а прейскурант він дістав із-за щоки. – Він, наче фокусник, потримав над вогнем палець, і той перетворився на паличку червоного сургучу. – Перетворився на кролика, тобто продавець робив усе, щоб підтвердити, що це «справжня чарівна крамниця».

Номер слайду 24

Т. Коваленко Батько – це дорослий, який перстав вірити в дива. Він і не думав, що в крамниці може бути стільки чарівних речей. І до всіх чарів він відноситься з недовірою. Це реаліст, який втратив спроможність бачити дива.

Номер слайду 25

Сприйняття побаченого батьком і сином. Т. Коваленко

Номер слайду 26

Два світогляди. Т. Коваленко У  новелі  «Чарівна  крамниця»  автор  проводить  цікаву  паралель  між  світоглядом  дорослої  людини  і  дитини. Автор  переконує,  що  завжди  потрібно вірити  в  диво,  у  душі  залишатися  дитиною,  вміти  сприймати  життя  як  прекрасний  дарунок  і  чарівне свято.

Номер слайду 27

Пригадайте, що таке новела, які її різновиди бувають. Доведіть, що твір «Чарівна крамниця» -новела. Т. Коваленко

Номер слайду 28

Дайте визначення поняттю фантастичний твір. Визначте, що у творі Г. Уеллса реалістичне, а що — фантастичне. Т. Коваленко

Номер слайду 29

Т. Коваленко

Номер слайду 30

У центрі твору — два погляди на світ: романтичний, здатний зазирнути за видиму площину явища чи предмета, іреалістичний, заснований виключно на розумовому сприйнятті дійсності. Прийом контрасту дає змогу письменникові показати багатий внутрішній світ хлопчика, відкритий для фантазії, і прагматичне, приземлене світовідчуття його батька. Перебуваючи в крамниці, Джип захоплюється дивами, які в ній відбуваються. Вони викликають у його душі яскраві картини. Для нього світ - це щось дивовижне, загадкове й непізнанне. Краса внутрішнього світу Джипа безмежна у своїх проявах. Він здатний не тільки сприймати диво, а й дарувати його іншим. Отже, майбутнє, на думку митця, належить саме таким людям із креативною фантазією й чутливою душею. Висновки. Т. Коваленко

Номер слайду 31

Чи зміняться тепер стосунки батька й сина? Відповідь обгрунтуйте. Поміркуйте. Т. Коваленко

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Den Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Костюк Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
13 березня 2021
Переглядів
21701
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку